witam w wekend wymieniłem skrzynie biegów u siebie i mam problem:/
wszystkie biegi wchodza normalnie skrzynia pracuje cicho itd... problem zaczyna sie dopiero przy redukcji biegów najczesciej z 3 na 2 samochod poprostu traci obroty i gaśnie. inny przykład to gdy np dojezdzam do swiateł i zrzucam na luz, wciskam hamulec i w tym momencie obroty spadaja i znowu gaśnie!! dodam że po wrzuceniu na luz trzymam sprzęgło i nic to nie daje !! może ktoś podsunie mi pomysł co to może być? walnięta skrzynia? sprzęgło czy moze coś innego? dodam że gdy juz stoje obroty sa stabilne więc problemu z sinikiem na bank nie ma.aha i nie dzieje sie tak zawsze np dzisiaj jezdzilem z godzinke po miescie i zgasł może z 5 razy:/bywa ze obroty wahają sie spadajac do 400-500 i wracaja do normy.
[80 b3]gaśnie przy zmianie biegów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:20
- Lokalizacja: Wrocław
Hmm podejrzewałem regulator biegu jałowego czyli krokowiec - jak puścisz gaz powinien dostawać sygnały sterujące przepustnicą od ECU aby silnik nie zgasł (tak jest w PM, czyli Mono-Motronic, ale wszędzie zasada podobna). Jesli coś jest nie tak z krokowce to wiadomo - obroty latają, może gasnąć.
Druga rzecz jaka mi przyszła na myśl to układ wspomagania hamulców - przy hamowaniu część ciśnienia z kolektora ssącego idzie do wzmacniacza hamulców i jeśli są jakieś nieszczelności silnik może się dławić z powodu złej mieszanki.
Ale i krokowiec i te hamule powinny mniej więcej podobne problemy sprawiać na luzie na postoju jak i podczas jazdy przy redukcji na jałowy, więc ....
Druga rzecz jaka mi przyszła na myśl to układ wspomagania hamulców - przy hamowaniu część ciśnienia z kolektora ssącego idzie do wzmacniacza hamulców i jeśli są jakieś nieszczelności silnik może się dławić z powodu złej mieszanki.
Ale i krokowiec i te hamule powinny mniej więcej podobne problemy sprawiać na luzie na postoju jak i podczas jazdy przy redukcji na jałowy, więc ....
Na typach silnikow Audi jeszcze nie mam za bardzo pojecia, ale sie domyslam ze masz pojazd na benzynke :?: czyzby zagazowana :?:
Jesli tak to podczas jazdy za duzo dostaje sie powietrza i dlatego gasnie, musisz ta rurke czy co tam masz wygiac w strone kabiny zeby przy predkosdci nie dostwalo sie za duzo powietrza i problem powinien zniknac <ok>
Tylko nie zaslaniaj i nie wkladaj do rurki szmaty bo to tez nie pomoze
Jesli tak to podczas jazdy za duzo dostaje sie powietrza i dlatego gasnie, musisz ta rurke czy co tam masz wygiac w strone kabiny zeby przy predkosdci nie dostwalo sie za duzo powietrza i problem powinien zniknac <ok>
Tylko nie zaslaniaj i nie wkladaj do rurki szmaty bo to tez nie pomoze
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
MICHAL200,
W naszych autkach jest to niepotrzebne. W Audi wlot powietrza jest tak skonstruowany, że "doładowanie" nie występuje w tak ogromnym stpniu jak np. w oplach. Owszem malutkie wahania są ale nie powinny mieć wpływu na mieszankę nawet przy I generacji LPG.MICHAL200 pisze:czyzby zagazowana :?:
Jesli tak to podczas jazdy za duzo dostaje sie powietrza i dlatego gasnie, musisz ta rurke czy co tam masz wygiac w strone kabiny zeby przy predkosdci nie dostwalo sie za duzo powietrza