Witam !
Jeżeli pytanie jest lamerskie to z góry przepraszam.
W nowo zakupionej audi występuje następujący problem.
Podczas jazdy na wolnych obrotach, najlepiej bez gazu, zwłaszcza na 1 i 2 biegu słychać wyraźne, chociaż nie przeraźliwe, urywane metaliczne zgrzyty, które "wygładzają się" przy wchodzeniu na obroty . Słyszalne są zwłaszcza przy ruszaniu, hamowaniu itd, ale nawet jadąc szybko, obok jakieś przeszkody, też wydaje mi się, że słyszę metaliczny "podźwięk"
Zastanawiam się, czy jest to coś ze sprzęgłem, czy może niestety skrzynia.
Niby wszystko wskazuje na skrzynię, ale występują dodatkowe objawy :
1)Pedał sprzęgła często "przykleja" się w połowie drogi i odskakuje sam dopiero po chwili.
2) Przy zmianach prędkości, redukcjach, ruszaniu itd występuje szarpanie - (ślizganie sprzęgła ?)
3)Zmianie biegu często towarzyszy uderzenie - trzask
4) Wspomniane na początku zgrzyty nie występują podczas podjeżdżaniu/ruszaniu na "półsprzęgle", tylko zaczynają się po pełnym odpuszczeniu sprzęgła.
Przy ruszaniu na zaciągniętym ręcznym auto siada mocno na tył, czyli w sumie samo sprzęgło wygląda na dobre.
Proszę o pomoc i sugestie, na co mam się przygotować u mechanika.
Pozdrawiam
[80 b3 1.9 D]Hałasy w układzie napędowym
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Wygląda to na uszkodzony tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgła..
Po tym co opisałeś wydaje mi się, że sypnęła się któraś sprężynka i hałasuje, przez to sprzęgło może również szarpać..
Ale zobaczymy co napiszą inni
Po tym co opisałeś wydaje mi się, że sypnęła się któraś sprężynka i hałasuje, przez to sprzęgło może również szarpać..
Ale zobaczymy co napiszą inni
było: 5000 (C3) AVANT '84
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683
Witam serdecznie; moim zdaniem jeżeli nie ma żadnych wyczuwalnych luzów na półosiach napędowych to chyba jedynym i sensownym rozwiązaniem jest wyjęcie skrzyni biegów i ocena przydatności sprzęgła. Jeśli chodzi o tłumik drgań skrętnych to on raczej nie występował w wolnossącym dieslu więc ten (drogi) gażet można chyba pominąć
Adam
Ja mam cytowane wyżej objawy i nie mam Diesla. Czy zatem uszkodzony tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgła to jedyny element, który nalezy sprawdzić, czy może coś jeszcze?Piesior pisze: 3)Zmianie biegu często towarzyszy uderzenie - trzask
A4 TDi (110PS)
80 B4 2.0 ABT + LPG
Bezmyślność zabija. Innych!
SPRZEDAM BORBET 9Jx16H2 ET 30
www.allegro.pl/item351535784_borbet_16x9_cali.html
80 B4 2.0 ABT + LPG
Bezmyślność zabija. Innych!
SPRZEDAM BORBET 9Jx16H2 ET 30
www.allegro.pl/item351535784_borbet_16x9_cali.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga