Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.9 D]Hałasy w układzie napędowym

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Piesior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 sie 2007, 11:21
Lokalizacja: Wrocław

[80 b3 1.9 D]Hałasy w układzie napędowym

Post autor: Piesior » 25 sie 2007, 11:59

Witam !
Jeżeli pytanie jest lamerskie to z góry przepraszam.

W nowo zakupionej audi występuje następujący problem.

Podczas jazdy na wolnych obrotach, najlepiej bez gazu, zwłaszcza na 1 i 2 biegu słychać wyraźne, chociaż nie przeraźliwe, urywane metaliczne zgrzyty, które "wygładzają się" przy wchodzeniu na obroty . Słyszalne są zwłaszcza przy ruszaniu, hamowaniu itd, ale nawet jadąc szybko, obok jakieś przeszkody, też wydaje mi się, że słyszę metaliczny "podźwięk"

Zastanawiam się, czy jest to coś ze sprzęgłem, czy może niestety skrzynia.

Niby wszystko wskazuje na skrzynię, ale występują dodatkowe objawy :

1)Pedał sprzęgła często "przykleja" się w połowie drogi i odskakuje sam dopiero po chwili.
2) Przy zmianach prędkości, redukcjach, ruszaniu itd występuje szarpanie - (ślizganie sprzęgła ?)
3)Zmianie biegu często towarzyszy uderzenie - trzask
4) Wspomniane na początku zgrzyty nie występują podczas podjeżdżaniu/ruszaniu na "półsprzęgle", tylko zaczynają się po pełnym odpuszczeniu sprzęgła.

Przy ruszaniu na zaciągniętym ręcznym auto siada mocno na tył, czyli w sumie samo sprzęgło wygląda na dobre.

Proszę o pomoc i sugestie, na co mam się przygotować u mechanika.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 25 sie 2007, 15:34

Wygląda to na uszkodzony tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgła..

Po tym co opisałeś wydaje mi się, że sypnęła się któraś sprężynka i hałasuje, przez to sprzęgło może również szarpać..

Ale zobaczymy co napiszą inni :-P
było: 5000 (C3) AVANT '84
jest: 80 B2 1.8 '85 topic: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=683

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 25 sie 2007, 22:28

Witam serdecznie; moim zdaniem jeżeli nie ma żadnych wyczuwalnych luzów na półosiach napędowych to chyba jedynym i sensownym rozwiązaniem jest wyjęcie skrzyni biegów i ocena przydatności sprzęgła. Jeśli chodzi o tłumik drgań skrętnych to on raczej nie występował w wolnossącym dieslu więc ten (drogi) gażet można chyba pominąć :-)
Adam

Awatar użytkownika
Bull
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 25 lip 2007, 14:05
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Bull » 27 sie 2007, 05:19

Piesior pisze: 3)Zmianie biegu często towarzyszy uderzenie - trzask
Ja mam cytowane wyżej objawy i nie mam Diesla. Czy zatem uszkodzony tłumik drgań skrętnych tarczy sprzęgła to jedyny element, który nalezy sprawdzić, czy może coś jeszcze?
A4 TDi (110PS)
80 B4 2.0 ABT + LPG
Bezmyślność zabija. Innych!
SPRZEDAM BORBET 9Jx16H2 ET 30
www.allegro.pl/item351535784_borbet_16x9_cali.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga