Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 quattro] Jaki olej do mostu?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Ralf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 19 paź 2007, 23:12
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Ralf » 07 kwie 2009, 10:56

To tego syntetyka zostawić do skrzyni, a kupić minerała :?:
Szukać samej 90-tki jak ten Castrol Differential SAE 90, GL-5 czy może być ten 80W90

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 kwie 2009, 11:51

do skrzyni też minerał. Castrol jest dobry.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Ralf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 19 paź 2007, 23:12
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Ralf » 07 kwie 2009, 15:46

W innym sklepie pytałem to teraz mówią że to jest półsyntetyk, a co do skrzyni to eTech wypluł, że ma tam by właśnie 75W90 czyli to by wychodziło na ten półsyntetyk czy po takim czasie musi być minerał i w dyfrze i w skrzyni. To półsyntetyk całkowicie sie nie nadaje i tego minerała z castrola wziąść bo już naprawdę nie wiem

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 kwie 2009, 16:12

ja mam w obu autach, także w tym mocniejszym wszędzie mineralne. I jest OK. Wasze są mocniesze ? :>
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Ralf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 19 paź 2007, 23:12
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Ralf » 07 kwie 2009, 16:29

Tu Kolego nie chodzi o moc jak olej będzie kijowy to i przy 1.8 wysra dyfer, a ile już latasz na tej oliwie :?:

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 06 paź 2009, 00:39

Witam,
znalazłem ten temat i szczerze powiem więcej on miesza niż wyjaśnia. Wiec co zalać? wyraże swoje zdanie uzasadniając czemu tak a nie inaczej.
pytanie zadane jaki olej do skrzyni jak dla mnie pierwsze co ustalić czy syntetyk czy pół czy minerał. No na pewno nie minerał. z racji takiej ze to nie silnik i nie ma on utrzymywać kompresji bo w dyferencjale się chyba nic nie kompresuje i ciśnienia żadne tryby nie wytwarzają. jedyne co jest ważne to odmiana: GL-5 czy GL-4 nie można zmieniać z jednego na drugi( nie pamiętam jaki, poszperajcie w necie) ale zachodzi reakcja taka ze skrzynia/ dyfer (ogólnie tryby) rdzewieją i dochodzi do zatarcia. A kwestia czy wlejecie minerał syntetyk czy pół syntetyk... to już wasz wybór czy chcecie sobie absurdalnie stawiać opór na tryby czy nie, bo ważne ze smaruje:). Moim zdaniem zalać taki jaki fabryka dała nie zajdzie żadna reakcja, uszczelnić się nie uszczelni od minerała wręcz może zabrudzić od osadu.. ale tu się mogę mylić. W każdym bądź razie jak kolega napisał ze wyczytał o takim z fabryki (SAE 90, API/GL5) wiec taki polecam bo szkody nie wyrządzi. Jeśli się mylę proszę poprawić i racjonalnie uzasadnić. Ilość chyba tu sporu nie ma 0,7 litra

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 06 paź 2009, 00:50

Ja rowniez szykuje sie do wymiany oleju w quattro i skrzyni ile wejdzie tego oleju ???
Audi Competition 95 ACE
Z gory dzieki za odp
Ja szukalem w sklepie to jest Castrol reszte firm nie znam jakies angielskie, bieda w tej Irl
[center]Fuck The New Cars I'm Driving OldSchool[/center]

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 06 paź 2009, 01:35

skrzynia wymiana 2,5 teoretycznie, a to zależne jak ci auto stoi i ile z zakamarków zleci. bo ogólnie to około 3 litrów jak byś do czystej skrzyni wlewał.
nadmienię jeszcze raz dyfer i skrzynia:
do dyfra 1 litr(0,7 wlewamy) hypoidalnego API/GL5 SAE90 do skrzyni GL4 SAE 75 W 90 ilośc 3 litry( wlewamy 2,5-3,0) wszystko syntetyki/Półsyntetyki( bo ja zem sie zgubil jaki jest ten skrzyniowy czy pół czy pełen)

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 06 paź 2009, 02:08

Szukalem odpowiedniego tematu na forum ale nie moge znalesc jak sie wymienia olej w skrzyni i w quattro dam rade zrobic to sam, preferuje sam wszystko wymieniac.
[center]Fuck The New Cars I'm Driving OldSchool[/center]

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 07 paź 2009, 18:27

od dołu jest śróba do spuszczania... chyba. No i zboku śruba do napełniania. one są na coś ala imbus... taki b.duuży. ten imbus sobie można zrobic ze śruby i nakretek skontrowanych nr 17.( tak gdzieś wyczytałem). konkretnie jak coś inaczej to niech ktoś podpowie. w dyferencjale nie wiem, ale napewno podobne rozwiązania.

Ralf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 19 paź 2007, 23:12
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Ralf » 07 paź 2009, 19:06

Ja wymieniłem na tego Valvoline o którym wcześniej wspominałem i jest dobrze, żadnego szumu czy wycia itp. ogólnie krzywda mu sie nie dzieje.

Co do wymiany to tak jak kolega seba1025 napisał śruby są tak jak w skrzyni jedna u dołu spustowa, a druga po boku z której strony nie pamiętam ale niema problemu z jej znalezieniem. Olej który ja zalewałem był w zmyślnej buteleczce z rurką także napełnianie było wygodne i dziecinnie proste nie wiem jak inne ja polecam valvoline latam już na nim chwile i tak jak pisałem wszystko ok.

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 01 maja 2010, 19:46

Witam. niech ktoś jeszcze podpowie jak sprawdzić stan oleju w dyferencjale? czy śrubą kontrolną jest śruba, przez którą wlewamy olej???
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 02 maja 2010, 23:17

Tak.
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 03 maja 2010, 13:34

Dzięki <ok>
życie to nie bajka... chyba że ma się audi quattro;)

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 01 cze 2010, 10:04

jaki powinien być stan oleju w tylnym moście? Pod korek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga