[B3/B4 quattro] Jaki olej do mostu?
W innym sklepie pytałem to teraz mówią że to jest półsyntetyk, a co do skrzyni to eTech wypluł, że ma tam by właśnie 75W90 czyli to by wychodziło na ten półsyntetyk czy po takim czasie musi być minerał i w dyfrze i w skrzyni. To półsyntetyk całkowicie sie nie nadaje i tego minerała z castrola wziąść bo już naprawdę nie wiem
Witam,
znalazłem ten temat i szczerze powiem więcej on miesza niż wyjaśnia. Wiec co zalać? wyraże swoje zdanie uzasadniając czemu tak a nie inaczej.
pytanie zadane jaki olej do skrzyni jak dla mnie pierwsze co ustalić czy syntetyk czy pół czy minerał. No na pewno nie minerał. z racji takiej ze to nie silnik i nie ma on utrzymywać kompresji bo w dyferencjale się chyba nic nie kompresuje i ciśnienia żadne tryby nie wytwarzają. jedyne co jest ważne to odmiana: GL-5 czy GL-4 nie można zmieniać z jednego na drugi( nie pamiętam jaki, poszperajcie w necie) ale zachodzi reakcja taka ze skrzynia/ dyfer (ogólnie tryby) rdzewieją i dochodzi do zatarcia. A kwestia czy wlejecie minerał syntetyk czy pół syntetyk... to już wasz wybór czy chcecie sobie absurdalnie stawiać opór na tryby czy nie, bo ważne ze smaruje:). Moim zdaniem zalać taki jaki fabryka dała nie zajdzie żadna reakcja, uszczelnić się nie uszczelni od minerała wręcz może zabrudzić od osadu.. ale tu się mogę mylić. W każdym bądź razie jak kolega napisał ze wyczytał o takim z fabryki (SAE 90, API/GL5) wiec taki polecam bo szkody nie wyrządzi. Jeśli się mylę proszę poprawić i racjonalnie uzasadnić. Ilość chyba tu sporu nie ma 0,7 litra
znalazłem ten temat i szczerze powiem więcej on miesza niż wyjaśnia. Wiec co zalać? wyraże swoje zdanie uzasadniając czemu tak a nie inaczej.
pytanie zadane jaki olej do skrzyni jak dla mnie pierwsze co ustalić czy syntetyk czy pół czy minerał. No na pewno nie minerał. z racji takiej ze to nie silnik i nie ma on utrzymywać kompresji bo w dyferencjale się chyba nic nie kompresuje i ciśnienia żadne tryby nie wytwarzają. jedyne co jest ważne to odmiana: GL-5 czy GL-4 nie można zmieniać z jednego na drugi( nie pamiętam jaki, poszperajcie w necie) ale zachodzi reakcja taka ze skrzynia/ dyfer (ogólnie tryby) rdzewieją i dochodzi do zatarcia. A kwestia czy wlejecie minerał syntetyk czy pół syntetyk... to już wasz wybór czy chcecie sobie absurdalnie stawiać opór na tryby czy nie, bo ważne ze smaruje:). Moim zdaniem zalać taki jaki fabryka dała nie zajdzie żadna reakcja, uszczelnić się nie uszczelni od minerała wręcz może zabrudzić od osadu.. ale tu się mogę mylić. W każdym bądź razie jak kolega napisał ze wyczytał o takim z fabryki (SAE 90, API/GL5) wiec taki polecam bo szkody nie wyrządzi. Jeśli się mylę proszę poprawić i racjonalnie uzasadnić. Ilość chyba tu sporu nie ma 0,7 litra
skrzynia wymiana 2,5 teoretycznie, a to zależne jak ci auto stoi i ile z zakamarków zleci. bo ogólnie to około 3 litrów jak byś do czystej skrzyni wlewał.
nadmienię jeszcze raz dyfer i skrzynia:
do dyfra 1 litr(0,7 wlewamy) hypoidalnego API/GL5 SAE90 do skrzyni GL4 SAE 75 W 90 ilośc 3 litry( wlewamy 2,5-3,0) wszystko syntetyki/Półsyntetyki( bo ja zem sie zgubil jaki jest ten skrzyniowy czy pół czy pełen)
nadmienię jeszcze raz dyfer i skrzynia:
do dyfra 1 litr(0,7 wlewamy) hypoidalnego API/GL5 SAE90 do skrzyni GL4 SAE 75 W 90 ilośc 3 litry( wlewamy 2,5-3,0) wszystko syntetyki/Półsyntetyki( bo ja zem sie zgubil jaki jest ten skrzyniowy czy pół czy pełen)
od dołu jest śróba do spuszczania... chyba. No i zboku śruba do napełniania. one są na coś ala imbus... taki b.duuży. ten imbus sobie można zrobic ze śruby i nakretek skontrowanych nr 17.( tak gdzieś wyczytałem). konkretnie jak coś inaczej to niech ktoś podpowie. w dyferencjale nie wiem, ale napewno podobne rozwiązania.
Ja wymieniłem na tego Valvoline o którym wcześniej wspominałem i jest dobrze, żadnego szumu czy wycia itp. ogólnie krzywda mu sie nie dzieje.
Co do wymiany to tak jak kolega seba1025 napisał śruby są tak jak w skrzyni jedna u dołu spustowa, a druga po boku z której strony nie pamiętam ale niema problemu z jej znalezieniem. Olej który ja zalewałem był w zmyślnej buteleczce z rurką także napełnianie było wygodne i dziecinnie proste nie wiem jak inne ja polecam valvoline latam już na nim chwile i tak jak pisałem wszystko ok.
Co do wymiany to tak jak kolega seba1025 napisał śruby są tak jak w skrzyni jedna u dołu spustowa, a druga po boku z której strony nie pamiętam ale niema problemu z jej znalezieniem. Olej który ja zalewałem był w zmyślnej buteleczce z rurką także napełnianie było wygodne i dziecinnie proste nie wiem jak inne ja polecam valvoline latam już na nim chwile i tak jak pisałem wszystko ok.