Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.
[80 b4 2.0E abk] Jaki olej do skrzyni manual?
Olej ze specyfikacją GL-4, a nie GL-5, bo ten się nie nadaje do skrzyń, gdzie są synchronizatory z mosiądzu, GL-5 z czasem załatwi synchro.
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
ja nie okreslam ten lepszy ten gorszy chyba nie czytales uwaznie co pisalem nie znam sie na olejach dlatego zaczalem pisac w tym watku nie wiem jaki olej w skrzyni mam i jak sie go sprawdza itp to raz pio drugie na forum pisza rozne osoby ze olej z gorszego na lepszy jak najbardziej z kolei ja slyszalem ze z gorszego na lepszy nie ale z gorszego na jeszcze gorszy to tak mozna bo jak sie wezmie z gorszego na lepszy moze olej leciec itp wiec to ze walkuje temat ktorys raz to po to by sie dowiedziec czegos sensowenego i czegos sie nauczyc =]karol121 pisze:a co tzn ten lepszy ten gorszy :?: a hipol 75W90 GL-5 jaki jest :?: jak Canibal okreslasz ze ten jest gorszy a ten lepszy :?:
1. Najprawdopodobniej masz olej 75w90 ze specyfikacja GL4
2. Wymień/dolej olej 75w90 GL4 i nie kombinuj z innymi.
3. Stan oleju sprawdza sie odkrecajac śrube(korek) znajdujaca siemniej wiecej w połowie skrzyni - jest chyba koło lewego wewnetrznego przegubu. Musisz podniesc samochód i posiadac odpowiedni klucz. poziom oleju musi być na równo z tym "korkiem" trzeba wlac tak zeby sie przelewal.
2. Wymień/dolej olej 75w90 GL4 i nie kombinuj z innymi.
3. Stan oleju sprawdza sie odkrecajac śrube(korek) znajdujaca siemniej wiecej w połowie skrzyni - jest chyba koło lewego wewnetrznego przegubu. Musisz podniesc samochód i posiadac odpowiedni klucz. poziom oleju musi być na równo z tym "korkiem" trzeba wlac tak zeby sie przelewal.
ja bym kupił ten http://www.autoolej.net/index.php?main_ ... 84afa1c619
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
comag pisze:ja bym kupił ten http://www.autoolej.net/index.php?main_ ... 84afa1c619
Kolego do tej stronki jest potrzebna rejestracja....
A może ten olej będzie ok
Kod: Zaznacz cały
http://www.allegro.pl/item325174528__olej_przekladniowy_mogul_trans_75w_najtaniej_.html
a jak coś to podajcie jakieś dobre ale nie za drogie oleje
a jak chciałbys kupić , bez rejestracji kolego ???
zobaczyć mozna bez rejetracji , bo nie przypominam sobie żebym się tam logował.
PENNASOL MULTIPORPOSE GL4 75w90 1L
20.00PLN
Klasa lepkości : SAE 75W-90
Klasa jakości: GL-4
Olej przekładniowy spełniajacy klase GL-4 .
Na forum jest kolega MichałK i on ma do sprzedaży.
zobaczyć mozna bez rejetracji , bo nie przypominam sobie żebym się tam logował.
PENNASOL MULTIPORPOSE GL4 75w90 1L
20.00PLN
Klasa lepkości : SAE 75W-90
Klasa jakości: GL-4
Olej przekładniowy spełniajacy klase GL-4 .
Na forum jest kolega MichałK i on ma do sprzedaży.
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy
Ja zalałem 75W90 syntetyk i biegi mi ciężko chodzą (zwłaszcza 1,2,R) jak silnik zimny
Zmieniłem na 75W80 syntetyk jest prawie całkiem dobrze tyko nie wiem czy skrzyni nic się nie stanie bo w książce piszę że ma być 75W90 syntetyk ( Silnik 2.0 16V )
Z tego co się oriętuje to tylko syntetyki się leje no chyba że Ktoś nie ma kasy to leje półsyntetyk
Ciekawy link (dobieracz olei)
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
Zmieniłem na 75W80 syntetyk jest prawie całkiem dobrze tyko nie wiem czy skrzyni nic się nie stanie bo w książce piszę że ma być 75W90 syntetyk ( Silnik 2.0 16V )
Z tego co się oriętuje to tylko syntetyki się leje no chyba że Ktoś nie ma kasy to leje półsyntetyk
Ciekawy link (dobieracz olei)
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
Witam kolegów ja zmieniłem olej w skrzyni na pennasol GL4 75w90od kolegi MichałaK bo ciężko wchodziły biegi przy niskich temperaturach szczególnie dwójka ,stary olej był jakiś gęstrzy w porównaniu z tym nowym (pobrałem prubkę starego ze skrzyni strzykawką i tak sobie porównywałem)a sądząc po śrubach był to orginał zalany przez fabrykę 15lat i 260tys km temu...teraz biegi wchodzą lekko,dolałem jeszcze 100ml preparatu militec ...zaraz odezwą się glosy "ja bym żadnych wynalazków niedolewał"ja jestem pewny jego działania bo zanim dolałem naczytałem się w necie o tym preparacie i ci którzy go stosowali zauważali same pozytywne strony ,najwiecej przeciwników było wsród tych którzy nieuzywali...trzeba dodac ze militec nie czyni cudów w rodzaju "zgrzytało niezgrzyta"i nie naprawi mechanicznych uszkodzeń jest to tylko uszlachetniacz metalu(niemylić z motodoktorem) który modyfikuje powierzchnie trące metalu powodując znaczne zmniejszenie oporów tarcia...więc dolałem bez obaw i polecam ...
A co sadzicie o tym oleju przekładniowym????
Kod: Zaznacz cały
http://www.allegro.pl/item337695148_super_duty_special_75w90_1l_panolin_katowice_.html
Czy można wymienić u Ciebie olej na miejscu?Bo doczytałem że to warsztat.Ile kosztuje usługa?MichałK pisze:Ciezkie wchodzenie biegów może byc przyczyna zuzytego oleju chodz nie musi... Najlepiej sprawdzic jego stan przez korek w skrzyni. Jak bedzie brudny albo bedzie miec jakies opiłki w kolorze złotym z synchronizatorów to powinno się go wymienic. Do tej skrzyni starczy GL4 75w90 , mam taki w swoim sklepie w cenie 20zł za litr , posiada wyciagana rurke wiec łatwiej go wlac do skrzyni, mozesz porównac sobie jego parametry z innymi olejami . Zalewamy go do skrzyń i nie ma żadnych problemów. A tak nawiasem mówiąc to branza olejowa to jedna banda i jedna rafineria robi oleje dla kilku producentów...
Amator
Jeszcze dorzuce się z pytaniem... Istnieje jakieś zagrożenie powstania awarii X (nie mam pojęcia jakiej) w przypadku wlania hipolu 80W90??
Jest:
B4 Avant '92 2.6E V6 <quattro>
https://audi80.pl/b4-abc-quattro-moj ... t28896.htm
Było:
B3 Sedan '88 1.9E
http://crazysam.fotosik.pl/albumy/629227.html
B4 Avant '92 2.6E V6 <quattro>
https://audi80.pl/b4-abc-quattro-moj ... t28896.htm
Było:
B3 Sedan '88 1.9E
http://crazysam.fotosik.pl/albumy/629227.html
Hipol no nie
Hipol - Olej Mineralny do smarowania przekładni mechanicznych skrzyni biegów pojazdów samochodowych pracujących przy umiarkowanych obciążeniach, szczególnie w samochodach małolitrażowych, zalecany do smarowania skrzynki biegów i zespołu napędowego samochodu Polski Fiat 126p.
daj to co ma być oryginalnie a nie będziesz się stresował
Hipol - Olej Mineralny do smarowania przekładni mechanicznych skrzyni biegów pojazdów samochodowych pracujących przy umiarkowanych obciążeniach, szczególnie w samochodach małolitrażowych, zalecany do smarowania skrzynki biegów i zespołu napędowego samochodu Polski Fiat 126p.
daj to co ma być oryginalnie a nie będziesz się stresował
Do "crazysam".---Istnieje zagrożenie powstania niebezpiecznej sytuacji drogowej w początkowej fazie jazdy,kiedy minerał w zimnej skrzyni biegów ma jeszcze postać gęstego cia"sta.Wyobraż sobie start na ruchliwym skrzyżowaniu,po zapaleniu zielonego światła.Zakładamy że jedynkę masz włączoną bo trzymałeś na sprzęgle.I ruszasz-poszło!-chcesz dwójkę a tu stoppp-nie chce wejść-jedynka jeszcze gorzej,a ps"zyjacioły trąbią i migają dookoła.Naprężasz wtedy muskuły i na wygiętym drążku zmiany biegów coś ze strachu (stresu) wsadzasz.Spod podłogi dochodzi do ciebie takie głuche i dudniące szczawręęęk.Oddychasz z ulgą i jest spoko.Tak tak,to nie żarty huehuehue....aktualnie to przerabiam,ale już niedługo.----pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga