Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5.
[80 b4 2.0E abk] Jaki olej do skrzyni manual?
Olej ze specyfikacją GL-4, a nie GL-5, bo ten się nie nadaje do skrzyń, gdzie są synchronizatory z mosiądzu, GL-5 z czasem załatwi synchro.
ja nie okreslam ten lepszy ten gorszy chyba nie czytales uwaznie co pisalem nie znam sie na olejach dlatego zaczalem pisac w tym watku nie wiem jaki olej w skrzyni mam i jak sie go sprawdza itp to raz pio drugie na forum pisza rozne osoby ze olej z gorszego na lepszy jak najbardziej z kolei ja slyszalem ze z gorszego na lepszy nie ale z gorszego na jeszcze gorszy to tak mozna bo jak sie wezmie z gorszego na lepszy moze olej leciec itp wiec to ze walkuje temat ktorys raz to po to by sie dowiedziec czegos sensowenego i czegos sie nauczyc =]karol121 pisze:a co tzn ten lepszy ten gorszy :?: a hipol 75W90 GL-5 jaki jest :?: jak Canibal okreslasz ze ten jest gorszy a ten lepszy :?:
1. Najprawdopodobniej masz olej 75w90 ze specyfikacja GL4
2. Wymień/dolej olej 75w90 GL4 i nie kombinuj z innymi.
3. Stan oleju sprawdza sie odkrecajac śrube(korek) znajdujaca siemniej wiecej w połowie skrzyni - jest chyba koło lewego wewnetrznego przegubu. Musisz podniesc samochód i posiadac odpowiedni klucz. poziom oleju musi być na równo z tym "korkiem" trzeba wlac tak zeby sie przelewal.
2. Wymień/dolej olej 75w90 GL4 i nie kombinuj z innymi.
3. Stan oleju sprawdza sie odkrecajac śrube(korek) znajdujaca siemniej wiecej w połowie skrzyni - jest chyba koło lewego wewnetrznego przegubu. Musisz podniesc samochód i posiadac odpowiedni klucz. poziom oleju musi być na równo z tym "korkiem" trzeba wlac tak zeby sie przelewal.
ja bym kupił ten http://www.autoolej.net/index.php?main_ ... 84afa1c619
comag pisze:ja bym kupił ten http://www.autoolej.net/index.php?main_ ... 84afa1c619
Kolego do tej stronki jest potrzebna rejestracja....
A może ten olej będzie ok
Kod: Zaznacz cały
http://www.allegro.pl/item325174528__olej_przekladniowy_mogul_trans_75w_najtaniej_.html
a jak coś to podajcie jakieś dobre ale nie za drogie oleje
a jak chciałbys kupić , bez rejestracji kolego ???
zobaczyć mozna bez rejetracji , bo nie przypominam sobie żebym się tam logował.
PENNASOL MULTIPORPOSE GL4 75w90 1L
20.00PLN
Klasa lepkości : SAE 75W-90
Klasa jakości: GL-4
Olej przekładniowy spełniajacy klase GL-4 .
Na forum jest kolega MichałK i on ma do sprzedaży.
zobaczyć mozna bez rejetracji , bo nie przypominam sobie żebym się tam logował.
PENNASOL MULTIPORPOSE GL4 75w90 1L
20.00PLN
Klasa lepkości : SAE 75W-90
Klasa jakości: GL-4
Olej przekładniowy spełniajacy klase GL-4 .
Na forum jest kolega MichałK i on ma do sprzedaży.
Ja zalałem 75W90 syntetyk i biegi mi ciężko chodzą (zwłaszcza 1,2,R) jak silnik zimny
Zmieniłem na 75W80 syntetyk jest prawie całkiem dobrze tyko nie wiem czy skrzyni nic się nie stanie bo w książce piszę że ma być 75W90 syntetyk ( Silnik 2.0 16V )
Z tego co się oriętuje to tylko syntetyki się leje no chyba że Ktoś nie ma kasy to leje półsyntetyk
Ciekawy link (dobieracz olei)
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
Zmieniłem na 75W80 syntetyk jest prawie całkiem dobrze tyko nie wiem czy skrzyni nic się nie stanie bo w książce piszę że ma być 75W90 syntetyk ( Silnik 2.0 16V )
Z tego co się oriętuje to tylko syntetyki się leje no chyba że Ktoś nie ma kasy to leje półsyntetyk
Ciekawy link (dobieracz olei)
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php
Witam kolegów ja zmieniłem olej w skrzyni na pennasol GL4 75w90od kolegi MichałaK bo ciężko wchodziły biegi przy niskich temperaturach szczególnie dwójka ,stary olej był jakiś gęstrzy w porównaniu z tym nowym (pobrałem prubkę starego ze skrzyni strzykawką i tak sobie porównywałem)a sądząc po śrubach był to orginał zalany przez fabrykę 15lat i 260tys km temu...teraz biegi wchodzą lekko,dolałem jeszcze 100ml preparatu militec ...zaraz odezwą się glosy "ja bym żadnych wynalazków niedolewał"ja jestem pewny jego działania bo zanim dolałem naczytałem się w necie o tym preparacie i ci którzy go stosowali zauważali same pozytywne strony ,najwiecej przeciwników było wsród tych którzy nieuzywali...trzeba dodac ze militec nie czyni cudów w rodzaju "zgrzytało niezgrzyta"i nie naprawi mechanicznych uszkodzeń jest to tylko uszlachetniacz metalu(niemylić z motodoktorem) który modyfikuje powierzchnie trące metalu powodując znaczne zmniejszenie oporów tarcia...więc dolałem bez obaw i polecam ...
A co sadzicie o tym oleju przekładniowym????
Kod: Zaznacz cały
http://www.allegro.pl/item337695148_super_duty_special_75w90_1l_panolin_katowice_.html
Czy można wymienić u Ciebie olej na miejscu?Bo doczytałem że to warsztat.Ile kosztuje usługa?MichałK pisze:Ciezkie wchodzenie biegów może byc przyczyna zuzytego oleju chodz nie musi... Najlepiej sprawdzic jego stan przez korek w skrzyni. Jak bedzie brudny albo bedzie miec jakies opiłki w kolorze złotym z synchronizatorów to powinno się go wymienic. Do tej skrzyni starczy GL4 75w90 , mam taki w swoim sklepie w cenie 20zł za litr , posiada wyciagana rurke wiec łatwiej go wlac do skrzyni, mozesz porównac sobie jego parametry z innymi olejami . Zalewamy go do skrzyń i nie ma żadnych problemów. A tak nawiasem mówiąc to branza olejowa to jedna banda i jedna rafineria robi oleje dla kilku producentów...
Hipol no nie
Hipol - Olej Mineralny do smarowania przekładni mechanicznych skrzyni biegów pojazdów samochodowych pracujących przy umiarkowanych obciążeniach, szczególnie w samochodach małolitrażowych, zalecany do smarowania skrzynki biegów i zespołu napędowego samochodu Polski Fiat 126p.
daj to co ma być oryginalnie a nie będziesz się stresował
Hipol - Olej Mineralny do smarowania przekładni mechanicznych skrzyni biegów pojazdów samochodowych pracujących przy umiarkowanych obciążeniach, szczególnie w samochodach małolitrażowych, zalecany do smarowania skrzynki biegów i zespołu napędowego samochodu Polski Fiat 126p.
daj to co ma być oryginalnie a nie będziesz się stresował
Do "crazysam".---Istnieje zagrożenie powstania niebezpiecznej sytuacji drogowej w początkowej fazie jazdy,kiedy minerał w zimnej skrzyni biegów ma jeszcze postać gęstego cia"sta.Wyobraż sobie start na ruchliwym skrzyżowaniu,po zapaleniu zielonego światła.Zakładamy że jedynkę masz włączoną bo trzymałeś na sprzęgle.I ruszasz-poszło!-chcesz dwójkę a tu stoppp-nie chce wejść-jedynka jeszcze gorzej,a ps"zyjacioły trąbią i migają dookoła.Naprężasz wtedy muskuły i na wygiętym drążku zmiany biegów coś ze strachu (stresu) wsadzasz.Spod podłogi dochodzi do ciebie takie głuche i dudniące szczawręęęk.Oddychasz z ulgą i jest spoko.Tak tak,to nie żarty huehuehue....aktualnie to przerabiam,ale już niedługo.----pozdrawiam.