[B4 1Z] Kłopoty z trzecim biegiem, zgrzytanie
- Bartosik88
- Forum Audi 80
- Posty: 103
- Rejestracja: 03 mar 2014, 10:24
- Lokalizacja: Frampol
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Synchronizator nie powinien być przyczyna zablokowania skrzyni on już nie działa. U ciebie musiała jakaś inna przyczyna siedzieć.kubica20 pisze:ja też jeżdziłem do momentu aż nie zablokowało całkiem skrzyni, dobrze że stało się to gdy wyjeżdzałem z domu bo nie dało się ruszyć 2m nawet ani w tył ani przód. Więc lepiej nie zwlekać z wymiana skrzyni kiedy padł synchronizator
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2016, 05:02
- Lokalizacja: Olsztyn
swego czasu też tak miałem w swoim ale używam kiedy tylko czuję, że coś się dzieje rewitalizanta http://regeneratory.pl/do-przekladni-i- ... iegow.html i wszystko spokojnie wraca na dobre tory. spróbuj sobie, na pewno nie zaszkodzi a pomóc może, u mnie się obyło bez wizyt u mechanika i rozbieraniu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Synchronizator jak najbardziej jest przyczyna zablokowania skrzyni, u mnie swego czasu jeździłem z pół roku jak zaczął się odzywać( 3-go biegu) na początku przy zmianie był mały opór i tylko czasami póżniej był już opór i zgrzyt a historia się skończyła tym że zablokowało wsteczny bieg( nie można było go włączyć) synchronizator pękł na trzy części i zablokował w środku widełki od przesuwu koła. rozebrałem i widziałem osobiście tą skrzynię. Póżniej wsadziłem EEN (ponad dwa lata mam ją zamontowałem) i jest ok
cinek29 pisze:Synchronizator jak najbardziej jest przyczyna zablokowania skrzyni, u mnie swego czasu jeździłem z pół roku jak zaczął się odzywać( 3-go biegu) na początku przy zmianie był mały opór i tylko czasami póżniej był już opór i zgrzyt a historia się skończyła tym że zablokowało wsteczny bieg( nie można było go włączyć) synchronizator pękł na trzy części i zablokował w środku widełki od przesuwu koła. rozebrałem i widziałem osobiście tą skrzynię. Póżniej wsadziłem EEN (ponad dwa lata mam ją zamo ntowałem) i jest ok
zgadzam się z tobą i tak jak pisałem wcześniej że synchronizator całkiem zablokował skrzynie. Na początku był opór przy wrzucaniu biegu i zgrzyt aż wkońcu zblokowało że autem ani do przodu ani do tyłu nie dało się ruszyć. Pomogło tylko odkręcenie półosi
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A ja jeszcze raz powtórzę synchronizator nie jest powodem do zablokowania skrzyni, może zablokować bieg ale nigdy nie spowoduje wbicia dwóch biegów na raz. Tu tylko wybieraki są winne.kubica20 pisze:cinek29 pisze:Synchronizator jak najbardziej jest przyczyna zablokowania skrzyni, u mnie swego czasu jeździłem z pół roku jak zaczął się odzywać( 3-go biegu) na początku przy zmianie był mały opór i tylko czasami póżniej był już opór i zgrzyt a historia się skończyła tym że zablokowało wsteczny bieg( nie można było go włączyć) synchronizator pękł na trzy części i zablokował w środku widełki od przesuwu koła. rozebrałem i widziałem osobiście tą skrzynię. Póżniej wsadziłem EEN (ponad dwa lata mam ją zamo ntowałem) i jest ok
zgadzam się z tobą i tak jak pisałem wcześniej że synchronizator całkiem zablokował skrzynie. Na początku był opór przy wrzucaniu biegu i zgrzyt aż wkońcu zblokowało że autem ani do przodu ani do tyłu nie dało się ruszyć. Pomogło tylko odkręcenie półosi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Jarewa jak synchronizator pęka na kilka części to na zdrowy rozum jest możliwość zablokowania skrzyni lub uszkodzenia(np. wyłamania zębą na trybie, wcięcia się kawałka między tryby wałków, lub inne podobne rzeczy) to piszesz że to jest nie możliwe? myślę że jest. Mógł równie dobrze paść mechanizm różnicowy, rozsypane łożysko itp. Myślę że nie ma co gdybać, trzeba zmienić i tyle. A w wolnej chwili jak będzie wyjęta, rozebrać i zaspokoić swoją ciekawość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Nie wiem jak ale jest to możliwe, mam jeszcze te części synchronizatora które leżały na dnie skrzyni, a jedna była umiejscowiona bliżej końca i blokowała wodzik(przesuwkę) od biegu wstecznego. Synchronizator ma średnicę ok8-10cm. osobiście rozpołowiłem(zdemontowałem tylny dekiel-karter, bez rozbierania rozkręcania wałków na których są tryby) skrzyni biegów i widziałem gdzie to leżało i siedziało, było jeszcze trochę opiłków z jednej części synchronizatora której brakowało- prawdopodobnie była zmielona przez tryby. No to wytłumacz dlaczego to leżało na dnie, a jedna z tych części była gdzie indziej i blokowała przesów od wstecznego? Daj adres mailowy to Ci wyślę zdjęcie tych części synchronizatora które zostały z niego i się przekonasz