Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Kłopoty z trzecim biegiem, zgrzytanie

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 11 lip 2015, 15:54

jednak zakupiłem CVC bo trafiła się w dobrych pieniądzach blisko mnie :) po niedzieli przekładka i test


Przy okazji wymiany skrzyni zakupiłem kompletne sprzęgło i też będzie wymienione bo docisk sie oddzywał

Awatar użytkownika
Bartosik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 mar 2014, 10:24
Lokalizacja: Frampol

Post autor: Bartosik88 » 28 gru 2015, 21:50

witam u mnie też to sie zaczyna robić zgrzyt przy zmianie z 3 na 4 i redukcji 4 na 3 ale narazie jeżdżę zobaczymy co się będzie robiło

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 29 gru 2015, 12:13

ja też jeżdziłem do momentu aż nie zablokowało całkiem skrzyni, dobrze że stało się to gdy wyjeżdzałem z domu bo nie dało się ruszyć 2m nawet ani w tył ani przód. Więc lepiej nie zwlekać z wymiana skrzyni kiedy padł synchronizator

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 gru 2015, 16:45

Szukać EEN i zakładać ;)

[ Dodano: 2015-12-29, 16:45 ]
Jak by co to kolega ma skrzynie z A4 1.9 tdi 90 koni do sprzedania pewna 100% coś 240 tyś km.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2015, 21:02

kubica20 pisze:ja też jeżdziłem do momentu aż nie zablokowało całkiem skrzyni, dobrze że stało się to gdy wyjeżdzałem z domu bo nie dało się ruszyć 2m nawet ani w tył ani przód. Więc lepiej nie zwlekać z wymiana skrzyni kiedy padł synchronizator
Synchronizator nie powinien być przyczyna zablokowania skrzyni on już nie działa. U ciebie musiała jakaś inna przyczyna siedzieć.

sajmondesign
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 01 lut 2016, 05:02
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sajmondesign » 05 lut 2016, 09:15

zgadzam się z przedmówcami, to nie wygląda, żeby synchronizator blokował, skrzynie EEN również polecam

pikon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2016, 14:32

Post autor: pikon » 22 lut 2016, 14:42

swego czasu też tak miałem w swoim ale używam kiedy tylko czuję, że coś się dzieje rewitalizanta http://regeneratory.pl/do-przekladni-i- ... iegow.html i wszystko spokojnie wraca na dobre tory. spróbuj sobie, na pewno nie zaszkodzi a pomóc może, u mnie się obyło bez wizyt u mechanika i rozbieraniu.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 22 lut 2016, 16:43

Synchronizator jak najbardziej jest przyczyna zablokowania skrzyni, u mnie swego czasu jeździłem z pół roku jak zaczął się odzywać( 3-go biegu) na początku przy zmianie był mały opór i tylko czasami póżniej był już opór i zgrzyt a historia się skończyła tym że zablokowało wsteczny bieg( nie można było go włączyć) synchronizator pękł na trzy części i zablokował w środku widełki od przesuwu koła. rozebrałem i widziałem osobiście tą skrzynię. Póżniej wsadziłem EEN (ponad dwa lata mam ją zamontowałem) i jest ok :-)

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 23 lut 2016, 12:54

cinek29 pisze:Synchronizator jak najbardziej jest przyczyna zablokowania skrzyni, u mnie swego czasu jeździłem z pół roku jak zaczął się odzywać( 3-go biegu) na początku przy zmianie był mały opór i tylko czasami póżniej był już opór i zgrzyt a historia się skończyła tym że zablokowało wsteczny bieg( nie można było go włączyć) synchronizator pękł na trzy części i zablokował w środku widełki od przesuwu koła. rozebrałem i widziałem osobiście tą skrzynię. Póżniej wsadziłem EEN (ponad dwa lata mam ją zamo ntowałem) i jest ok :-)


zgadzam się z tobą i tak jak pisałem wcześniej że synchronizator całkiem zablokował skrzynie. Na początku był opór przy wrzucaniu biegu i zgrzyt aż wkońcu zblokowało że autem ani do przodu ani do tyłu nie dało się ruszyć. Pomogło tylko odkręcenie półosi

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 23 lut 2016, 19:21

ja wrzucałem parę dni temu skrzynie een z passata B5 i polecam przyjemniej się jeździ i jakby ciszej w aucie :P polecam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2016, 19:49

kubica20 pisze:
cinek29 pisze:Synchronizator jak najbardziej jest przyczyna zablokowania skrzyni, u mnie swego czasu jeździłem z pół roku jak zaczął się odzywać( 3-go biegu) na początku przy zmianie był mały opór i tylko czasami póżniej był już opór i zgrzyt a historia się skończyła tym że zablokowało wsteczny bieg( nie można było go włączyć) synchronizator pękł na trzy części i zablokował w środku widełki od przesuwu koła. rozebrałem i widziałem osobiście tą skrzynię. Póżniej wsadziłem EEN (ponad dwa lata mam ją zamo ntowałem) i jest ok :-)


zgadzam się z tobą i tak jak pisałem wcześniej że synchronizator całkiem zablokował skrzynie. Na początku był opór przy wrzucaniu biegu i zgrzyt aż wkońcu zblokowało że autem ani do przodu ani do tyłu nie dało się ruszyć. Pomogło tylko odkręcenie półosi
A ja jeszcze raz powtórzę synchronizator nie jest powodem do zablokowania skrzyni, może zablokować bieg ale nigdy nie spowoduje wbicia dwóch biegów na raz. Tu tylko wybieraki są winne.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 23 lut 2016, 21:56

no prawdopodobnie u mnie zgrzytał bieg 3 potem prawdopodobnie rozsypal sie synchronizator i zablokował mi bieg wsteczny nie ma co gdybac tylko wymienic mnie skrzynia kosztowała 300 zł i 2 dni roboty spokojnie :) przy okazji katalizator out :)

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 23 lut 2016, 22:33

Jarewa jak synchronizator pęka na kilka części to na zdrowy rozum jest możliwość zablokowania skrzyni lub uszkodzenia(np. wyłamania zębą na trybie, wcięcia się kawałka między tryby wałków, lub inne podobne rzeczy) to piszesz że to jest nie możliwe? myślę że jest. Mógł równie dobrze paść mechanizm różnicowy, rozsypane łożysko itp. Myślę że nie ma co gdybać, trzeba zmienić i tyle. A w wolnej chwili jak będzie wyjęta, rozebrać i zaspokoić swoją ciekawość ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2016, 23:05

Jak synchronizator pęka na kilka części nie ma możliwości by wyleciał bo ten element jest schowany tylko tryby na wierzchu wiec tylko cześć wielkości 4mm średnicy możne wylecieć ale to jest materiał delikatny wiec zmieli.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 24 lut 2016, 00:12

Nie wiem jak ale jest to możliwe, mam jeszcze te części synchronizatora które leżały na dnie skrzyni, a jedna była umiejscowiona bliżej końca i blokowała wodzik(przesuwkę) od biegu wstecznego. Synchronizator ma średnicę ok8-10cm. osobiście rozpołowiłem(zdemontowałem tylny dekiel-karter, bez rozbierania rozkręcania wałków na których są tryby) skrzyni biegów i widziałem gdzie to leżało i siedziało, było jeszcze trochę opiłków z jednej części synchronizatora której brakowało- prawdopodobnie była zmielona przez tryby. No to wytłumacz dlaczego to leżało na dnie, a jedna z tych części była gdzie indziej i blokowała przesów od wstecznego? Daj adres mailowy to Ci wyślę zdjęcie tych części synchronizatora które zostały z niego i się przekonasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl