[B4, 2,6] olej w zbiorniczku i woda w skrzyni biegow-automat
[B4, 2,6] olej w zbiorniczku i woda w skrzyni biegow-automat
witam dziś rano zajrzałem do zbiorniczka a tam brązowa maź pomyślałem ze to olej z silnika ale olej jest silnik chodzi równo a gdy zobaczyłem bagnet od skrzyni to okazało się ze tam tez jest ta maź co mam robić może ktoś już miał taka przygodę ??
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 09:10 przez lysy267, łącznie zmieniany 1 raz.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Ta maź w skrzyni może być spowodowana tym że pokonujesz małe odległości olej się trochę rozgrzeje później jak stygnie skrzynia zasysa zimne powietrze i powstaje para to się miesza z olejem i powstaje taka maź, jak nie ma zmiany w przełączaniu biegów to na razie zostaw to w spokoju. Ja dzisiaj też zobaczyłem że w zbiorniczku jest biała i brązowa maź, ale ja podejrzewam to że podczas zmiany uszczelek pod głowicami olej się dostał do kanałów wodnych w bloku silnika i się zmieszał z płynem i przy dzisiejszych temperaturach coś takiego się zrobiło. Jutro będę mył zbiorniczek i zobaczę co z tego wyjdzie. Planuje jeszcze przełożyć zaślepki w obudowie filtra powietrza tak żeby zasysał ciepłe powietrze z komory silnikowej, a nie zimne tym króćcem co jest zamontowany za prawym reflektorem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem jak to dokładnie jest z tym automatem ale myślę że tu chodzi o chłodnicę oleju chłodzoną nie powietrzem tylko właśnie płynem. Taką jakie są montowane normalnie przy silniku.kamilg.86.86 pisze:witam nie jestem mechanikiem ale z tego co wiem to skrzynia biegów jest chłodzona cieczą tak jak silnik ( b4 nie ma chłodnicy oleju ASB ) więc moim zdaniem chłodnica nie jest temu winna tylko w skrzyni jest nieszczelność
Ale kolega pisze że płyn ma w skrzyni a nie w silniku. Najlepiej niech się wypowie ktoś kto zna budowę skrzyni automatycznej. Bo jeśli ta skrzynia posiada chłodnicę o której pisaliśmy wyżej to w przypadku jej awarii wszystko by się zgadzało.p371 pisze:A przypadkiem nie poszła Ci uszczelka pod głowicą? Jak jest olej w zbiorniczku wyrównawczym to pewnie uszczelka do wymiany - nie dymi Ci jak szalony z wydechu?
to nie może być uszczelka ponieważ samochód chodzi rowno nie dymi zachowuje się normalnie a do chłodnicy wchodzą węzę z olejem bo jak wymieniałem rozrząd to wyjmowałem chłodnice i z tych przewodów od skrzyni leciał sam olej
[ Dodano: 2009-12-22, 16:59 ]
może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat zależy mi na tym bo bardzo zależy mi na czasie najlepiej ktoś kto się zna na automatach
[ Dodano: 2009-12-22, 16:59 ]
może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat zależy mi na tym bo bardzo zależy mi na czasie najlepiej ktoś kto się zna na automatach
Na milion procent olej ze skrzyni jest chłodzony ciecza! W silniku NG z automatem w dolnej czesci chlodnicy jest zamontowana chłodniczka oleju, wchodza do niej 2 przewody idace od skrzyni biegów! U ciebie najpewniej tez tak bedzie, patrz po przewodach od skrzyni w kotre miejsce wchodza! Miałem kiedyś taki wlasnie problem i okazalo sie ze w chlodnicy olej mieszal sie z woda! Oddalem do magika ktory zajmowal sie spawaniem alu i klejeniem chlodnic i opanowal całą sytuacje Ewentualnie kup nowa/używaną-sprawna chlodnice
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 13:33 przez farow, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4, 2,6] olej w zbiorniczku i woda w skrzyni biegow-aut
lysy267 pisze:witam dziś rano zajrzałem do zbiorniczka a tam brązowa maź pomyślałem ze to olej z silnika ale olej jest silnik chodzi równo a gdy zobaczyłem bagnet od skrzyni to okazało się ze tam tez jest ta maź co mam robić może ktoś już miał taka przygodę ??
Jeżeli chodzi o problem "mazi" w skrzyni automatycznej to niestety przy uszkodzonej chłodnicy płynu chłodzącego będzie to naturalne - miałem ten sam przypadek po spotkaniu z sarną .
Radziłbym kontrolować poziom oleju w skrzyni a mianowicie : przy wyłączonym silniku ma pokazywać max a przy uruchomionym minimum-jeżeli poziom płynu się zwiększa znak tego , że przybywa ci płyn z układu chłodzenia...
Moim zdaniem ustal:
1. jaki olej masz w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia silnika.
Jeżeli olej w skrzyni automatycznej podczas kontroli na bagnecie nie jest czysty to nadaje się tylko do wymiany (skrzynia automatyczna do urządzenie wymagające), i zawsze sprawdzaj stan oleju na pracującym silniku po zagrzaniu oleju tj. przejechaniu kilkunastu kilometrów i przejściu przez wszystkie biegi (chyba, że instrukcja mówi inaczej).
Jedynym miejscem wspólnym pomiędzy układem chłodzenia silnika i układem olejowym skrzyni biegów jest chłodnica :płynu chłodzącego silnika i oleju skrzyni biegów. Obie są chłodzone powietrzem i mogą być połączone w jedną obudowę. Jeżeli jesteś pewien, że w zbiorniczku jest olej ze skrzyni biegów to wymień chłodnicę im szybciej tym lepiej i olej w skrzyni biegów - automatyczna skrzynia musi mieć sterylne warunki pracy. Uważam, że kolega piszący pierwszy o takiej możliwości miał rację gdyż jest to usterka najbardziej prawdopodobna.
1. jaki olej masz w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia silnika.
Jeżeli olej w skrzyni automatycznej podczas kontroli na bagnecie nie jest czysty to nadaje się tylko do wymiany (skrzynia automatyczna do urządzenie wymagające), i zawsze sprawdzaj stan oleju na pracującym silniku po zagrzaniu oleju tj. przejechaniu kilkunastu kilometrów i przejściu przez wszystkie biegi (chyba, że instrukcja mówi inaczej).
Jedynym miejscem wspólnym pomiędzy układem chłodzenia silnika i układem olejowym skrzyni biegów jest chłodnica :płynu chłodzącego silnika i oleju skrzyni biegów. Obie są chłodzone powietrzem i mogą być połączone w jedną obudowę. Jeżeli jesteś pewien, że w zbiorniczku jest olej ze skrzyni biegów to wymień chłodnicę im szybciej tym lepiej i olej w skrzyni biegów - automatyczna skrzynia musi mieć sterylne warunki pracy. Uważam, że kolega piszący pierwszy o takiej możliwości miał rację gdyż jest to usterka najbardziej prawdopodobna.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe