Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG Q] Płukanie tylnego mostu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

[B4 NG Q] Płukanie tylnego mostu

Post autor: krisf1 » 21 sty 2016, 16:31

Witam! Kupiłem swój wymarzony samochód jakiś czas temu i planuję wymienić olej w tylnym moście. Ponieważ obstawiam że poprzedni właściciele żyli w przekonaniu że oleju się nie wymienia, więc zapewne od nowości jest tam jeden i ten sam olej to postanowiłem przed wlaniem nowego oleju (Motul 80W90 HD) wykonać czyszczenie układu. Warunek jest jeden - żeby płukanie odbyło się bez jazdy. Tzn. widziałem pomysły żeby kupić tańszy olej, zalać, pojeździć i wylać ale ja tak nie chcę.
Przyszło mi do głowy aby za pomocą strzykawki i wężyka kilka razy z silnym strumieniem wtrysnąć np. ON, albo rozpuszczalnik. Doradzicie co konkretnie wybrać, lub jak się do tego zabrać?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 sty 2016, 23:20

wymontować dyfer, wylać wszystko, zostawiając na noc do góry dupą i wlać nowego. nie płukać bo nie ma sensu.

Usio20vt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2015, 23:25

Post autor: Usio20vt » 21 sty 2016, 23:24

Jak sie bierzesz już za dyfer to zrób teź przeglad uszczelniaczy . W razie jak gdzies podcieka wymień.Koszt nie jest jakis mega duży ale za to spokój na lata .

Jak Leo, napisał - nic nie płucz .Kup dobra olive ( Valvoline,Castrol itp. lub oryginał :) ) .

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 22 sty 2016, 20:36

Olej dobry już zakupiony, ale po prostu chciałbym żeby to było dobrze zrobione i żeby wyleciało jak najwięcej, wyjęcie dyfra odpada. Zalanie czegoś rzadkiego, zakręcenie kilka razy kołami, odkręcenie korka spustowego i odstawienie na noc aż wszystko zleci i dopiero wlanie nowego. Miałoby to na celu pomoc w usunięciu nagromadzonego produktu zużycia, oraz ułatwienie opróżnienia dyfra z całego oleju (gęsty olej ma trudniej niż rozcieńczony z benzyną lub ON) Tak na logikę według mnie jest, ponieważ przecież sami też jak jesteśmy brudni to idziemy się umyć najpierw, a nie tylko psikamy perfumami. :-)

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 22 sty 2016, 20:44

Jak nie ma pewności że wszystko zleci, to lepiej przepłukać tym czym będzie zalane

Usio20vt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2015, 23:25

Post autor: Usio20vt » 22 sty 2016, 22:43

lej olej i śmigaj .Nic sie nei stanie .

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 sty 2016, 16:23

Jaki koszt tego oleju ? może nic nie kombinuj tylko zalej dwa razy i z głowy

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 23 sty 2016, 17:32

24zł za litr, koszt litra rozpuszczalnika albo benzyny znacznie niższy, a przecież po czasie to i tak odparuje, więc poczekałbym przed nalaniem świeżego oleju, a powtarzam że chcę wspomóc opróżnienie dyfra ze starego oleju. ;)

Voytazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 lut 2007, 00:39
Lokalizacja: Płock

Post autor: Voytazz » 23 sty 2016, 22:45

Pięć osób mówi Ci żebyś przepłukał 2razy olejem i będzie dobrze a Ty swoje. Jak nie wiesz jak to się robi i nie chcesz słuchać tych co już to robili to się nie bierz. Tym bardziej że metody już sprawdzone i nic złego się nikomu nie stało.

Usio20vt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2015, 23:25

Post autor: Usio20vt » 24 sty 2016, 12:31

ale nie rozumeim po co chcesz płukac? co masz opiłki metalu tam? co koła zębate sie starły ???

Nie wiem po co taka operacja.

Nie przepłuczesz tego tak na aucie :-|

Chcesz to robić dobrze -zdemontuj ,polóż na stół,sprawdź wycieki(wymień co trzeba),i sobie przepłuczesz jak chcesz.

Płukanie jakimiś środkami moze pogorszyć tylko sprawe .Pojawią sie wycieki (uszczelniacze swoje lata mają wiec nie spodziewaj sie cudów).



Taka moja rada .

A co z tym zrobisz to już Twoja sprawa ;-)

P.s.
Ja u siebie rozbierałem calutki dyfer .Zmieniałem uszczelniacze + torsen z v8 .

Szymonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:50

Post autor: Szymonek » 18 lut 2016, 10:26

Witam ,podłacze sie pod ten temat ,tez chce wymienic olej w tylnym napedzie ale nie moge odkrecici sruby aby spuscic stary olej ,próbowałem juz kilku kluczy ,próbowalem sie przysawac i nic nie moge odkrecici ,moze mieliscie podobny problem i znacie jakis dobry sposób ,czekam na sugestie ,za wszelkie Dziekuje :lol:

ManiekManiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ManiekManiak » 18 lut 2016, 11:05

Miałem to samo, już się tam kiedyś ktoś dobierał i tylko poomykał. Nie było innego wyjścia jak dospawać dużą nakrętkę, ramię metrowe i poszło. Potem rzecz jasna nowy korek.

Szymonek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 lut 2016, 20:50

Post autor: Szymonek » 18 lut 2016, 19:52

Juz próbowałem przyspawac ale sie ukreciło przy próbie odkrecenia ,pomyslałem ze moze usunac za pomoca strzykawki stary olej poprze otówr gdzie sie wlewa nowy olej ale w ten sposób obawiam sie ze nie usune całego starego oleju ,jak uwazacie jest to jakies wyjscie z tej sytuacji ?
Moze ktos zna jakis inny sposób na odkrecenie tej sruby ,bo to juz ostatnia wymiana jaka mi została po zakupie Mojej Wymarzonej i wyszukanej Audi 80 ,bo olej w silniku juz wymieniłem na nowy wraz z filtrem ,olej w skrzyni takze jest juz nowy ,we wspomaganiu uzupełniłem brak 50 ml ,płyn chłodniczy takze wymieniony ,tylne zawieszenie tez poprawione ,Wiem juz ze te alusy jakie mam tez pasuja rozstawem srub co Mnie cieszy tylko musze zamontowac pierscienie centrujace ale to juz drobnostka (jakie koła lepiej załozyc do Quattro 17 " czy 16 " moze ktos sie wypowie ,zawias nadal cywilny ale chodzi Mi po głowie zamontowanie sportowego ....) i Audi bedzie mechanicznie gotowa,pozostanie tylko juz kosmetyka czyli naprawa listew dolnych drzwi bo po zimie zaczeły puchnac i odstawac ale na to juz mam pomysł i wyszykowanie lakieru (pomalowanie jednego błotnika bo ktos to spie..... i polerka całego lakieru dla koncowego efektu .Moze jeszcze jak funduszy wystarczy pomysle cos nad wnetrzem bo znalazłem rozbite z skorzanym srodkiem podobno w idealnym stanie ,ale cos Mi człowiek nie odpisuje .....a szkoda .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl