[B4 NG Q] Płukanie tylnego mostu
[B4 NG Q] Płukanie tylnego mostu
Witam! Kupiłem swój wymarzony samochód jakiś czas temu i planuję wymienić olej w tylnym moście. Ponieważ obstawiam że poprzedni właściciele żyli w przekonaniu że oleju się nie wymienia, więc zapewne od nowości jest tam jeden i ten sam olej to postanowiłem przed wlaniem nowego oleju (Motul 80W90 HD) wykonać czyszczenie układu. Warunek jest jeden - żeby płukanie odbyło się bez jazdy. Tzn. widziałem pomysły żeby kupić tańszy olej, zalać, pojeździć i wylać ale ja tak nie chcę.
Przyszło mi do głowy aby za pomocą strzykawki i wężyka kilka razy z silnym strumieniem wtrysnąć np. ON, albo rozpuszczalnik. Doradzicie co konkretnie wybrać, lub jak się do tego zabrać?
Przyszło mi do głowy aby za pomocą strzykawki i wężyka kilka razy z silnym strumieniem wtrysnąć np. ON, albo rozpuszczalnik. Doradzicie co konkretnie wybrać, lub jak się do tego zabrać?
Olej dobry już zakupiony, ale po prostu chciałbym żeby to było dobrze zrobione i żeby wyleciało jak najwięcej, wyjęcie dyfra odpada. Zalanie czegoś rzadkiego, zakręcenie kilka razy kołami, odkręcenie korka spustowego i odstawienie na noc aż wszystko zleci i dopiero wlanie nowego. Miałoby to na celu pomoc w usunięciu nagromadzonego produktu zużycia, oraz ułatwienie opróżnienia dyfra z całego oleju (gęsty olej ma trudniej niż rozcieńczony z benzyną lub ON) Tak na logikę według mnie jest, ponieważ przecież sami też jak jesteśmy brudni to idziemy się umyć najpierw, a nie tylko psikamy perfumami.
ale nie rozumeim po co chcesz płukac? co masz opiłki metalu tam? co koła zębate sie starły ???
Nie wiem po co taka operacja.
Nie przepłuczesz tego tak na aucie :-|
Chcesz to robić dobrze -zdemontuj ,polóż na stół,sprawdź wycieki(wymień co trzeba),i sobie przepłuczesz jak chcesz.
Płukanie jakimiś środkami moze pogorszyć tylko sprawe .Pojawią sie wycieki (uszczelniacze swoje lata mają wiec nie spodziewaj sie cudów).
Taka moja rada .
A co z tym zrobisz to już Twoja sprawa
P.s.
Ja u siebie rozbierałem calutki dyfer .Zmieniałem uszczelniacze + torsen z v8 .
Nie wiem po co taka operacja.
Nie przepłuczesz tego tak na aucie :-|
Chcesz to robić dobrze -zdemontuj ,polóż na stół,sprawdź wycieki(wymień co trzeba),i sobie przepłuczesz jak chcesz.
Płukanie jakimiś środkami moze pogorszyć tylko sprawe .Pojawią sie wycieki (uszczelniacze swoje lata mają wiec nie spodziewaj sie cudów).
Taka moja rada .
A co z tym zrobisz to już Twoja sprawa
P.s.
Ja u siebie rozbierałem calutki dyfer .Zmieniałem uszczelniacze + torsen z v8 .
Witam ,podłacze sie pod ten temat ,tez chce wymienic olej w tylnym napedzie ale nie moge odkrecici sruby aby spuscic stary olej ,próbowałem juz kilku kluczy ,próbowalem sie przysawac i nic nie moge odkrecici ,moze mieliscie podobny problem i znacie jakis dobry sposób ,czekam na sugestie ,za wszelkie Dziekuje :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 sie 2015, 20:01
- Lokalizacja: Legionowo
Juz próbowałem przyspawac ale sie ukreciło przy próbie odkrecenia ,pomyslałem ze moze usunac za pomoca strzykawki stary olej poprze otówr gdzie sie wlewa nowy olej ale w ten sposób obawiam sie ze nie usune całego starego oleju ,jak uwazacie jest to jakies wyjscie z tej sytuacji ?
Moze ktos zna jakis inny sposób na odkrecenie tej sruby ,bo to juz ostatnia wymiana jaka mi została po zakupie Mojej Wymarzonej i wyszukanej Audi 80 ,bo olej w silniku juz wymieniłem na nowy wraz z filtrem ,olej w skrzyni takze jest juz nowy ,we wspomaganiu uzupełniłem brak 50 ml ,płyn chłodniczy takze wymieniony ,tylne zawieszenie tez poprawione ,Wiem juz ze te alusy jakie mam tez pasuja rozstawem srub co Mnie cieszy tylko musze zamontowac pierscienie centrujace ale to juz drobnostka (jakie koła lepiej załozyc do Quattro 17 " czy 16 " moze ktos sie wypowie ,zawias nadal cywilny ale chodzi Mi po głowie zamontowanie sportowego ....) i Audi bedzie mechanicznie gotowa,pozostanie tylko juz kosmetyka czyli naprawa listew dolnych drzwi bo po zimie zaczeły puchnac i odstawac ale na to juz mam pomysł i wyszykowanie lakieru (pomalowanie jednego błotnika bo ktos to spie..... i polerka całego lakieru dla koncowego efektu .Moze jeszcze jak funduszy wystarczy pomysle cos nad wnetrzem bo znalazłem rozbite z skorzanym srodkiem podobno w idealnym stanie ,ale cos Mi człowiek nie odpisuje .....a szkoda .
Moze ktos zna jakis inny sposób na odkrecenie tej sruby ,bo to juz ostatnia wymiana jaka mi została po zakupie Mojej Wymarzonej i wyszukanej Audi 80 ,bo olej w silniku juz wymieniłem na nowy wraz z filtrem ,olej w skrzyni takze jest juz nowy ,we wspomaganiu uzupełniłem brak 50 ml ,płyn chłodniczy takze wymieniony ,tylne zawieszenie tez poprawione ,Wiem juz ze te alusy jakie mam tez pasuja rozstawem srub co Mnie cieszy tylko musze zamontowac pierscienie centrujace ale to juz drobnostka (jakie koła lepiej załozyc do Quattro 17 " czy 16 " moze ktos sie wypowie ,zawias nadal cywilny ale chodzi Mi po głowie zamontowanie sportowego ....) i Audi bedzie mechanicznie gotowa,pozostanie tylko juz kosmetyka czyli naprawa listew dolnych drzwi bo po zimie zaczeły puchnac i odstawac ale na to juz mam pomysł i wyszykowanie lakieru (pomalowanie jednego błotnika bo ktos to spie..... i polerka całego lakieru dla koncowego efektu .Moze jeszcze jak funduszy wystarczy pomysle cos nad wnetrzem bo znalazłem rozbite z skorzanym srodkiem podobno w idealnym stanie ,ale cos Mi człowiek nie odpisuje .....a szkoda .