[All Quattro] Podpora wału
Nie podpora raczej się nie zużywa, wymieniłem profilaktycznie w swojej po 20 latach i była jak nowa. Strzały to luz na wale ewentualnie tylna poduszka dyfra.cobra pisze:To ja z innej beczki, czy te magiczne strzały w okolicy tylnego mostu przy puszczaniu sprzęgła to wina tej podpory? pomoże to coś?
czy ewentualnie dużo z tym roboty jest by wymienić ją?
cobra, jak ci stuka cos o podloge slyszalne za fotelem pasazera mniejwiecej to podpora mostu, mi stuka ona włąśnie. Wie ktos gdzie to znales ewentualnie jak zregenerowac :?:
Jak czujesz luz przy zmianei biegow to moze byc luz na skrzyni, moscie ewentualnie luzy na mocowaniu dyfra czyli wlasnie podpora zuzyta albo te gumki na których wisi most ale watpie ja swojej proifilaktycznie przelozylem kiedys lecz nie bylo po nich widac jakiegokolwiek zuzycia.
Jak czujesz luz przy zmianei biegow to moze byc luz na skrzyni, moscie ewentualnie luzy na mocowaniu dyfra czyli wlasnie podpora zuzyta albo te gumki na których wisi most ale watpie ja swojej proifilaktycznie przelozylem kiedys lecz nie bylo po nich widac jakiegokolwiek zuzycia.
jmm, co do samej podpory wału autora wątku to tutaj masz wytłumaczenie
http://www.allegro.pl/item494098673_pod ... attro.html
chybo101, ja mam dokładnie taką podporę u siebie założoną. Sprzedał mi ją jegomość DeS. Jest miększa od oryginału.
Moja rada. Przed demontażem starej sprawdź ją najpierw bardzo dokładnie. Szczególnie chodzi o samą gumę. Jak jest sparciała i wał lata we wszystkie strony to kupuj i wymieniaj.
Ja u siebie wymieniłem, bo wymiana była kolejnym krokiem w wymianie wszystkich poduszek i podpór. U mnie stara podpora była w prawie bardzo dobrym stanie i na pewno bym jej nie wymieniał gdybym robił to teraz.
Podejrzyj zdjęcia w moim wątku a sam zobaczysz.
Zdrówka.
http://www.allegro.pl/item494098673_pod ... attro.html
chybo101, ja mam dokładnie taką podporę u siebie założoną. Sprzedał mi ją jegomość DeS. Jest miększa od oryginału.
Moja rada. Przed demontażem starej sprawdź ją najpierw bardzo dokładnie. Szczególnie chodzi o samą gumę. Jak jest sparciała i wał lata we wszystkie strony to kupuj i wymieniaj.
Ja u siebie wymieniłem, bo wymiana była kolejnym krokiem w wymianie wszystkich poduszek i podpór. U mnie stara podpora była w prawie bardzo dobrym stanie i na pewno bym jej nie wymieniał gdybym robił to teraz.
Podejrzyj zdjęcia w moim wątku a sam zobaczysz.
Zdrówka.
Wielkie dzięki za rady.
Mam właśnie podobny problem co cobra czyli przy zmianie biegów ,a dokładnie przy puszczaniu sprzęgła słychać uderzenie przy moście. Zaglądałem tam i wychodzi na to że będą to poduszki mostu te dwie z przodu mają jakiś 1cm luzu do tego tylna guma w obudowie jest też trochę wyrobiona. Na wale jest jakieś 5mm luzu poprzecznego i 5mm wzdłużnego. Więc pytanie czy to może być krzyżak wału czy raczej podpora ma luz na łożysku.
Mam właśnie podobny problem co cobra czyli przy zmianie biegów ,a dokładnie przy puszczaniu sprzęgła słychać uderzenie przy moście. Zaglądałem tam i wychodzi na to że będą to poduszki mostu te dwie z przodu mają jakiś 1cm luzu do tego tylna guma w obudowie jest też trochę wyrobiona. Na wale jest jakieś 5mm luzu poprzecznego i 5mm wzdłużnego. Więc pytanie czy to może być krzyżak wału czy raczej podpora ma luz na łożysku.
Największy wpływ ma luz w dyfrze ale na komfort jazdy składają się luzy wszystkich łączeń przegubowych plus luz w samym dyferencjale.
Powymieniaj poduchy dyfra. Boczne są takie same jak z przodu pod skrzynią. Tylną możesz kupić od DeS'a lub poliuretan od Powerflex. Nie występuje jako część zamienna. W sprzedaży jest tylko oryginał razem z całym uchem, koszt powyżej 500zł.
Krzyżak nasmaruj i zostaw w spokoju.
Porozbieraj przeguby i napchaj nowego smaru z MoS2.
Luz na wale wzdłużny (czyli wzdłuż wału) to nic innego jak przeguby. Tak ma być i nie zaprzątaj sobie tym głowy.
Co do podpory wału to zdejm osłonę termiczną i dokładnie obejrzyj ją z bliska.
Powymieniaj poduchy dyfra. Boczne są takie same jak z przodu pod skrzynią. Tylną możesz kupić od DeS'a lub poliuretan od Powerflex. Nie występuje jako część zamienna. W sprzedaży jest tylko oryginał razem z całym uchem, koszt powyżej 500zł.
Krzyżak nasmaruj i zostaw w spokoju.
Porozbieraj przeguby i napchaj nowego smaru z MoS2.
Luz na wale wzdłużny (czyli wzdłuż wału) to nic innego jak przeguby. Tak ma być i nie zaprzątaj sobie tym głowy.
Co do podpory wału to zdejm osłonę termiczną i dokładnie obejrzyj ją z bliska.
rozumiem więc że są łącznie 3 poduchy (2 z przodu i 1 końcowa guma) ? Przyznam że nie zaglądałem dokładnie a ostatnio wymieniałem poduchę skrzyni. Do mostu idą te same poduszki co pod wał?
Czy zużyte poduchy mostu mogą powodować ruchy drążka zmiany biegów ? Trochę mi latał więc zdecydowałem się na wymianę poduszki pod skrzynią ale nie wiele to pomogło... do tego dochodzą strzały w belkę (czasami)
DeS po ile miał te poduszki tylne?
Czy zużyte poduchy mostu mogą powodować ruchy drążka zmiany biegów ? Trochę mi latał więc zdecydowałem się na wymianę poduszki pod skrzynią ale nie wiele to pomogło... do tego dochodzą strzały w belkę (czasami)
DeS po ile miał te poduszki tylne?