[ B4 AAH] problem ze skrzynia automatyczna
[ B4 AAH] problem ze skrzynia automatyczna
Trzy miesiace temu zakupilem AUDI AVANT 95r 2,8 V6 w automacie ,problem polega na tym ze skrzynia ;wachluje biegami ,brak plynnego przelaczania tj.np.1,2,3 powrot na 2 jakies piski ,uslizgi cos w tym stylu,np.wczoraj stracilem na D 4 bieg (obroty rosly a auto nie przyspieszalo,po zmianie na 3 dojechalem do domu ) czasem po szybkim zatrzymaniu a nastepnie ruszeniu nastepowalo gwaltowne szarpniecie(tak jak np. w manualnej bez sprzegla)dzisiaj np. jest 4 ale wachlowanie staje sie coraz gorsze,ruszajac z rano z R na zimnym silniku po wcisnieciu hamulca auto jechalo tak jak bez sprzegla tz.silnik sie dusil i samochod szarpal i ciagnol, po zagrzaniu problem ustal,dodam ze skrzynia nie pokazala zadnych bledow ,olej OK stan (rok temu wymieniany ATF 9250 podobno MOBIL)kolega twierdzi (byly wlasciciel) ze kiedy zmienil olej tak sie zaczelo robic (czy to prawda?)ale nie bylo to tak uciazliwe.Co radzicie? Czy zmienic olej ( na jaki?) czy skrzynie,moja jest bez trybu SPORT,czy moge taka zalozyc Pierwszy raz mam auto z automatem i jestem zielony jak szczypiorek. Prosze o pomoc,moze ktos mial podobny problem, POZDRAWIAM
Wymień jeszcze raz filtr z olejem z płukaniem skrzynki[tzw. wymiana dynamiczna]; proponuje olej Mobil ATF220 [OK. 20ZŁ/ LITR]. Sprawdź dobrze poziom oleju [na ciepłym silniku bodajże]. Ponadto forum www.automat.pl-dużo wiedzy.
Podstawa w automacie to ...nie wachlowanie wajchą - to w końcu automat, który najlpeiej się czuje jak jest włączony na stałe w trybie DRIVE [ewentulanie włączony na poszczególny bieg np. podczas zjadu z górki w celu hamowania silnikiem].
Ponadto warto dac mu popracować rano z minutę na rozprowadzenie tego oleju po skrzyni i płynne ruszanie [nie na zasadzie gaz w podłoge i heja]. Co wiecej, nagłe depnięcia i nagłe odpuszczenia gazu + zmianiane biegow podczas jazdy dodatkowo nie sluzy - pop rostu automat jest dla opanowanych ludzi :mrgreen:
Na twoim msc. sprawdziłbym prawidłowo poziom oleju i przede wszystkim wymienił go razem z FILTREM- warto zapytać sie w serwisie bo ceny nie są jakies straszne [do VW np. filtr siatkowy kosztuje ok 100zł-skrzynia produkcji ZF]
Podstawa w automacie to ...nie wachlowanie wajchą - to w końcu automat, który najlpeiej się czuje jak jest włączony na stałe w trybie DRIVE [ewentulanie włączony na poszczególny bieg np. podczas zjadu z górki w celu hamowania silnikiem].
Ponadto warto dac mu popracować rano z minutę na rozprowadzenie tego oleju po skrzyni i płynne ruszanie [nie na zasadzie gaz w podłoge i heja]. Co wiecej, nagłe depnięcia i nagłe odpuszczenia gazu + zmianiane biegow podczas jazdy dodatkowo nie sluzy - pop rostu automat jest dla opanowanych ludzi :mrgreen:
Na twoim msc. sprawdziłbym prawidłowo poziom oleju i przede wszystkim wymienił go razem z FILTREM- warto zapytać sie w serwisie bo ceny nie są jakies straszne [do VW np. filtr siatkowy kosztuje ok 100zł-skrzynia produkcji ZF]
Dzieki KOLEGO ,ale nie chodzilo mi o wachlowanie lewarkiem, zle sie wyrazilem,o to ze skrzynia sama sobie robi :gora ,dol,slizg i tym podobne,to tak jak na manualu bez sprzegla biegi wrzucac,tyle ze czasem idzie do gory i nagle dol , potem jakis pisk i do gory i tak sobie wachluje,ale dzieki,koles mi podpowiedzial ze przy takim przelocie to tylko wymiana mnie czeka,regeneracja servis 3000 do 6000 tys. w LUBLINIE,szok, zalamka