[B2 4000s(90) quattro] przełącznik mostów
[B2 4000s(90) quattro] przełącznik mostów
Za co odpowiadają odpowiednie położenia przełącznika napędów i który napęd wtedy dziala (pozycja pionowa, 1, 2) ?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 43d95.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 43d95.html
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, 18:53 przez zimektm, łącznie zmieniany 3 razy.
zimektm, wiedz na kanal, podnies przod na podnosniku, ustaw pokretlo na 1. i krec jednym kolem przednim. zobacz co sie stanie.
Jezeli drugie kolo zacznie sie krecic w ta sama strone to jest to blokada przedniego mostu. Jezeli nie, sprwadz czy da sie krecic nimi w ta sama strone. Jesli tyl bedzie stal na ziemi, a przednimi nie da sie zakrecic to jest to blokada centralnego dyfa.
Pozycja 2. to na 100% blokada tylnego mostu
Jezeli drugie kolo zacznie sie krecic w ta sama strone to jest to blokada przedniego mostu. Jezeli nie, sprwadz czy da sie krecic nimi w ta sama strone. Jesli tyl bedzie stal na ziemi, a przednimi nie da sie zakrecic to jest to blokada centralnego dyfa.
Pozycja 2. to na 100% blokada tylnego mostu
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie no, przedniego dyfra nie ma blokady, jest tylko środkowego i tylnego.seba6891 pisze:zimektm, wiedz na kanal, podnies przod na podnosniku, ustaw pokretlo na 1. i krec jednym kolem przednim. zobacz co sie stanie.
Jezeli drugie kolo zacznie sie krecic w ta sama strone to jest to blokada przedniego mostu. Jezeli nie, sprwadz czy da sie krecic nimi w ta sama strone. Jesli tyl bedzie stal na ziemi, a przednimi nie da sie zakrecic to jest to blokada centralnego dyfa.
Pozycja 2. to na 100% blokada tylnego mostu
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Zwróć uwagę na schemat,panowie z audi zrobili intuicyjny:zimektm pisze:Za co odpowiadają odpowiednie położenia przełącznika napędów i który napęd wtedy dziala (pozycja pionowa, 1, 2) ?
http://www.fotosik.pl/pok...0552643d95.html
lampki zielone oznaczające zapięcie dyfra są:na tylnej osi(tylny)i przed przednią(a nie na jak z tyłu)centralny.Wszystko widać
A przedniego już nie ma?zimektm pisze:znalazłem przed chwilą na wikipedii informacje że posiada centralny i tylni dyfer, przy najbliższej okazji sprawdze
Dyfer to mechanizm różnicowy. W quattro występują 3 mechanizmy różnicowe: na przedniej osi, na tylnej osi i między osiami.
W tym modelu międzyosiowy i tylny posiadają blokadę. Przedni takiej blokady nie posiada, jest cały czas otwarty.
Na zdjęciu widać położenie przełącznika: 0,1,2.
0 - żadna blokada nie jest włączona, wszystkie mechanizmy są otwarte;
1 - zblokowany jest mechanizm międzyosiowy;
2 - zblokowany jest mechanizm międzyosiowy i tylny.
Nie, działają dopóki ich nie rozłączysz, ale producent nie zalecał jazdy ze zblokowanymi mechanizmami różnicowymi powyżej 50km/h, z uwwagi na duże obciążenia powstające w układzie napędowym podczas pokonywania zakrętów.zimektm pisze:a czy mechanizmy po przekroczeniu danej prędkości się wyłączają ?
Zblokuj dwa i na zaśnieżony placyk !
a czy ktoś ma jakieś schematy odnośnie blokad mostów b2? wysiadło mi najprawdopodobniej urządzenie robiące podciśnienie a chciałbym zrobić blokady, i czy ktoś wie jak nazywa się końcówka drążka w tylnym kole (takie coś jak końcówka kierownicza tylko dłuższa i z gwintem zewnętrznym) do B2 bo się wyrobiła(kopiąc w koło odczuwa się luz) a nie mogę znaleźć na necie.
co do blokady poszukaj tutaj http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/