Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 4000s(90) quattro] przełącznik mostów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

[B2 4000s(90) quattro] przełącznik mostów

Post autor: zimektm » 29 paź 2009, 18:28

Za co odpowiadają odpowiednie położenia przełącznika napędów i który napęd wtedy dziala (pozycja pionowa, 1, 2) ?


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 43d95.html
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, 18:53 przez zimektm, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 paź 2009, 22:15

To raczej nie jest przełącznik napędów tylko włącznik blokad przedniego lub tylnego dyfra, tak mi się przynajmniej wydaje.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 paź 2009, 22:36

otóż to.
quattro działa cały czas, tylko odpowiednio blokujesz odpowiednie mosty.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 29 paź 2009, 23:00

zimektm, wiedz na kanal, podnies przod na podnosniku, ustaw pokretlo na 1. i krec jednym kolem przednim. zobacz co sie stanie.
Jezeli drugie kolo zacznie sie krecic w ta sama strone to jest to blokada przedniego mostu. Jezeli nie, sprwadz czy da sie krecic nimi w ta sama strone. Jesli tyl bedzie stal na ziemi, a przednimi nie da sie zakrecic to jest to blokada centralnego dyfa.
Pozycja 2. to na 100% blokada tylnego mostu

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 paź 2009, 23:25

seba6891 pisze:jest to blokada centralnego dyfa.
Patrząc na tą ikonkę z fotki, myślę, że to będzie to, no ale sprawdzić trzeba.

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 30 paź 2009, 07:03

znalazłem przed chwilą na wikipedii informacje że posiada centralny i tylni dyfer, przy najbliższej okazji sprawdze ;-) ...i kolejne pytanie jak rozebrać całą konsole i wymienić diody bo poprostu nie świecą po przełączeniu przełącznika ?(mam nadzieje że to diody a nie coś poważniejszego)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 paź 2009, 08:31

seba6891 pisze:zimektm, wiedz na kanal, podnies przod na podnosniku, ustaw pokretlo na 1. i krec jednym kolem przednim. zobacz co sie stanie.
Jezeli drugie kolo zacznie sie krecic w ta sama strone to jest to blokada przedniego mostu. Jezeli nie, sprwadz czy da sie krecic nimi w ta sama strone. Jesli tyl bedzie stal na ziemi, a przednimi nie da sie zakrecic to jest to blokada centralnego dyfa.
Pozycja 2. to na 100% blokada tylnego mostu
nie no, przedniego dyfra nie ma blokady, jest tylko środkowego i tylnego.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 30 paź 2009, 10:51

zimektm pisze:Za co odpowiadają odpowiednie położenia przełącznika napędów i który napęd wtedy dziala (pozycja pionowa, 1, 2) ?


http://www.fotosik.pl/pok...0552643d95.html
Zwróć uwagę na schemat,panowie z audi zrobili intuicyjny:
lampki zielone oznaczające zapięcie dyfra są:na tylnej osi(tylny)i przed przednią(a nie na jak z tyłu)centralny.Wszystko widać ;-)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 30 paź 2009, 11:18

zimektm pisze:znalazłem przed chwilą na wikipedii informacje że posiada centralny i tylni dyfer, przy najbliższej okazji sprawdze
A przedniego już nie ma? :-?
Dyfer to mechanizm różnicowy. W quattro występują 3 mechanizmy różnicowe: na przedniej osi, na tylnej osi i między osiami.
W tym modelu międzyosiowy i tylny posiadają blokadę. Przedni takiej blokady nie posiada, jest cały czas otwarty.
Na zdjęciu widać położenie przełącznika: 0,1,2.
0 - żadna blokada nie jest włączona, wszystkie mechanizmy są otwarte;
1 - zblokowany jest mechanizm międzyosiowy;
2 - zblokowany jest mechanizm międzyosiowy i tylny.

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 11 lis 2009, 09:55

a czy mechanizmy po przekroczeniu danej prędkości się wyłączają ?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 11 lis 2009, 21:29

zimektm pisze:a czy mechanizmy po przekroczeniu danej prędkości się wyłączają ?
Nie, działają dopóki ich nie rozłączysz, ale producent nie zalecał jazdy ze zblokowanymi mechanizmami różnicowymi powyżej 50km/h, z uwwagi na duże obciążenia powstające w układzie napędowym podczas pokonywania zakrętów.

Zblokuj dwa i na zaśnieżony placyk ! :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 11 lis 2009, 22:24

zimektm pisze:a czy mechanizmy po przekroczeniu danej prędkości się wyłączają ?
tylko w b3 i b4, w b2 nie, więc uważaj na nie!!!

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 11 lut 2010, 19:22

a czy ktoś ma jakieś schematy odnośnie blokad mostów b2? wysiadło mi najprawdopodobniej urządzenie robiące podciśnienie a chciałbym zrobić blokady, i czy ktoś wie jak nazywa się końcówka drążka w tylnym kole (takie coś jak końcówka kierownicza tylko dłuższa i z gwintem zewnętrznym) do B2 bo się wyrobiła(kopiąc w koło odczuwa się luz) a nie mogę znaleźć na necie.

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 12 lut 2010, 18:50


Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 13 lut 2010, 20:41

Byłem na kanale i blokady się włączają za pomocą ręki siłowniki wyglądają na sprawne ....w układzie nie ma ciśnienia bądź podciśnienia. Może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się urządzenie (sprężarka czy coś) wytwarzające podciśnienie. Nie mogę znaleźć tego ustrojstwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl