[80 B3]przy zmianie biegów 3/4 coś brzęczy
[80 B3]przy zmianie biegów 3/4 coś brzęczy
Witam, mam mały problem :cry: . Przy zmianie biegów 3/4 coś brzęczy w skrzyni biegów jest to dźwięk jak byśmy próbowali wrzucić bieg bez sprzęgła. Czego to może być przyczyna? Proszę o pomoc.
Gdy włączanie biegów staje się coraz trudniejsze lub gdy po dłuższej jeździe przekładnia zaczyna sprawiać trudności, podejrzenie odpowiedzialności za zakłócenia pada częściej na sprzęgło niż na przekładnię. Gdy na którymś z biegów słychać wycie i odgłos ten będzie się zmieniać przy dodawaniu i ujmowaniu gazu,prawdopodobnie zużyte jest uzębienie odnośnej pary kół zębatych.
Kiedy odgłosy występują na wszystkich biegach, uszkodzone są napęd osi lub łożyska walka przekładniowego.Chropowate odgłosy mielenia, słyszalne dopiero po rozgrzaniu się przekładni, wskazują na bicie pierścieni synchronizujących. Gdy olej staje się rzadszy wypychany jest zawsze w tym samym miejscu przez pierścień synchronizujący. Jak ustawić biegi??
• Ustawić dźwignię zmiany biegów na luzie.
• Odkręcić gałkę z dźwigni zmiany biegów.
• Podważyć mały element osłonowy przed dźwignią
hamulca ręcznego i odkręcić znajdujący się pod
spodem
wkręt z nacięciem krzyżowym. Teraz można zdjąć
osłonę
dźwigni zmiany biegów.
• Odkręcić nieco śrubę ze łbem sześciokątnym
znajdującą
się pod samochodem na drugim końcu dźwigni
Regulacja mechanizmu przełączania biegów
zmiany biegów, aby umożliwić obracanie względem
siebie dźwigni zmiany biegów i wodzika widełek zmiany
biegów.
• Ustawić pionowo dźwignię zmiany biegów i wyregulować
tak, aby oba noski ogranicznika kuli miały ten sam
odstęp względem osłony kuli (patrz fot. poniżej).
• Ostrożnie dokręcić śrubę pod samochodem, aby ustawienie
nie uległo zmianie.
• Na koniec skontrolować działanie:
• Dźwignia zmiany biegów musi na biegu jałowym
znajdować
się w płaszczyźnie biegu 3 i 4.
• Wypróbować wszystkie biegi. Zwrócić przy tym
uwagę
na działanie blokady biegu wstecznego.
• Jeśli konieczne, odkręcić śruby osłony kuli (dźwigni
zmiany biegów) i przekręcić nieco osłonę.
[ Dodano: 2010-11-13, 18:48 ]
WSKAZÓWKA: warsztaty rzadko decydują się na naprawę lub remont przekładni, doradzając raczej jej wymianę. W większości przypadków tańszy jest montaż używanej przekładni. Należy zwrócić przy tym uwagę na właściwe oznaczenie literowe przekładni. Litery te wybite są z wierzchu. Ponadto podana jest tam data produkcji z dniem, miesiącem i rokiem, przy czym podana jest tylko ostatnia cyfra roku.
Kiedy odgłosy występują na wszystkich biegach, uszkodzone są napęd osi lub łożyska walka przekładniowego.Chropowate odgłosy mielenia, słyszalne dopiero po rozgrzaniu się przekładni, wskazują na bicie pierścieni synchronizujących. Gdy olej staje się rzadszy wypychany jest zawsze w tym samym miejscu przez pierścień synchronizujący. Jak ustawić biegi??
• Ustawić dźwignię zmiany biegów na luzie.
• Odkręcić gałkę z dźwigni zmiany biegów.
• Podważyć mały element osłonowy przed dźwignią
hamulca ręcznego i odkręcić znajdujący się pod
spodem
wkręt z nacięciem krzyżowym. Teraz można zdjąć
osłonę
dźwigni zmiany biegów.
• Odkręcić nieco śrubę ze łbem sześciokątnym
znajdującą
się pod samochodem na drugim końcu dźwigni
Regulacja mechanizmu przełączania biegów
zmiany biegów, aby umożliwić obracanie względem
siebie dźwigni zmiany biegów i wodzika widełek zmiany
biegów.
• Ustawić pionowo dźwignię zmiany biegów i wyregulować
tak, aby oba noski ogranicznika kuli miały ten sam
odstęp względem osłony kuli (patrz fot. poniżej).
• Ostrożnie dokręcić śrubę pod samochodem, aby ustawienie
nie uległo zmianie.
• Na koniec skontrolować działanie:
• Dźwignia zmiany biegów musi na biegu jałowym
znajdować
się w płaszczyźnie biegu 3 i 4.
• Wypróbować wszystkie biegi. Zwrócić przy tym
uwagę
na działanie blokady biegu wstecznego.
• Jeśli konieczne, odkręcić śruby osłony kuli (dźwigni
zmiany biegów) i przekręcić nieco osłonę.
[ Dodano: 2010-11-13, 18:48 ]
WSKAZÓWKA: warsztaty rzadko decydują się na naprawę lub remont przekładni, doradzając raczej jej wymianę. W większości przypadków tańszy jest montaż używanej przekładni. Należy zwrócić przy tym uwagę na właściwe oznaczenie literowe przekładni. Litery te wybite są z wierzchu. Ponadto podana jest tam data produkcji z dniem, miesiącem i rokiem, przy czym podana jest tylko ostatnia cyfra roku.
Słychać wycie czy taki chropowaty dźwięk jakby zgrzyt??Wino80 pisze:Przy zmianie biegów 3/4 coś brzęczy w skrzyni biegów jest to dźwięk jak byśmy próbowali wrzucić bieg bez sprzęgła
[ Dodano: 2010-11-13, 19:52 ]
Jak to jest zgrzyt to obstawiam na bicie pierścieni synchronizujących lub na uszkodzone przekładnie zębate
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 20:52 przez reyna44, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Nie wierze zeby sie zęby trybów wytarły lub wyłamały to Audi nie jakiś 126p :idea:
łożyska owszem ale jak nie było oleju :!:
z biciem pierścieni też sie w Audi nie spotkałem :idea:
rozbierałem już parę skrzyń z Audi ,niestety masz pękniety synchronizator,
jesli bedziesz delikatnie go traktował to bedziesz jeszcze jezdził :idea: przy mordowaniu pęknie w drugim miejscu i sie rozleci po skrzyni co skutkuje jej zblokowaniem :!:
Książka ładnie opisuje ale coś musieli wniej napisać o skrzyniach.
łożyska owszem ale jak nie było oleju :!:
z biciem pierścieni też sie w Audi nie spotkałem :idea:
rozbierałem już parę skrzyń z Audi ,niestety masz pękniety synchronizator,
jesli bedziesz delikatnie go traktował to bedziesz jeszcze jezdził :idea: przy mordowaniu pęknie w drugim miejscu i sie rozleci po skrzyni co skutkuje jej zblokowaniem :!:
Książka ładnie opisuje ale coś musieli wniej napisać o skrzyniach.
Jaka to książka to bym sobie ją ściągnął. Sugerowałem się o inne skrzynie.Książka ładnie opisuje ale coś musieli wniej napisać o skrzyniach.
[ Dodano: 2010-11-13, 20:59 ]
Dziwne :shock: trochę bo miałem taką dolegliwość, jakieś 3 miesiące temu mój mechanik się z tym bawił.fredi99vv pisze:z biciem pierścieni też sie w Audi nie spotkałem