[B4 1.9 TDI 1Z Automat] przyspiesza ale przestaje :((
[B4 1.9 TDI 1Z Automat] przyspiesza ale przestaje :((
Witam.
witam
Mam problem z moim 1.9 tdi, otoz:
podczas przyspieszania na 3 i 4 biegu, zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie, czesto nastepuje jakby odciecie paliwa. nie jest to odcinka jak w nowych benzyniakach, tylko auto, pomimo wcisnietego do dechy gazu, przestaje przyspieszac. Po ujeciu gazu i ponownym wcisnieciu wszytko jest ok, ale przez chwile. Woz sie troche napedzi i znowu ta niby odcinka. czsem pojdzie gladko i nic sie nie dzieje, a innym razem zanim nawieje sie do 160 potrafi tak odciac kilka razy. Da sie z tym zyc, zwlaszcza w miescie, gorzej jest podczas wyprzedzania w trasie bo nagle woz przestaje przyspieszac (jednak mimo to nie zwalnia).
Podpinalem go pod kompa wielokrotnie i nic nie pokazalo, zadnych bledow (za pierwszym razem byl jakis maly blad cisnienia doladowania, ale wiecej sie nie pojawil)
katy wtrysku i regulacja na biezaco sprawdzane i sa ok.
Koles od aut. skrzyn biegow twierdzi ze to moze byc skrzynia, ale nie daje mu wiary (chyba chce poprostu wyrwac ode mnie kase) w kazdym razie olej jest swierzutki , a w starym nic dziwnego nie bylo (zadnych pomielonych czesci, opilkow itp.)
Zatem: czy ktos slyszal o podobnych objawach w tdi? co moze byc zepsute skoro komp nie widzi zadnych bledow? moj mechanik rozklada rece. Moze ktos poleci jakis dobry warsztat (warszawa lub okolice) co bedzie chcial mi pomoc a nie okantowac?
Dodam tylko ze sprawdzalem vin i wyglada na to ze auto bylo serwisowane od nowosci (1,5 roku w kraju, rok prod 94) i ma 300.000 km najechane.
i jescze jedno pytanie: 8l/100 km. w trasie, ok 140 km/h, klima na full - czy to nie za duzo jak na tdi, nawet jak na automat?
z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
witam
Mam problem z moim 1.9 tdi, otoz:
podczas przyspieszania na 3 i 4 biegu, zwlaszcza przy ostrzejszej jezdzie, czesto nastepuje jakby odciecie paliwa. nie jest to odcinka jak w nowych benzyniakach, tylko auto, pomimo wcisnietego do dechy gazu, przestaje przyspieszac. Po ujeciu gazu i ponownym wcisnieciu wszytko jest ok, ale przez chwile. Woz sie troche napedzi i znowu ta niby odcinka. czsem pojdzie gladko i nic sie nie dzieje, a innym razem zanim nawieje sie do 160 potrafi tak odciac kilka razy. Da sie z tym zyc, zwlaszcza w miescie, gorzej jest podczas wyprzedzania w trasie bo nagle woz przestaje przyspieszac (jednak mimo to nie zwalnia).
Podpinalem go pod kompa wielokrotnie i nic nie pokazalo, zadnych bledow (za pierwszym razem byl jakis maly blad cisnienia doladowania, ale wiecej sie nie pojawil)
katy wtrysku i regulacja na biezaco sprawdzane i sa ok.
Koles od aut. skrzyn biegow twierdzi ze to moze byc skrzynia, ale nie daje mu wiary (chyba chce poprostu wyrwac ode mnie kase) w kazdym razie olej jest swierzutki , a w starym nic dziwnego nie bylo (zadnych pomielonych czesci, opilkow itp.)
Zatem: czy ktos slyszal o podobnych objawach w tdi? co moze byc zepsute skoro komp nie widzi zadnych bledow? moj mechanik rozklada rece. Moze ktos poleci jakis dobry warsztat (warszawa lub okolice) co bedzie chcial mi pomoc a nie okantowac?
Dodam tylko ze sprawdzalem vin i wyglada na to ze auto bylo serwisowane od nowosci (1,5 roku w kraju, rok prod 94) i ma 300.000 km najechane.
i jescze jedno pytanie: 8l/100 km. w trasie, ok 140 km/h, klima na full - czy to nie za duzo jak na tdi, nawet jak na automat?
z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
skrzynia to raczej napewno nie... ale nie kojarze czy jest w 1Z przepływomierz powietrza hmmm ale jeśli jest to sprawdz go bo on właśnie potrafi robić takie numery miałem tak w passacie tylko to był nowszy motorek ale obiawy identyczne i okazało sie że to przepływka... a myśle że spalanie jak na automat i przy klimie a zakładam że nie jeździsz 80km/h to moze wachać sie koło 7literków... pozdrawiam!!!
Dla mnie to n75 sie wysral, jesli chodzi o dobry warsztat to www.diagtronik.pl sa w Jankach pod Warszawa. Zapraszam na ich strone po rejestracji jest dostep do forum, prawdziwy spec to kolo o ksywie VOSS uderz do niego lub zadzwon napewno Ci pomoga.
U mnie było podobnie komp. nie dostawał sygnału ciśnienia jakie jest w IC przepaliły się przewody podciśnienia biegnące pod akumulatorem jeden jest właśnie do komp.
Podłączyłem je i jest dużo lepiej jeszce zostaje do przeczyszczenia przepływka bo nie dokładnie mierzy.
Oczywiście wcześniej sprawdz wszystkie przewody do i od IC i dolot.
Podłączyłem je i jest dużo lepiej jeszce zostaje do przeczyszczenia przepływka bo nie dokładnie mierzy.
Oczywiście wcześniej sprawdz wszystkie przewody do i od IC i dolot.
Sporo informacji na taki temat jest na www.audiklub.org
Najczęstsze przyczyny:
-N75
-zapieczone kierownice spalin w turbinie
-przepływomierz
Najczęstsze przyczyny:
-N75
-zapieczone kierownice spalin w turbinie
-przepływomierz
jasza masz uszkodzony zawór od turbiny......ja miałem to samo..koszt od 120 do 200zł..wymienić możesz sam bo nie jest to zbyt skomplikowane...3 przewody od podciśnienia i kostka z prądem...taki kwadratowy znajduje sie między turbiną rurami do IC a silnikiem...napewno znajdziesz......powodzonka pozdrawiam
witam ponownie
troche mi sie z ta naprawa zeszlo
mialem duzo pytan na PW i obiecalem ze napisze jaka byla przyczyna.
Oczywiscie badanie VAGiem nic nie wykazywalo. W diagtoniku wyregulowali mi kat wtrysku i zasugerowali ze moze to byc N75. Dlugo szukalem tego zaworu, mialem wstawiony jakis zamiennik i nie moglem kupic takiego samego. W koncu kupilem w ciemno. wymiana 10 minut i... jak reka odjal.
auto smiga jak zle, nic sie juz nie zacina.
Gdyby ktos mial podobny problem to sugeruje zaczac wlasnie od wymiany N75. usterke latwo zdiagnozowac - wystaczy wyjac stary i dmuchnac w kazda z rurek - jesli przez wszystkie przechodzi powietrze to znaczy ze nalezy go wymienic (tak mi powidzial koles w sklepie, jedna z rurek powinna zablokowac przeplyw powietrza). wymiana tego ustrojstwa to nawet dla laika max 10 min a koszt max 110 zl. wystacza kombinerki i trytytka do umocowania nowgo zaworu.
Pozdrawiam wszystkich
troche mi sie z ta naprawa zeszlo
mialem duzo pytan na PW i obiecalem ze napisze jaka byla przyczyna.
Oczywiscie badanie VAGiem nic nie wykazywalo. W diagtoniku wyregulowali mi kat wtrysku i zasugerowali ze moze to byc N75. Dlugo szukalem tego zaworu, mialem wstawiony jakis zamiennik i nie moglem kupic takiego samego. W koncu kupilem w ciemno. wymiana 10 minut i... jak reka odjal.
auto smiga jak zle, nic sie juz nie zacina.
Gdyby ktos mial podobny problem to sugeruje zaczac wlasnie od wymiany N75. usterke latwo zdiagnozowac - wystaczy wyjac stary i dmuchnac w kazda z rurek - jesli przez wszystkie przechodzi powietrze to znaczy ze nalezy go wymienic (tak mi powidzial koles w sklepie, jedna z rurek powinna zablokowac przeplyw powietrza). wymiana tego ustrojstwa to nawet dla laika max 10 min a koszt max 110 zl. wystacza kombinerki i trytytka do umocowania nowgo zaworu.
Pozdrawiam wszystkich
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
a ja mam jeden problem tzn moj kolega i napisał mi taką wiadomosc... nie wiecie co to moze byc ?
Cześć! Mam problem z Audi A4 1.9 TDI 110 KM Gdy go sprowadziłem bardzo mi dymiło i dusiło, ale z tym nie miałem wiekszych problemów bo zauwazyłem ze guma od powietrza jest dziurawa wiec szybko ją wymieniłem i chodził jak 110 koni, wszystko było pieknie przez...jeden dzien.... potem stopniowo stopniowo zaczął słabnąc, nie dymi co prawda ale nie ma tego kopa, tak jakby turbo nie załączało sie w pełni, cisnienie w wężach jest i do dośc dobre, ale jest mułowaty a przy ostrej jeździe mi odcina całkowicie turbine, a dokładnie podcisnienie od tego zaworka mechanicznego który się otwiera przy turbinie. Byłem pare razy na komputerze, wykryło ze walniety jest czujnik podcisnieniowy który znajduje sie w komputerze samochodu, wiec elektryk mi wlutował nowy, nic to nie dało.... Zaczałem szukac przyczyny w czujniku który steruje tym zaworkiem podcisnieniowym ponieważ moja uwagę zwróciło to ze gdy daje gazu ten zawur ledwo co sie podnosi, ale wstawiłem drugi czujnik...nic to nie dało... nie mam juz pomysły naprawde... Gdyby tak było cały czas to rozumiem np turbina zepsuta ale przez ten jeden dzien chodził idealnie, i to tak stoponiowo z kazdym km zaczynało mi słabnąc, mam jeszcze przypuszczenia co do tego ze moze byc zapchany katalizator ale nie chce go wycinac jesli nie ma takiej potrzeby, czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem i umie mi w jakimś stopniu pomóc??
Cześć! Mam problem z Audi A4 1.9 TDI 110 KM Gdy go sprowadziłem bardzo mi dymiło i dusiło, ale z tym nie miałem wiekszych problemów bo zauwazyłem ze guma od powietrza jest dziurawa wiec szybko ją wymieniłem i chodził jak 110 koni, wszystko było pieknie przez...jeden dzien.... potem stopniowo stopniowo zaczął słabnąc, nie dymi co prawda ale nie ma tego kopa, tak jakby turbo nie załączało sie w pełni, cisnienie w wężach jest i do dośc dobre, ale jest mułowaty a przy ostrej jeździe mi odcina całkowicie turbine, a dokładnie podcisnienie od tego zaworka mechanicznego który się otwiera przy turbinie. Byłem pare razy na komputerze, wykryło ze walniety jest czujnik podcisnieniowy który znajduje sie w komputerze samochodu, wiec elektryk mi wlutował nowy, nic to nie dało.... Zaczałem szukac przyczyny w czujniku który steruje tym zaworkiem podcisnieniowym ponieważ moja uwagę zwróciło to ze gdy daje gazu ten zawur ledwo co sie podnosi, ale wstawiłem drugi czujnik...nic to nie dało... nie mam juz pomysły naprawde... Gdyby tak było cały czas to rozumiem np turbina zepsuta ale przez ten jeden dzien chodził idealnie, i to tak stoponiowo z kazdym km zaczynało mi słabnąc, mam jeszcze przypuszczenia co do tego ze moze byc zapchany katalizator ale nie chce go wycinac jesli nie ma takiej potrzeby, czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem i umie mi w jakimś stopniu pomóc??