Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A80, B4]quattro a różne opony

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

[A80, B4]quattro a różne opony

Post autor: chodor » 28 lis 2013, 19:06

witam!

zmieniałem wczoraj opony z Pirelli 185/65 R15
na dunlopy 195/65 R15

no i generalnie byłem pewien, że jeżeli wymiar 65 i R15 się zgadzają to opony będą identyczne pod względem wielkości (wielkości w sensie wysokości od ziemi do najwyższego punktu opony)... a różnić się będą tylko szerokością opony ( w sensie od skrajnej lewej krawędzi do skrajnej prawej krawędzi opony) ... a co za tym idzie, że jak zamienie 185 na 195 to jedyna rożnica będzie taka, że zyskam na powierzchni styku opony z asfaltem...


no i teraz mam problem bo: !!
na przodzie mam YOKOHAMY 185/65 R15 ( które już miałem )
a na tyle właśnie te DUNLOPY 195/65 R15 ( te nowe )

i teraz pojawił się problem bo myślałem, że te DUNLOPy będą się różnić tylko właśnie szerokością opony... a jednak okazało się, że różnią się również wysokością...
po prostu DUNLOPY są większe od starych PIRELLI i od tych aktualnych YOKOHAM...

chłopaki w zakładzie co mi wymieniali te opony długo starali się mnie przekonać, że opony się różnią... ja obstawałem przy swoim... że jeżeli 65 i R15 się zgadza to opony są takie same!! aż wreszcie postawili obie opony obok siebie i rzeczywiście... DUNLOPY są większe ;( no i powiedzieli jeszcze, że jeżeli opony się różnią to w quattro dyferencjał może dostawać po dupie ;(

to prawda?
generalnie czytałem trochę w necie i piszą, że dyferencjał właśnie po to jest by takie różnice niwelować no ale chciałbym jeszcze tutaj Was zapytać o zdanie!!!

DZięki i pozdrawiam!! :)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 28 lis 2013, 21:50

DUNLOPy będą się różnić tylko właśnie szerokością opony... a jednak okazało się, że różnią się również wysokością...
bo są nowe i mają wyższy bieżnik
chodor pisze:eżeli opony się różnią to w quattro dyferencjał może dostawać po dupie ;(
ccooo?? :shock: pierwsze słyszę...

bart0390
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 07 sty 2010, 15:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bart0390 » 28 lis 2013, 22:07

Indeks 65 jest to wartośc wysokości opony wyrażonej w procentach względem szerokości, czyli jeśli masz oponę 195/65 to jej wysokośc to 65% ze 195 dlatego jest większa, i analogicznie przy 185 masz mniejsza wysokośc (profil)

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 28 lis 2013, 22:08

Legendy głoszą że muszą być 4 opony takie same rozmiarem a nawet bieżnikiem <piwo>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 28 lis 2013, 22:11

W quattro ,z tego co wiem, opony muszą być wszystkie jednakowe,nie wolno jeździć na różnych.

Co do rozmiarów opon to profil w tym przypadku 65 jest procentowa wysokość opony w stosunku do jej szerokości,więc jeżeli szersza opona to i wyższa.

Zapewne wypowie się jeszcze kilka osób które quattro mają i to potwierdzą.

Pozdro

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 lis 2013, 22:39

Aby uprościć:

185x65% vs 195x65% Matematyki się nie oszuka. Prawda jest taka, że opony muszą być jednakowych rozmiarów i najlepiej ten sam model opony. Są opony z rantem i bez - one też mają różną szerokość i średnicę po nałożeniu na tą samą felgę. Dodatkowo sprawę utrudnia jeszcze kwestia różnych szerokości felg - ale tego się nie powinno stosować w naszym autach z napędem Q.

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 29 lis 2013, 06:48

A po dupie dostanie torsen w skrzyni, bo on odpowiada za niwelowanie różnic prędkości obrotowych osi przód i tył.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 lis 2013, 11:03

szaakaal pisze:DUNLOPy będą się różnić tylko właśnie szerokością opony... a jednak okazało się, że różnią się również wysokością...

bo są nowe i mają wyższy bieżnik
spadłem z krzesła :-D

przez to, że a80 quattro przechodzi przez kilka rąk jego cena spada do tak niskiej, ze kupują je ludzie, którzy nie sa wstanie utrzymać tego auta w stanie 'odpowiednim" co prowadzi do powolnej agonii tego modelu.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 29 lis 2013, 16:45

no dobra... ale czy ta różnica jest aż taka by zmienić te dunlopy? czy mogę jezdzic tak jak jest?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 29 lis 2013, 16:50

Róźnica jest taka, że jak Ci torsen się rozsypie to poczujesz po kieszeni. Zmieniaj póki się jeszcze nic nie rozsypało.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 16:51 przez bloku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 lis 2013, 16:50

od razu nie, po pewnym czasie będziesz czuć co raz większe luzy w napędzie, aż w końcu obudzisz się z ręką w nocniku :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 lis 2013, 17:16

Zmieniaj od razu... W moim quattro były z przodu 2 opony takie same (letnie) a z tyłu zimowe i to w dodatku jedna jednej druga innej marki :cry: Profile były takie same, ale co luz na dyfrze już czuć :cry:

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 29 lis 2013, 19:30

nie tylko w quattro we wszystkich 4x4 opony powinny być takie same w starszego typu autach cierpią podzespoły a w nowszych elektronika czasem głupieje oczywiście w jeden dzień się nie rozsypie jednak z czasem pojawią się problemy <piwo>

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 29 lis 2013, 20:02

Nie wiek samochodu ma tu znaczenie ale rodzaj napędu. Niewiele jest producentów aut ze stałym napędem 4-ech kół. "Nowsze" zazwyczaj mają 2+2 - sprzęgła załączane kiedy elektronika wykrywa uślizg jednej z osi. Jeżeli producent zaleca stosowanie takich samych opon, to tak należy robić, jeżeli szanujemy swój samochód.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 29 lis 2013, 21:22

A ja byłem przekonany że jest inaczej, więc sorry za wprowadzenie w błąd... nie świadomie :oops:
kumpel ma a6 c5 2.4 w quattro i on o dziwo ma z przodu inne a z tyłu inne gumy i jemu sie specjalnie nic nie dzieje... to mnie zmyliło. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl