[A80, B4]quattro a różne opony
[A80, B4]quattro a różne opony
witam!
zmieniałem wczoraj opony z Pirelli 185/65 R15
na dunlopy 195/65 R15
no i generalnie byłem pewien, że jeżeli wymiar 65 i R15 się zgadzają to opony będą identyczne pod względem wielkości (wielkości w sensie wysokości od ziemi do najwyższego punktu opony)... a różnić się będą tylko szerokością opony ( w sensie od skrajnej lewej krawędzi do skrajnej prawej krawędzi opony) ... a co za tym idzie, że jak zamienie 185 na 195 to jedyna rożnica będzie taka, że zyskam na powierzchni styku opony z asfaltem...
no i teraz mam problem bo: !!
na przodzie mam YOKOHAMY 185/65 R15 ( które już miałem )
a na tyle właśnie te DUNLOPY 195/65 R15 ( te nowe )
i teraz pojawił się problem bo myślałem, że te DUNLOPy będą się różnić tylko właśnie szerokością opony... a jednak okazało się, że różnią się również wysokością...
po prostu DUNLOPY są większe od starych PIRELLI i od tych aktualnych YOKOHAM...
chłopaki w zakładzie co mi wymieniali te opony długo starali się mnie przekonać, że opony się różnią... ja obstawałem przy swoim... że jeżeli 65 i R15 się zgadza to opony są takie same!! aż wreszcie postawili obie opony obok siebie i rzeczywiście... DUNLOPY są większe ;( no i powiedzieli jeszcze, że jeżeli opony się różnią to w quattro dyferencjał może dostawać po dupie ;(
to prawda?
generalnie czytałem trochę w necie i piszą, że dyferencjał właśnie po to jest by takie różnice niwelować no ale chciałbym jeszcze tutaj Was zapytać o zdanie!!!
DZięki i pozdrawiam!!
zmieniałem wczoraj opony z Pirelli 185/65 R15
na dunlopy 195/65 R15
no i generalnie byłem pewien, że jeżeli wymiar 65 i R15 się zgadzają to opony będą identyczne pod względem wielkości (wielkości w sensie wysokości od ziemi do najwyższego punktu opony)... a różnić się będą tylko szerokością opony ( w sensie od skrajnej lewej krawędzi do skrajnej prawej krawędzi opony) ... a co za tym idzie, że jak zamienie 185 na 195 to jedyna rożnica będzie taka, że zyskam na powierzchni styku opony z asfaltem...
no i teraz mam problem bo: !!
na przodzie mam YOKOHAMY 185/65 R15 ( które już miałem )
a na tyle właśnie te DUNLOPY 195/65 R15 ( te nowe )
i teraz pojawił się problem bo myślałem, że te DUNLOPy będą się różnić tylko właśnie szerokością opony... a jednak okazało się, że różnią się również wysokością...
po prostu DUNLOPY są większe od starych PIRELLI i od tych aktualnych YOKOHAM...
chłopaki w zakładzie co mi wymieniali te opony długo starali się mnie przekonać, że opony się różnią... ja obstawałem przy swoim... że jeżeli 65 i R15 się zgadza to opony są takie same!! aż wreszcie postawili obie opony obok siebie i rzeczywiście... DUNLOPY są większe ;( no i powiedzieli jeszcze, że jeżeli opony się różnią to w quattro dyferencjał może dostawać po dupie ;(
to prawda?
generalnie czytałem trochę w necie i piszą, że dyferencjał właśnie po to jest by takie różnice niwelować no ale chciałbym jeszcze tutaj Was zapytać o zdanie!!!
DZięki i pozdrawiam!!
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
W quattro ,z tego co wiem, opony muszą być wszystkie jednakowe,nie wolno jeździć na różnych.
Co do rozmiarów opon to profil w tym przypadku 65 jest procentowa wysokość opony w stosunku do jej szerokości,więc jeżeli szersza opona to i wyższa.
Zapewne wypowie się jeszcze kilka osób które quattro mają i to potwierdzą.
Pozdro
Co do rozmiarów opon to profil w tym przypadku 65 jest procentowa wysokość opony w stosunku do jej szerokości,więc jeżeli szersza opona to i wyższa.
Zapewne wypowie się jeszcze kilka osób które quattro mają i to potwierdzą.
Pozdro
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Aby uprościć:
185x65% vs 195x65% Matematyki się nie oszuka. Prawda jest taka, że opony muszą być jednakowych rozmiarów i najlepiej ten sam model opony. Są opony z rantem i bez - one też mają różną szerokość i średnicę po nałożeniu na tą samą felgę. Dodatkowo sprawę utrudnia jeszcze kwestia różnych szerokości felg - ale tego się nie powinno stosować w naszym autach z napędem Q.
185x65% vs 195x65% Matematyki się nie oszuka. Prawda jest taka, że opony muszą być jednakowych rozmiarów i najlepiej ten sam model opony. Są opony z rantem i bez - one też mają różną szerokość i średnicę po nałożeniu na tą samą felgę. Dodatkowo sprawę utrudnia jeszcze kwestia różnych szerokości felg - ale tego się nie powinno stosować w naszym autach z napędem Q.
spadłem z krzesłaszaakaal pisze:DUNLOPy będą się różnić tylko właśnie szerokością opony... a jednak okazało się, że różnią się również wysokością...
bo są nowe i mają wyższy bieżnik
przez to, że a80 quattro przechodzi przez kilka rąk jego cena spada do tak niskiej, ze kupują je ludzie, którzy nie sa wstanie utrzymać tego auta w stanie 'odpowiednim" co prowadzi do powolnej agonii tego modelu.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Róźnica jest taka, że jak Ci torsen się rozsypie to poczujesz po kieszeni. Zmieniaj póki się jeszcze nic nie rozsypało.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 16:51 przez bloku, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiek samochodu ma tu znaczenie ale rodzaj napędu. Niewiele jest producentów aut ze stałym napędem 4-ech kół. "Nowsze" zazwyczaj mają 2+2 - sprzęgła załączane kiedy elektronika wykrywa uślizg jednej z osi. Jeżeli producent zaleca stosowanie takich samych opon, to tak należy robić, jeżeli szanujemy swój samochód.