[80 B4 1.9TDI 1z] skrzynia automat-problem, pytanie
[80 B4 1.9TDI 1z] skrzynia automat-problem, pytanie
Juz pisalem o moim problemie ale tu mam dodatkowe pytanie co do skrzyni automatycznej, moze wie ktos ile biegow ma automat w golfie 3 i czy skrzynia od niego pasowalaby do audi 80? ew moze ktos wie jak sobie poradzic z takim problemem w skrzyni: podczas jazdy gdy chce wyprzedzac wciskam ciut mocniej pedal gazu i auto redukuje bieg, koncze wyprzedzanie, popuszczam gaz a skrzynia zamiast wrzucic bieg wyzszy zrzuca na nizszy (2) i nie chce przezucac juz wyzej. Jak sie zatrzymam wylacze silnik i odpale to moge spokojnie jechac bez gwaltownych przyspieszen z redukcja i wszystko jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
witam mam problem ze skrzynią automatyczną otóż jest problem z wrzuceniem 4 biegu gdy po puszcze lekko gaz to zmieni a jeśli czymam nogę na gazie to nie chce zmienić nawet przy 3,5 tyś obrotów :?:
[ Dodano: 2010-03-12, 21:42 ]
jeśli ktoś wie przy jakich prędkościach skrzynia automatyczna zmienia biegi to proszę o odp
[ Dodano: 2010-03-12, 21:42 ]
jeśli ktoś wie przy jakich prędkościach skrzynia automatyczna zmienia biegi to proszę o odp
GORASCH w twoim przypadku może to być sprzęgło lock-up odpowiedzialne za zasprzęglenie silnika wraz ze skrzynią biegów na stałe po osiągnięciu około 100km/h. Nie jestem jeszcze na tyle w temacie automatycznych skrzyń biegów aby powiedzieć ci co konkretnie nie działa ale może to być równie dobrze wina sterowania. Możesz podać symbol swojej skrzyni ?
Po wymianie oleju i filtra coś się zmieniło ? Jaki był poprzedni olej? Śmierdział lekką spalenizną i jaki miał kolor?
Po wymianie oleju i filtra coś się zmieniło ? Jaki był poprzedni olej? Śmierdział lekką spalenizną i jaki miał kolor?
Tego jakie skrzynie były montowane to ci nie powiem bo nie wiem, ale model skrzyni odczytasz z tabliczki na skrzyni biegów bądź nabite są najczęściej na kielichu skrzyni. Napisz jaki miałeś olej i filtr przed wymianą, chodzi mi o to czy w filtrze i oleju coś się srebrzyło albo czy śmierdział spalenizną.
Jeszcze jedno, czy jeśli jedziesz sobie ponad 100km/h czyli gdy zaczynają sie szarpania to czy po puszczeniu gazu obroty spadają czy trzymają sie sztywno do prędkości ?
Jeszcze jedno, czy jeśli jedziesz sobie ponad 100km/h czyli gdy zaczynają sie szarpania to czy po puszczeniu gazu obroty spadają czy trzymają sie sztywno do prędkości ?
Grindsman - Co do oleju, to nie był ciemny, nie czułem zapachu kiedy go wymieniali, ale w filtrze chyba nic się nie srebrzyło.
Podczas jazdy około 110km/h kiedy zachce mu się poszarpywać, lub ciągnie nadal na tym samym biegu - to gdy puszczę gaz obroty zachowują się normalnie - czyli spadają.
Co z tym fantem?
Pozdrawiam.
Podczas jazdy około 110km/h kiedy zachce mu się poszarpywać, lub ciągnie nadal na tym samym biegu - to gdy puszczę gaz obroty zachowują się normalnie - czyli spadają.
Co z tym fantem?
Pozdrawiam.
To nie jest normalne jeśli spadają ci przy 110km/h no chyba ze sprzęgło lock-up zapina się u Ciebie trochę później, ale wątpie. Normalnie przy tej prędkości, a nawet i wcześniej powinieneś mieć zasprzęglony silnik ze skrzynią na sztywno. Dodam, że takie późne zapinanie tego sprzęgła w automatycznej skrzyni biegów bardzo rzutuje się na średnie spalanie, a w szczególności w trasie gdzie prędkość wynosi około 100km/h. W twoim przypadku przypuszczam, że to sprzęgło w ogóle sie nie zapina lub lub zapina ale nie do końca z czego wynikają te szarpnięcia.
Z tym szukaniem używanej jest różnie. Kupując manuala bym sie nie bał ale z automatami bywa tak że nie wiesz w jakim stanie kupisz. Najlepiej dać do naprawy ale nie do byle jakiego dziadka co to w komórce robi tylko do wyspecjalizowanego warsztatu który naprawia automatyczne skrzynie biegów i ma długie doświadczenie. W warsztacie wymienią ci cały ohak ( komplet uszczelnień, nowe tarczki, olej, filtr, jeśli to konieczne to regeneracja konwertera itp itd) to jest standard bez względu na to co sie zepsuło. Oddając do naprawy zapytaj czy ten warsztat właśnie tak robi, czy tylko naprawia to co zepsute po naprawie bedziesz miał praktycznie nową skrzynie i święty spokój na długi czas. Jeśli jesteś z dolnego śląska polecam nasz warsztat pod Legnicą. O kontakt napisz na PW bo nie wiem czy tutaj można. Ale decyzja czy kupić używaną czy naprawiać należy do Ciebie. Jeśli zdecydujesz sie na używaną to radze zabespieczyć się jakimś papierkiem gwarancyjnym w razie czego.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Grindsman - WIELKIE DZIĘKI.
JAK TYLKO ZDZIAŁAM COŚ POZYTYWNEGO, TO DAM CI CYNKA.
POZDRAWIAM Z POMORZA.
Proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI, gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
<regulamin>
JAK TYLKO ZDZIAŁAM COŚ POZYTYWNEGO, TO DAM CI CYNKA.
POZDRAWIAM Z POMORZA.
Proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI, gdyż jest to niezgodne z regulaminem.
<regulamin>
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, 10:43 przez GORASCH, łącznie zmieniany 1 raz.