Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0 93'] - skrzynia, zgrzyt, ostre ruszenie - pomoc

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[B4 ABK 2.0 93'] - skrzynia, zgrzyt, ostre ruszenie - pomoc

Post autor: Dobry_K » 27 lis 2009, 22:08

Witam
Tak jak w temacie mam problem z moją skrzynią ktora wydaje dziwny chrobot - zgrzyt na pierwszym biegu kiety to chce ruszyc spod swiatel i wcisne ostro pedal gazu.
Zauwazylem pewną zaleznosc a mianowicie pojawia sie to wtedy kiedy koła ulegają uslizgowi hmm nie mam na mysli robienia tzw "pisku" czy "kangura" po prostu ruszam zwawo spod swiatel i krece do 4 tys.
Kiedy jezdze delikatnie tego chrobotu nie ma hmm dodam ze biegi raczej wchodza gładko ale mam lekko wypaczony docisk, ktory objawia sie tym iż auto nieraz szarpie podczas ruszania

Co to może być i jak temu zaradzić, dziękuje za wypowiedzi i pozdrawiam z Częstochowy :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 lis 2009, 23:02

Hmm a może przegub mieli??

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 28 lis 2009, 09:55

Ale ktory przegub, wewnętrzny czy zewnetrzny choc tego drugiego wykluczam poniewaz nie miela a tak na marginesie gdzie jest przegub wewnętrzny ?

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 28 lis 2009, 10:00

Prawdopodobną przyczyną może być awaria trybów w skrzyni.

Awatar użytkownika
gigs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 gru 2008, 09:38
Lokalizacja: Żagań

Post autor: gigs » 28 lis 2009, 14:21

Dobry_K pisze:Ale ktory przegub, wewnętrzny czy zewnetrzny choc tego drugiego wykluczam poniewaz nie miela a tak na marginesie gdzie jest przegub wewnętrzny ?
Przegub wewnętrzny znajduję się przy skrzyni biegów(Jest on zakończeniem półośki zarówno prawej jak i lewej).

U mnie objaw uszkodzenia tego przegubu był taki że po rozgrzaniu przy zmianie biegów (puszczanie sprzęgła) i przy ruszaniu z postoju strasznie strzelało. Myślałem że coś dzieje się ze skrzynią a poprostu był uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półośki. Po wymianie jest cisza i spokój.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 28 lis 2009, 21:59

To nie to ale dzieki za podpowiedz

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 02 gru 2009, 11:51

Istnieje mozliwosc ze obraca sie wieniec zebaty na przekladni glownej dokladnie takie same objawy mialem w golfie . Jezdzilem puki nie spadl i juz dalej nie pojechalem hehhe . Rozbieranie skrzyni mnie nie minelo .

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 02 gru 2009, 14:05

a czy cos wiecej mozesz napisac hmm np. o kosztach itd lub co to jest ten wieniec zębaty i jaka role pelni w skrzyni ? Dzięki :)

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 03 gru 2009, 13:06

U mnie koszta byly male bo robilem wszystko sam . Napewno trzeba rozebrac skrzynie moze byc tez co innego moze akurat to tylko zuzyte lozyska . Jesli chodzi o ten wieniec zebaty to jest on umieszczony na mechanizmie roznicowym i czasem dzieje sie tak ze jest on za slabo obsadzony na swoim miejscu . Jesli zlapie on luz to wystepuje poslizg w miejscu jego obsadzenia pod duzym obciazeniem zebatka ta nie jest w stanie przeniesc calego momentu na polosie . Jesli bylo by to co u mnie naprawa byla prosta znajomy poprostu przyspawal wieniec do bebna mechanizmu roznicowego i po sprawie . Oczywiscie sprawdzil pierw czy wszystko bylo prosto i czy nie bedzie bicia .

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 15 gru 2009, 07:50

Ok wiec zaczerpnąłem wiedzy u pewnego mechanika ktory powiedzial mi to ze jest do wymiany łożysko na walku atakującym w układzie różnicowym. Ponoc cena łozyska to 300zł a robocizny 200zł dodał ze tam ponoć pewne mechanizmy i czesci zakłada sie na ciepło lub zimno.

Jesli ktos czai ten temat to prosz o wyjasnienie szczegółów.
Jestem ciekaw czy takie cos zrobie sam ?

Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam :)

[ Dodano: 2010-01-05, 23:02 ]
Witam wszystkich Audimaniaków.

Pisze kolejny wątek w moim temacie poniewaz jest juz problem rozwiazany.

Pisze kolejny raz poniewaz rozwiązanie problemu bylo tak błache ze szok - a zapowiadalo sie na rozbieranie skrzynii biegów

wiec przechodze do sedna

Owy zgrzyt podczas ruszania i dodawania gazu na 1, 2 i 3 biegu byl spowodowany zbiegiem dwoch okolicznosci a mianowicie
- urwał sie hak mocujący środkowy tłumik co spowodowało obnizenie rury wydechu środkowego o okolo 3 lub 4 cm

- uszkodzenie poduszki ktora trzyma silnik od strony zbiornika z cieczą chlodzącą

w efekcie nastąpienia tych dwoch rzeczy jednoczesnie występował owy chrobot i zgrzyt dobiegający spod lewarka zmiany biegów.
Odziwo bylo to na tyle dziwne ze stopniowo sie nasilalo ale jak rozmawialem z mechanikiem moglo byc to spowodowane tym iż owa poduszka sie powoli rozlatywala.
Uszkodzona poduszka powodowała to iż silnik sie unosil lekko do gory i przez to skrzynia szła w dol i dotykała rury wydechowej przenosząc w ten sposob swoje drgania i prace.

Jestem juz po wymianie i wszystko super śmiga - oby tak dalej.
Koszt naprawy : poduszka - 145zl + robocizna


Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl