[B4 ABK 2.0 93'] - skrzynia, zgrzyt, ostre ruszenie - pomoc
[B4 ABK 2.0 93'] - skrzynia, zgrzyt, ostre ruszenie - pomoc
Witam
Tak jak w temacie mam problem z moją skrzynią ktora wydaje dziwny chrobot - zgrzyt na pierwszym biegu kiety to chce ruszyc spod swiatel i wcisne ostro pedal gazu.
Zauwazylem pewną zaleznosc a mianowicie pojawia sie to wtedy kiedy koła ulegają uslizgowi hmm nie mam na mysli robienia tzw "pisku" czy "kangura" po prostu ruszam zwawo spod swiatel i krece do 4 tys.
Kiedy jezdze delikatnie tego chrobotu nie ma hmm dodam ze biegi raczej wchodza gładko ale mam lekko wypaczony docisk, ktory objawia sie tym iż auto nieraz szarpie podczas ruszania
Co to może być i jak temu zaradzić, dziękuje za wypowiedzi i pozdrawiam z Częstochowy
Tak jak w temacie mam problem z moją skrzynią ktora wydaje dziwny chrobot - zgrzyt na pierwszym biegu kiety to chce ruszyc spod swiatel i wcisne ostro pedal gazu.
Zauwazylem pewną zaleznosc a mianowicie pojawia sie to wtedy kiedy koła ulegają uslizgowi hmm nie mam na mysli robienia tzw "pisku" czy "kangura" po prostu ruszam zwawo spod swiatel i krece do 4 tys.
Kiedy jezdze delikatnie tego chrobotu nie ma hmm dodam ze biegi raczej wchodza gładko ale mam lekko wypaczony docisk, ktory objawia sie tym iż auto nieraz szarpie podczas ruszania
Co to może być i jak temu zaradzić, dziękuje za wypowiedzi i pozdrawiam z Częstochowy
Przegub wewnętrzny znajduję się przy skrzyni biegów(Jest on zakończeniem półośki zarówno prawej jak i lewej).Dobry_K pisze:Ale ktory przegub, wewnętrzny czy zewnetrzny choc tego drugiego wykluczam poniewaz nie miela a tak na marginesie gdzie jest przegub wewnętrzny ?
U mnie objaw uszkodzenia tego przegubu był taki że po rozgrzaniu przy zmianie biegów (puszczanie sprzęgła) i przy ruszaniu z postoju strasznie strzelało. Myślałem że coś dzieje się ze skrzynią a poprostu był uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półośki. Po wymianie jest cisza i spokój.
U mnie koszta byly male bo robilem wszystko sam . Napewno trzeba rozebrac skrzynie moze byc tez co innego moze akurat to tylko zuzyte lozyska . Jesli chodzi o ten wieniec zebaty to jest on umieszczony na mechanizmie roznicowym i czasem dzieje sie tak ze jest on za slabo obsadzony na swoim miejscu . Jesli zlapie on luz to wystepuje poslizg w miejscu jego obsadzenia pod duzym obciazeniem zebatka ta nie jest w stanie przeniesc calego momentu na polosie . Jesli bylo by to co u mnie naprawa byla prosta znajomy poprostu przyspawal wieniec do bebna mechanizmu roznicowego i po sprawie . Oczywiscie sprawdzil pierw czy wszystko bylo prosto i czy nie bedzie bicia .
Ok wiec zaczerpnąłem wiedzy u pewnego mechanika ktory powiedzial mi to ze jest do wymiany łożysko na walku atakującym w układzie różnicowym. Ponoc cena łozyska to 300zł a robocizny 200zł dodał ze tam ponoć pewne mechanizmy i czesci zakłada sie na ciepło lub zimno.
Jesli ktos czai ten temat to prosz o wyjasnienie szczegółów.
Jestem ciekaw czy takie cos zrobie sam ?
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam
[ Dodano: 2010-01-05, 23:02 ]
Witam wszystkich Audimaniaków.
Pisze kolejny wątek w moim temacie poniewaz jest juz problem rozwiazany.
Pisze kolejny raz poniewaz rozwiązanie problemu bylo tak błache ze szok - a zapowiadalo sie na rozbieranie skrzynii biegów
wiec przechodze do sedna
Owy zgrzyt podczas ruszania i dodawania gazu na 1, 2 i 3 biegu byl spowodowany zbiegiem dwoch okolicznosci a mianowicie
- urwał sie hak mocujący środkowy tłumik co spowodowało obnizenie rury wydechu środkowego o okolo 3 lub 4 cm
- uszkodzenie poduszki ktora trzyma silnik od strony zbiornika z cieczą chlodzącą
w efekcie nastąpienia tych dwoch rzeczy jednoczesnie występował owy chrobot i zgrzyt dobiegający spod lewarka zmiany biegów.
Odziwo bylo to na tyle dziwne ze stopniowo sie nasilalo ale jak rozmawialem z mechanikiem moglo byc to spowodowane tym iż owa poduszka sie powoli rozlatywala.
Uszkodzona poduszka powodowała to iż silnik sie unosil lekko do gory i przez to skrzynia szła w dol i dotykała rury wydechowej przenosząc w ten sposob swoje drgania i prace.
Jestem juz po wymianie i wszystko super śmiga - oby tak dalej.
Koszt naprawy : poduszka - 145zl + robocizna
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi
Jesli ktos czai ten temat to prosz o wyjasnienie szczegółów.
Jestem ciekaw czy takie cos zrobie sam ?
Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam
[ Dodano: 2010-01-05, 23:02 ]
Witam wszystkich Audimaniaków.
Pisze kolejny wątek w moim temacie poniewaz jest juz problem rozwiazany.
Pisze kolejny raz poniewaz rozwiązanie problemu bylo tak błache ze szok - a zapowiadalo sie na rozbieranie skrzynii biegów
wiec przechodze do sedna
Owy zgrzyt podczas ruszania i dodawania gazu na 1, 2 i 3 biegu byl spowodowany zbiegiem dwoch okolicznosci a mianowicie
- urwał sie hak mocujący środkowy tłumik co spowodowało obnizenie rury wydechu środkowego o okolo 3 lub 4 cm
- uszkodzenie poduszki ktora trzyma silnik od strony zbiornika z cieczą chlodzącą
w efekcie nastąpienia tych dwoch rzeczy jednoczesnie występował owy chrobot i zgrzyt dobiegający spod lewarka zmiany biegów.
Odziwo bylo to na tyle dziwne ze stopniowo sie nasilalo ale jak rozmawialem z mechanikiem moglo byc to spowodowane tym iż owa poduszka sie powoli rozlatywala.
Uszkodzona poduszka powodowała to iż silnik sie unosil lekko do gory i przez to skrzynia szła w dol i dotykała rury wydechowej przenosząc w ten sposob swoje drgania i prace.
Jestem juz po wymianie i wszystko super śmiga - oby tak dalej.
Koszt naprawy : poduszka - 145zl + robocizna
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi