[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Sprzęgło
[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Sprzęgło
Witam,mam zamiar zchipować mój samochód,ale sprzęgło już pada więc muszę go wymienić,czy istnieje jakiś mocniejszy typ sprzęgła?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Wszystko zależy od wartości "chipowania" generalnie po konkret chipie turbinka i sprzęgło mają więcej pracy.
Mocniejsze sprzęgło możesz kupić bez problemu ale będzie droższe niż ori,no i odczujesz to na cięższej pracy pedału sprzęgła.
Wystarczy przestrzegać zasady:pełen but tylko przy puszczonym sprzęgle i żadnego gazowania na półsprzęgle.I ori wystarczy <ok>
Mocniejsze sprzęgło możesz kupić bez problemu ale będzie droższe niż ori,no i odczujesz to na cięższej pracy pedału sprzęgła.
Wystarczy przestrzegać zasady:pełen but tylko przy puszczonym sprzęgle i żadnego gazowania na półsprzęgle.I ori wystarczy <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Hmm...raczej nie,do zmiennej geometrii czyli kierownic w wirniku turbo potrzebna jest elektronika która tym procesem kieruje i odpowiednio dawkuje mieszanke.
Wydaje mi się że prościej było by przeszczepić taki silnik.Ewentualnie zamontować tak wydajne turbo jak to ze sterowaniem,oczywiście miało by tylko taką samą moc/moment bo tak szerokiego zakresu w przebiegu max.momentu jak w turbo ze zmienną geometrią się nie osiągnie w turbo z pasywnymi łopatkami wirnika.
Wydaje mi się że prościej było by przeszczepić taki silnik.Ewentualnie zamontować tak wydajne turbo jak to ze sterowaniem,oczywiście miało by tylko taką samą moc/moment bo tak szerokiego zakresu w przebiegu max.momentu jak w turbo ze zmienną geometrią się nie osiągnie w turbo z pasywnymi łopatkami wirnika.
Odgrzeję bardzo starego i spleśniałego kotleta bo nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Potrzebne są informacje na temat zbudowania mocniejszego sprzęgła. Chodzi o to żeby spokojnie wytrzymywało takie moce jak 180KM i 400Nm. Obecnie mam 150KM+ 350Nm i klei dobrze ale w razie czego potrzebowałbym mocniejszego sprzęgła. I tu pytanie, czy wystarczy tarczę sprzęgłową obić KEVLAREM ?? (oczywiście w firmie zajmującej się tym) I to już wzmocni sprzęgło ?? Proszę o odpowiedzi ludzi znających temat a nie "wydaje mi się". Pozdo :mrgreen:
Ps. Myślę że rozwinięty temat przyda się innym budującym mocniejsze TDI
Potrzebne są informacje na temat zbudowania mocniejszego sprzęgła. Chodzi o to żeby spokojnie wytrzymywało takie moce jak 180KM i 400Nm. Obecnie mam 150KM+ 350Nm i klei dobrze ale w razie czego potrzebowałbym mocniejszego sprzęgła. I tu pytanie, czy wystarczy tarczę sprzęgłową obić KEVLAREM ?? (oczywiście w firmie zajmującej się tym) I to już wzmocni sprzęgło ?? Proszę o odpowiedzi ludzi znających temat a nie "wydaje mi się". Pozdo :mrgreen:
Ps. Myślę że rozwinięty temat przyda się innym budującym mocniejsze TDI
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
Podpinam sie do tematu . Do ilu Nm/hp jezdziliscie na org. sprzegle? Po zmianie wtryskow i sofcie ( dzieki Kostrz) sprzeglo slizga sie na 4 i 5 biegu. Kupilem sprzeglo od vr6 tylko ze docisk ma inny roztaw kolkow ustalajacych , docisk z g60 tez nie podchodzi do zamachu 1z . Zamach z g60 tez nie podejdzie do 1z . I teraz zastanawiam sie czy org. sprzeglo da rady czy nie? Grubość tarczy na ktorej sprzeglo sie slizgalo to 7mm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo moi drodzy to czysta fizyka <ok> do pełnego zestawu ,który ze sobą współpracuje ,w wymienionym "zestawie ", barakuje koła zamachowego ,którego powierzchnia współpracuje z tarczą ...wiadomo ze nikt tego nie zmienia ,bo i nie ma takiej potrzeby...przy ori sofcie ,raczej nigdy się nowe sprzegło nie uslizgnie po wymianie ...ale na tuningowym sofcie momentu sporo wiecej i jak cała tarcza nie "styka"z kołem (a na pewno nie styka,bo się deko odkształca ),to i się uślizgnie ...powinno sie sciągać zamach i powinno się "zrobić " powierznię koła zamachowego współpracującą z tarczą ,na jakiejś magnesówce...tak samo jak powinno się przetaczać tarcze hamulcowe ,po wymianie klocków na nowe ...też mało kto to robi ...a heble przez jakieś czas ,raczej słabiutkie po takiej wymianie samych klocków ...bo równiutka powierzchnia nowego klocka ,też nie styka się z całą powierzchnią nierównej starej tarczy Inna sprawa że te nowe sprzęgła ,wygadają raczej licho i delikatnie ,w porównaniu do starych ori ...sprężynki jakieś delikatniejsze ,blaszka jakaś cieńsza ...porażka Ja bym wolał przenitować nowe okładziny do starej tarczy i wymienić samą tarczę .... na pewno dłużej by to wytrzymało ,niż te "nówki "piotrek316 pisze:Nowy zestaw tarcza docisk lozysko. Jest troche lepiej niz na starym ale i tak na 4 i 5 biegu slizga sie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14