Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Sprzęgło

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Sprzęgło

Post autor: rewolwer » 06 cze 2009, 18:59

Witam,mam zamiar zchipować mój samochód,ale sprzęgło już pada więc muszę go wymienić,czy istnieje jakiś mocniejszy typ sprzęgła?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 06 cze 2009, 22:16

Są mocniejsze :-) ale spokojnie wystarczy seria do Twojego chipa.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 07 cze 2009, 09:33

Kup Sachsa i na pewno ci stykanie, byle nie jakieś podróbki typu valeo

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 cze 2009, 14:51

Wszystko zależy od wartości "chipowania" generalnie po konkret chipie turbinka i sprzęgło mają więcej pracy.
Mocniejsze sprzęgło możesz kupić bez problemu ale będzie droższe niż ori,no i odczujesz to na cięższej pracy pedału sprzęgła.

Wystarczy przestrzegać zasady:pełen but tylko przy puszczonym sprzęgle i żadnego gazowania na półsprzęgle.I ori wystarczy <ok>

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: rewolwer » 07 cze 2009, 15:10

A czy w tym silniku da się zamontować turbo ze zmienną geometrią łopatek bez skomplikowanych zmian?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 07 cze 2009, 23:17

Hmm...raczej nie,do zmiennej geometrii czyli kierownic w wirniku turbo potrzebna jest elektronika która tym procesem kieruje i odpowiednio dawkuje mieszanke.
Wydaje mi się że prościej było by przeszczepić taki silnik.Ewentualnie zamontować tak wydajne turbo jak to ze sterowaniem,oczywiście miało by tylko taką samą moc/moment bo tak szerokiego zakresu w przebiegu max.momentu jak w turbo ze zmienną geometrią się nie osiągnie w turbo z pasywnymi łopatkami wirnika.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 lip 2015, 23:51

Odgrzeję bardzo starego i spleśniałego kotleta :P bo nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Potrzebne są informacje na temat zbudowania mocniejszego sprzęgła. Chodzi o to żeby spokojnie wytrzymywało takie moce jak 180KM i 400Nm. Obecnie mam 150KM+ 350Nm i klei dobrze ale w razie czego potrzebowałbym mocniejszego sprzęgła. I tu pytanie, czy wystarczy tarczę sprzęgłową obić KEVLAREM ?? (oczywiście w firmie zajmującej się tym) I to już wzmocni sprzęgło ?? Proszę o odpowiedzi ludzi znających temat a nie "wydaje mi się". Pozdo :mrgreen:

Ps. Myślę że rozwinięty temat przyda się innym budującym mocniejsze TDI ;-)

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 20 gru 2015, 17:44

Podpinam sie do tematu . Do ilu Nm/hp jezdziliscie na org. sprzegle? Po zmianie wtryskow i sofcie ( dzieki Kostrz) sprzeglo slizga sie na 4 i 5 biegu. Kupilem sprzeglo od vr6 tylko ze docisk ma inny roztaw kolkow ustalajacych , docisk z g60 tez nie podchodzi do zamachu 1z . Zamach z g60 tez nie podejdzie do 1z . I teraz zastanawiam sie czy org. sprzeglo da rady czy nie? Grubość tarczy na ktorej sprzeglo sie slizgalo to 7mm.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 20 gru 2015, 20:00

Hej tak ja jeżdżę na sofie wtryskach afn i kompie 16 bit na org sprzęgle ale tarcza moja miała prawie 9 mm jak skrzynie zmieniałem i klei super brat włożył Sachsa i tez trzyma 130 konni to spokojnie wytrzymuje takie sprzęgło. tarcze trochę cienką masz już

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 21 gru 2015, 23:29

Jutro wyrywam skrzynie , wsadze org sprzeglo i mam nadzieję że bedzie mozna cieszyc sie mocą :mrgreen:

[ Dodano: 2015-12-21, 23:29 ]
Zamontowalem orginalne sprzeglo luka i niestety slizga sie na 4 i 5 biegu przy bucie :cry:

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 gru 2015, 07:19

Ale Używkę założyłeś czy nowy zestaw luka?

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 22 gru 2015, 09:39

Nowy zestaw tarcza docisk lozysko. Jest troche lepiej niz na starym ale i tak na 4 i 5 biegu slizga sie

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 gru 2015, 10:05

Teraz te zestawy często są regenerowane i dla tego takie efekty kolega do a4 Sachsa i tez ślizga.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 gru 2015, 18:13

piotrek316 pisze:Nowy zestaw tarcza docisk lozysko. Jest troche lepiej niz na starym ale i tak na 4 i 5 biegu slizga sie
Bo moi drodzy to czysta fizyka <ok> do pełnego zestawu ,który ze sobą współpracuje ,w wymienionym "zestawie ", barakuje koła zamachowego ,którego powierzchnia współpracuje z tarczą ...wiadomo ze nikt tego nie zmienia ,bo i nie ma takiej potrzeby...przy ori sofcie ,raczej nigdy się nowe sprzegło nie uslizgnie po wymianie ...ale na tuningowym sofcie momentu sporo wiecej i jak cała tarcza nie "styka"z kołem (a na pewno nie styka,bo się deko odkształca ),to i się uślizgnie ...powinno sie sciągać zamach i powinno się "zrobić " powierznię koła zamachowego współpracującą z tarczą ,na jakiejś magnesówce...tak samo jak powinno się przetaczać tarcze hamulcowe ,po wymianie klocków na nowe ...też mało kto to robi ...a heble przez jakieś czas ,raczej słabiutkie po takiej wymianie samych klocków ...bo równiutka powierzchnia nowego klocka ,też nie styka się z całą powierzchnią nierównej starej tarczy ;-) Inna sprawa że te nowe sprzęgła ,wygadają raczej licho i delikatnie ,w porównaniu do starych ori ...sprężynki jakieś delikatniejsze ,blaszka jakaś cieńsza ...porażka :-/ Ja bym wolał przenitować nowe okładziny do starej tarczy i wymienić samą tarczę .... na pewno dłużej by to wytrzymało ,niż te "nówki " :-P

piotrek316
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:14

Post autor: piotrek316 » 22 gru 2015, 19:00

Czyli sadzisz ze przetoczenie zamach da taki efekt ze nie bedzie sie slizgac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga