Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Stuki sprzęgła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Stuki sprzęgła

Post autor: rewolwer » 27 maja 2009, 16:29

Witam,przy puszczaniu sprzęgła przy samym końcu fazy słychać stuk,co to może być?,dodam że stuka sam pedał,przynajmniej tak mi się zdaje.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 maja 2009, 23:33

u mnie tez to jest i to chyba spora czesc audików tak ma ;) ponoc to norma

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2009, 15:37

Kilka lat temu pytałem KACZORA na TKA ,czy takie głuche stuknięcie po niemal każdorazowym puszczaniu (zwalnianiu pedału sprzęgła ) jest normą,to powiedział że tak i nie ma co się tym przejmować.
Śmigam więc i jak na razie jest spoko.
Chociaż od około roku zaczęło mi coś brzęczeć w momencie jak naciskam na pedał i w miarę upływu czasu staje się toto coraz głośniejsze i słyszalne wewnątrz bez otwierania okna.
Nie wdaje mi się,że przyczyną tego metalicznego brzęczenia ( szorowania ) są te stuki,zresztą kto wie...
Czytam sąsiednie wypowiedzi specjalistów i jakoś nie mogę znależć podobnych objawów .
Pierdyknie coś kiedyś to się na lawecie wszystkiego dowiem.

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 28 maja 2009, 16:11

antoni pisze:Chociaż od około roku zaczęło mi coś brzęczeć w momencie jak naciskam na pedał i w miarę upływu czasu staje się toto coraz głośniejsze i słyszalne wewnątrz bez otwierania okna.
Nie wdaje mi się,że przyczyną tego metalicznego brzęczenia ( szorowania ) są te stuki,zresztą kto wie...
Czytam sąsiednie wypowiedzi specjalistów i jakoś nie mogę znależć podobnych objawów .
Pierdyknie coś kiedyś to się na lawecie wszystkiego dowiem.
przyczyną tego metalicznego brzęczenia może być pęknięta jedna/kilka ze sprężyn tarczy sprzęgłowej.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2009, 16:40

Czym to może grozić,czy możliwe że wypadnie z tej tarczy jakiś okruch sprężyny i coś zablokuje?
Mechanik ( taki garażowy ) powiedział,żebym natychmiast zaprzestał wszelkiej jazdy bo to łożysko "stoi" i trze po jakimś słoneczku i że w każdej chwili może być trrrach.
Pmyślałem,że co się ma stać póżniej niech się stanie teraz i podparłem kijem pedał sprzęgła chyba na 10 min.i tak se brzęczał.
I nic,oprócz tego równomiernego szorowania (jakby drucianą szczotką o dno pustego blaszanego wiadra) nie było slychać,widać ani czuć.
Powiedz proszę MANG co o tym myśleć.

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 28 maja 2009, 16:55

koniecznie trzeba to naprawić bo jak ci w trasie sie rozsypie to będzie gorzej i dodatkowo jak będzie tak dalej tarło to zheblujesz i inne rzeczy np.docisk. nie obejdzie się bez odkręcania skrzyni. może to być również zatarte łożysko.komplet sprzęgła - łożysko, tarcza, docisk to koszt ok 300-400zł w zależności od firmy. nie musisz wymieniać (o ile są w dobrym stanie) wszystkiego. wystarczy tarcza lub łożysko bo to jest na 100% przyczyna tego tarcia

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2009, 22:16

Dzięki za poradę,jednak przez najbliższe 1000 km.muszę tak piłować.
Czy to się uda czy nie,postaram się powiadomić.
Jeszcze raz dziękuję.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 31 maja 2009, 11:01

Proponowałbym jednak wymienić cały kpl. W docisku wycina się( słoneczko) i tarcza dociskowa ,w tarczy sprzęgłowej piasta ze sprężynami i okładziny , no i pozostaje łożysko oporowe które należy wymienić pro-forma.

rewolwer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 14:16
Lokalizacja: Jaworzno

[B4 1.9 TDI 1Z Avant] Stuki sprzęgła

Post autor: rewolwer » 13 cze 2009, 21:09

Co do stuków sprzęgła,sprawa się rozwiązała przy wymianie hamulców i płynu hamulcowego,oraz odpowietrzeniu układu,pozdro.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 19 gru 2012, 23:01

Odświeżam temacik, ponieważ wyżej wymienione rozwiązania nie sprawdzają się w moim autko więc kieruję inne pytanko, czy zapowietrzony układ wysprzęglania może mieć coś wspólnego ze stuknięciem podczas puszczania sprzęgła oraz ciężko wchodzących niskich biegów?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 23 gru 2012, 19:29

Jeśli różnica jest między pracującym silnikiem a wyłączonym silnikiem to myślę, że to sprzęgło, docisk. Jeśli jest tak samo na pracującym silniku i niepracującym to kierowałbym się w kierunku pompki sprzęgła, płynu w układzie, wysprzęglika. Możliwe, że wybierak jest przestawiony i przez to jest problem.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 19:54

Najpierw zastanawiałem się również nad dociskiem ale niedawno wymieniłem kompletne sprzęgło i wciąż jest to samo, stuk jest słyszalny tylko na pracującym silniku, a więc skupię się teraz na pompce i wybieraku.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 23 gru 2012, 23:36

lobos, a przed wymianą sprzęgła niskie biegi też źle wchodziły?

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 23:48

Hmmm właściwie to wchodziły trochę lepiej czasem troszkę ciężko wchodziła jedynka po wymianie sprzęgła również nie było większych kłopotów dopiero ok trzy miesiące temu (czyli około pół roku od wymiany sprzęgła) zaczęło się przyblokowywać jedynka i dwójka.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 25 gru 2012, 11:05

a może synchronizatory padają? lub możesz mieć już wytartą tą białą kulę(nie pamiętam jej nazwy) co znajduje się pod mieszkiem przy lewarku zmiany biegów, tylko że w tedy to biegi w sumie nie wchodzą jakoś ciężko a raczej trzeba celować aby wskoczył bieg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl