[B4 AAZ 1994r.] Synchronizator 3-go biegu
[B4 AAZ 1994r.] Synchronizator 3-go biegu
Witam, a więc coś się posypało. Gdy kupiliśmy auto w czerwcu, to gdy wciskało się sprzęgło to słychać było takie jakby strzelanie (prawdopodobnie te sprężynki na tarcze) i od czasu do czasu łożysko oporowe strasznie huczało. Problemy pojawiły się odkąd nasz aaz jechał z pustą lawetą (550kg) 560 km. a wracał tyle samo km. z vw corrado (1250 kg) na lawecie... po tym czasem zaczęła trzeszczeć trójka, później jak się jechało to czasami nie dało się zredukować z 5 do 3, jednego dnia cały czas trzeszczała 3, a w sobotę ojciec przyjechał pod blok chciał wycofać i w ogóle nie da się wrzucić wstecznego (wciskam gałkę w dół, biorę w prawo ale do tyłu się nie da czuć spory opór). Powiedzcie mi koledzy co się tam mogło stać? i jaki klucz jest do korka spustowego oleju? proszę o szybkie odpowiedzi bo dziś wieczorem chcemy to wyciągać. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 10:50 przez samsonb4, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
No fajnie,łożysko wyje,skrzynia się sypie ale w trase i to z lawetą <ok>
Korek spustowy będzie na duży imbus(sprawdz czy wogóle jest tam olej).Niewiele to jednak wnosi bo w twoim przypadku skrzynia w dół do weryfikacji+kpl.sprzęgło do wymiany(może sprzęgło przetrwa a tylko docisk leży)ale nie zmienia to faktu że skrzynia do zrzucenia.Pozdro
P.S.Istnieje opcja że problem leży po stronie wybieraka,natomiast nie będzie to jedyne zmartwienie,skoro słychać łożysko.
Korek spustowy będzie na duży imbus(sprawdz czy wogóle jest tam olej).Niewiele to jednak wnosi bo w twoim przypadku skrzynia w dół do weryfikacji+kpl.sprzęgło do wymiany(może sprzęgło przetrwa a tylko docisk leży)ale nie zmienia to faktu że skrzynia do zrzucenia.Pozdro
P.S.Istnieje opcja że problem leży po stronie wybieraka,natomiast nie będzie to jedyne zmartwienie,skoro słychać łożysko.
skrzynia zrzucona, docisk w miarę, ale jedna sprężyna w tarczy się rozpadła i to tak strzelało, łożysko dobre?, ale i tak komplet sprzęgła sachsa zamówiony. Tylko teraz pytanie co ze skrzynią, jeden mechanior od skrzyń powiedział że to jakieś łożysko stożkowe na jakimś wałku. Podobno od strony tylnej obudowy da się do tego dojść, ale on chce za to 800 zł do tego prawdopodobnie synchronizator biegu 3-go doradźcie mi czy rozbierać tą skrzynie i próbować zrobić ją samemu czy kupić używkę?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Bez weryfikacji na rozpołowionej skrzyni jest ryzyko że mechanik dokona naprawy zgodnie z diagnozą(bardzo możliwe że trafną) ale jakieś drobne elementy z uszkodzonego synchronizatora lub łożyska zostaną w skrzyni i będą po niej krążyć z olejem aż coś wymielą.Jak już robić remont skrzyni(i tak będzie ściągnięta) to rozpołowić dokonać oględzin,wymienić co się kwalifikuje,dokładnie oczyścić sprężonym powietrzem wszyskie wymontowane elementy przed montarzem+skrzynię i nowa oliwka.Taniej będzie wymienić skrzynie na inną używke ale tylko taniej.Bo cholera wie co kupisz.Jeśli chcesz autko eksploatować przez ładnych pare lat a nie sprzedać za rok to zajmij się skrzynią solidnie <ok>
P.S.Najdroższa w całym interesie jest robocizna.Jeśli nie jesteś w stanie dokonać fachowych oględzin elementów skrzyni,zostaw to fachowcą.Natomiast możesz samemu zdemontować ją i zawieść, gość określi zakres wymian(części do zwrotu żeby nie wymieniał prewencyjnie jak ma marże na częściach ) dokona naprawy,złoży skrzynke na czerwony/czarny silikon i będziesz mógł ją samemu zamontować,wlać oliwke i pare złotych będziesz do przodu.Pogadaj z więcej niż jednym mechanikiem(porównasz ceny) i pamiętaj że za remont skrzyni warto dać 50zł więcej ale w miejscu gdzie robią takie żeczy na codzień,niż u gościa który na co dzień wymienia klocki i tłumuki
P.S.Najdroższa w całym interesie jest robocizna.Jeśli nie jesteś w stanie dokonać fachowych oględzin elementów skrzyni,zostaw to fachowcą.Natomiast możesz samemu zdemontować ją i zawieść, gość określi zakres wymian(części do zwrotu żeby nie wymieniał prewencyjnie jak ma marże na częściach ) dokona naprawy,złoży skrzynke na czerwony/czarny silikon i będziesz mógł ją samemu zamontować,wlać oliwke i pare złotych będziesz do przodu.Pogadaj z więcej niż jednym mechanikiem(porównasz ceny) i pamiętaj że za remont skrzyni warto dać 50zł więcej ale w miejscu gdzie robią takie żeczy na codzień,niż u gościa który na co dzień wymienia klocki i tłumuki
Rozebraliśmy skrzynie i okazało się że "strzempy" synchronizatora 3-go biegu zablokowały wodziki tak że nie dało się wstecznego wbić mam pytanie jak wymienić synchronizator? trzeba ściągać wałki a jeśli tak to jak je zdjąć?
P.S
Koledzy czy jest ktoś ze śląska kto mógłby mi wymienić synchronizator? albo jakiś namiar na jakiś warsztat dobry w którym nie zedrą ze mnie jak za naprawe całej skrzyni? proszę o szybką pomoc.
[ Dodano: 2008-11-24, 09:41 ]
na forum czytałem gdzieś że koszt synchronizatora około 100 złotych, czy ktoś ma gdzieś jakiś sklep gdzie mają taki za jakąś normalną kasę i ewentualnie może dać namiar? w serwisie audi w katowicach 358 złotych synchronizator
P.S
Koledzy czy jest ktoś ze śląska kto mógłby mi wymienić synchronizator? albo jakiś namiar na jakiś warsztat dobry w którym nie zedrą ze mnie jak za naprawe całej skrzyni? proszę o szybką pomoc.
[ Dodano: 2008-11-24, 09:41 ]
na forum czytałem gdzieś że koszt synchronizatora około 100 złotych, czy ktoś ma gdzieś jakiś sklep gdzie mają taki za jakąś normalną kasę i ewentualnie może dać namiar? w serwisie audi w katowicach 358 złotych synchronizator