[ B4 2.0 ABT] Szybkie pytanko Czy tak "puka" ws
CCE/CDY to właśnie długie skrzynie - obie mają takie same przełożenia (występowały po sobie w latach produkcji Audi 80).
Krótka skrzynia to CGT którą posiadam. Na 2ce max jest poniżej 90km/h, a 3ka kończy się koło 130km/h.
Odnośnie 1ki to przełożenie jest takie samo w CGT i CCE/CDY, a 5 ty bieg w CGT ma przełożenie 4ki z CCE/CDY.
Krótka skrzynia to CGT którą posiadam. Na 2ce max jest poniżej 90km/h, a 3ka kończy się koło 130km/h.
Odnośnie 1ki to przełożenie jest takie samo w CGT i CCE/CDY, a 5 ty bieg w CGT ma przełożenie 4ki z CCE/CDY.
jak mogę sprawdzić jaka mam w skrzynie biegów? wydaje mi się, że mam długą, bo kiedyś przy wyprzedzaniu na 2 biegu miałem 85 km/h bez wkręcania silnika powyżej 6000 obr/min, a przykładowo jak przy 55km/h zmienię bieg z 2 na 3, to mam wedy 2000 obr/min. na 3 biegu przy tej samej predkości
dodam, że jest to ABT z początku 92r.
dodam, że jest to ABT z początku 92r.
W bagażniku w komorze na koło zapasowe po prawej stronie powinna być naklejka. Tam masz między innymi oznaczenie skrzyni biegów.
Prawdopodobnie masz długą, bo krótka (CGT) byla montowana od 07,1992.
Jak nie znajdziesz tej naklejki to zostaje sprawdzić experymentalnie - 2 i 3ka do oporu i zobaczysz ile "poleci".
Prawdopodobnie masz długą, bo krótka (CGT) byla montowana od 07,1992.
Jak nie znajdziesz tej naklejki to zostaje sprawdzić experymentalnie - 2 i 3ka do oporu i zobaczysz ile "poleci".
- Godlech912
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 gru 2010, 16:31
- Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie
- Kontakt:
CGT i CCE mają takie same przełożenia na 1 i 2 biegu a ja mam właśnie CGT i u mnie na 2 przy odcięciu zapłonu jest ok 95-98 km/h więc nie wiem jakim cudem masz 120... ???paco pisze:
ja mam tą pierwszą czyli CCE. ja u siebie gdy dam 1 i gaz do oporu od razu 2 i gaz do oporu to mam 120kmh czyli raczej jest to skrzynia długa ...
U mnie da się pojechać 120 km/h na dwójce ale na gazie na obrotach przewyższających odcięcie zapłonu występujące na benzynie.
Powoływałem się na tą tabelkę: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
z tabelki, na którą się powołujesz wynika, że skrzynie CCE i CGT mają jedynie takie same przełożenia główne i przełożenia na 1 biegu. natomiast bieg 2 w CCE jest już dłuższy niż w CGT i kolejne biegi CCE są również kolejno dłuższe. a no i przełożenia na wstecznym też mają takie same :mrgreen:Godlech912 pisze:CGT i CCE mają takie same przełożenia na 1 i 2 biegu a ja mam właśnie CGT i u mnie na 2 przy odcięciu zapłonu jest ok 95-98 km/h więc nie wiem jakim cudem masz 120... ???paco pisze:
ja mam tą pierwszą czyli CCE. ja u siebie gdy dam 1 i gaz do oporu od razu 2 i gaz do oporu to mam 120kmh czyli raczej jest to skrzynia długa ...
U mnie da się pojechać 120 km/h na dwójce ale na gazie na obrotach przewyższających odcięcie zapłonu występujące na benzynie.
Powoływałem się na tą tabelkę: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
teoretycznie da rade coś takiego zrobić.
części wg etki są w 90% kompatybilne.
jedynie co trzyma to koszty. zębatki + nowe łozyska i podkładki i synchronizatory + kupa innych gratów to spory wydatek.
no i oczywiscie dokumetacja z Erwina zeby wiedzieć z jaką siła skręcić łożyska coby skrzynka po 1000km nie wyzioneła ducha.
krótka skrzynka jest w porządku ale wg mnie tylko do miasta.
na trasie niestety obroty bedą trzymać a co za tym idzie spalanie
Przyśpieszenie bedzie dobre ale vmax będzie niskie
Pozatym na krótkiej skrzyni jest też inny dyskomfort. A mianowicie częstsze używanie sprzęgła, większe trudności w hamowaniu silnikiem np w górach oraz w przypadku osób
"nieumiejących" używać sprzęgła to szarpanie a co za tym idzie bolący kark tzn ze głowa lata raz w przód a raz w tył.
dłuższe getreibe moze na starcie wiekszego polotu nie ma, jednak nadrabiasz to dłuższym biegiem i możliwością wiekszego kręcenia do odcięcia.
Ja preferuje dłuższe skrzynie. pomimo ze 70% jazdy to u mnie miasto.
Przyśpieszenie nadrabiam Nm z silnika. a Vmax jest oki jak na TDI przy 140kmh mam ciut powyżej 2000rpm
części wg etki są w 90% kompatybilne.
jedynie co trzyma to koszty. zębatki + nowe łozyska i podkładki i synchronizatory + kupa innych gratów to spory wydatek.
no i oczywiscie dokumetacja z Erwina zeby wiedzieć z jaką siła skręcić łożyska coby skrzynka po 1000km nie wyzioneła ducha.
krótka skrzynka jest w porządku ale wg mnie tylko do miasta.
na trasie niestety obroty bedą trzymać a co za tym idzie spalanie
Przyśpieszenie bedzie dobre ale vmax będzie niskie
Pozatym na krótkiej skrzyni jest też inny dyskomfort. A mianowicie częstsze używanie sprzęgła, większe trudności w hamowaniu silnikiem np w górach oraz w przypadku osób
"nieumiejących" używać sprzęgła to szarpanie a co za tym idzie bolący kark tzn ze głowa lata raz w przód a raz w tył.
dłuższe getreibe moze na starcie wiekszego polotu nie ma, jednak nadrabiasz to dłuższym biegiem i możliwością wiekszego kręcenia do odcięcia.
Ja preferuje dłuższe skrzynie. pomimo ze 70% jazdy to u mnie miasto.
Przyśpieszenie nadrabiam Nm z silnika. a Vmax jest oki jak na TDI przy 140kmh mam ciut powyżej 2000rpm
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Godlech912
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 gru 2010, 16:31
- Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie
- Kontakt:
Ja mam niby CGT i przy 100km/h mam 2150 obr/min. Kumpel ma CCE czyli długą i ma przy setce 2600 obr. I to ma być krótka skrzynia? Chyba tylko z nazwy. Moje odczucia odkąd kupiłem Audi są takie, że skrzynia jest właśnie za długa jak na tą moc... Muszę zerknąć jeszcze na samą skrzynię gdyż może ktoś już ją przekładał i wlepka w bagażniku nie jest miarodajna. Autem jechałem prawie 200km/h na autostradzie, nie wiem tylko jakie były obroty, gdyż nie miałem jeszcze obrotomierza. To już był kres możliwości tego silnika!
Ja mam w ABT skrzynię CCE czyli długą i tak:Godlech912 pisze:Ja mam niby CGT i przy 100km/h mam 2150 obr/min. Kumpel ma CCE czyli długą i ma przy setce 2600 obr. I to ma być krótka skrzynia? Chyba tylko z nazwy. Moje odczucia odkąd kupiłem Audi są takie, że skrzynia jest właśnie za długa jak na tą moc... Muszę zerknąć jeszcze na samą skrzynię gdyż może ktoś już ją przekładał i wlepka w bagażniku nie jest miarodajna. Autem jechałem prawie 200km/h na autostradzie, nie wiem tylko jakie były obroty, gdyż nie miałem jeszcze obrotomierza. To już był kres możliwości tego silnika!
bieg 4: 3000 rpm to 100 km/h
bieg 5: 3000 rpm to 130 km/h
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Za przeproszeniem te wyniki to o kant du...y............
Bo kto może stwierdzić że masz prawidłowe odczyty na obrotomierzu albo czy licznik nie przekłamuje? Już na start licznik ma błąd tolerancji +- 10km/h a obrotomierz 200obr/min w oryginale. A z wiekiem możliwe że dużo więcej sam się o tym przekonałem.
Bo kto może stwierdzić że masz prawidłowe odczyty na obrotomierzu albo czy licznik nie przekłamuje? Już na start licznik ma błąd tolerancji +- 10km/h a obrotomierz 200obr/min w oryginale. A z wiekiem możliwe że dużo więcej sam się o tym przekonałem.