Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABT] Szybkie pytanko Czy tak "puka" ws

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 12 sie 2008, 12:43

CCE/CDY to właśnie długie skrzynie - obie mają takie same przełożenia (występowały po sobie w latach produkcji Audi 80).

Krótka skrzynia to CGT którą posiadam. Na 2ce max jest poniżej 90km/h, a 3ka kończy się koło 130km/h.

Odnośnie 1ki to przełożenie jest takie samo w CGT i CCE/CDY, a 5 ty bieg w CGT ma przełożenie 4ki z CCE/CDY.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 sie 2008, 13:14

jak mogę sprawdzić jaka mam w skrzynie biegów? wydaje mi się, że mam długą, bo kiedyś przy wyprzedzaniu na 2 biegu miałem 85 km/h bez wkręcania silnika powyżej 6000 obr/min, a przykładowo jak przy 55km/h zmienię bieg z 2 na 3, to mam wedy 2000 obr/min. na 3 biegu przy tej samej predkości
dodam, że jest to ABT z początku 92r.

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 12 sie 2008, 14:01

W bagażniku w komorze na koło zapasowe po prawej stronie powinna być naklejka. Tam masz między innymi oznaczenie skrzyni biegów.

Prawdopodobnie masz długą, bo krótka (CGT) byla montowana od 07,1992.

Jak nie znajdziesz tej naklejki to zostaje sprawdzić experymentalnie - 2 i 3ka do oporu i zobaczysz ile "poleci".

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 14 sie 2008, 23:10

albo zobaczyć na skrzynie od góry (górna część , tuż nad kołem zamachowym)
prztetrzeć szczotką drucianą i bedzie widać jaki skrzynia ma kod ;-)

ja mam auto własnie z 07.1992 i mam CCE

Awatar użytkownika
Godlech912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:31
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie
Kontakt:

Post autor: Godlech912 » 20 sie 2011, 22:02

paco pisze:
ja mam tą pierwszą czyli CCE. ja u siebie gdy dam 1 i gaz do oporu od razu 2 i gaz do oporu to mam 120kmh czyli raczej jest to skrzynia długa ...
CGT i CCE mają takie same przełożenia na 1 i 2 biegu a ja mam właśnie CGT i u mnie na 2 przy odcięciu zapłonu jest ok 95-98 km/h więc nie wiem jakim cudem masz 120... :/ ???

U mnie da się pojechać 120 km/h na dwójce ale na gazie na obrotach przewyższających odcięcie zapłonu występujące na benzynie.

Powoływałem się na tą tabelkę: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 sie 2011, 20:22

Godlech912 pisze:
paco pisze:
ja mam tą pierwszą czyli CCE. ja u siebie gdy dam 1 i gaz do oporu od razu 2 i gaz do oporu to mam 120kmh czyli raczej jest to skrzynia długa ...
CGT i CCE mają takie same przełożenia na 1 i 2 biegu a ja mam właśnie CGT i u mnie na 2 przy odcięciu zapłonu jest ok 95-98 km/h więc nie wiem jakim cudem masz 120... :/ ???

U mnie da się pojechać 120 km/h na dwójce ale na gazie na obrotach przewyższających odcięcie zapłonu występujące na benzynie.

Powoływałem się na tą tabelkę: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
z tabelki, na którą się powołujesz wynika, że skrzynie CCE i CGT mają jedynie takie same przełożenia główne i przełożenia na 1 biegu. natomiast bieg 2 w CCE jest już dłuższy niż w CGT i kolejne biegi CCE są również kolejno dłuższe. a no i przełożenia na wstecznym też mają takie same :mrgreen:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 sie 2011, 22:17

Godlech912, popraw proszę cytat z poprzedniej wiadomosci bo to ja pisałem a nie Paco


grze, <ok> ja obecnie mysle nad modem skrzyni FHN w 1.9tdi PD AWX bo czasem obroty za wysokie, myśle nad skrzynką z silnika AVF czyli 6 gang

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 sie 2011, 23:00

Krótka skrzynia w ABTkach to mazenie zeby tylko dało sie wsadzić czwórkę z tej CGT i 5 bieg z 1z wtedy spełniałby 100% moje wymagania.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 sie 2011, 23:17

teoretycznie da rade coś takiego zrobić.
części wg etki są w 90% kompatybilne.
jedynie co trzyma to koszty. zębatki + nowe łozyska i podkładki i synchronizatory + kupa innych gratów to spory wydatek.
no i oczywiscie dokumetacja z Erwina zeby wiedzieć z jaką siła skręcić łożyska coby skrzynka po 1000km nie wyzioneła ducha.

krótka skrzynka jest w porządku ale wg mnie tylko do miasta.
na trasie niestety obroty bedą trzymać a co za tym idzie spalanie
Przyśpieszenie bedzie dobre ale vmax będzie niskie
Pozatym na krótkiej skrzyni jest też inny dyskomfort. A mianowicie częstsze używanie sprzęgła, większe trudności w hamowaniu silnikiem np w górach oraz w przypadku osób
"nieumiejących" używać sprzęgła to szarpanie a co za tym idzie bolący kark tzn ze głowa lata raz w przód a raz w tył.

dłuższe getreibe moze na starcie wiekszego polotu nie ma, jednak nadrabiasz to dłuższym biegiem i możliwością wiekszego kręcenia do odcięcia.

Ja preferuje dłuższe skrzynie. pomimo ze 70% jazdy to u mnie miasto.
Przyśpieszenie nadrabiam Nm z silnika. a Vmax jest oki jak na TDI przy 140kmh mam ciut powyżej 2000rpm

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 sie 2011, 20:56

widmo pisze:krótka skrzynka jest w porządku ale wg mnie tylko do miasta.
albo do jazdy po górach.

chociaż zauważyłem, że moje ABT z długimi biegami bez najmniejszych problemów rusza z 3.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 sie 2011, 21:29

grze, to juz raczej sprawa sprzęgła na wykończeniu ;-)

Awatar użytkownika
Godlech912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:31
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie
Kontakt:

Post autor: Godlech912 » 28 sie 2011, 13:20

Ja mam niby CGT i przy 100km/h mam 2150 obr/min. Kumpel ma CCE czyli długą i ma przy setce 2600 obr. I to ma być krótka skrzynia? Chyba tylko z nazwy. Moje odczucia odkąd kupiłem Audi są takie, że skrzynia jest właśnie za długa jak na tą moc... Muszę zerknąć jeszcze na samą skrzynię gdyż może ktoś już ją przekładał i wlepka w bagażniku nie jest miarodajna. Autem jechałem prawie 200km/h na autostradzie, nie wiem tylko jakie były obroty, gdyż nie miałem jeszcze obrotomierza. To już był kres możliwości tego silnika!

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 sie 2011, 16:07

200 dla ABT to i tak bardzo duzo

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 sie 2011, 18:08

Godlech912 pisze:Ja mam niby CGT i przy 100km/h mam 2150 obr/min. Kumpel ma CCE czyli długą i ma przy setce 2600 obr. I to ma być krótka skrzynia? Chyba tylko z nazwy. Moje odczucia odkąd kupiłem Audi są takie, że skrzynia jest właśnie za długa jak na tą moc... Muszę zerknąć jeszcze na samą skrzynię gdyż może ktoś już ją przekładał i wlepka w bagażniku nie jest miarodajna. Autem jechałem prawie 200km/h na autostradzie, nie wiem tylko jakie były obroty, gdyż nie miałem jeszcze obrotomierza. To już był kres możliwości tego silnika!
Ja mam w ABT skrzynię CCE czyli długą i tak:
bieg 4: 3000 rpm to 100 km/h
bieg 5: 3000 rpm to 130 km/h

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2011, 19:22

Za przeproszeniem te wyniki to o kant du...y............

Bo kto może stwierdzić że masz prawidłowe odczyty na obrotomierzu albo czy licznik nie przekłamuje? Już na start licznik ma błąd tolerancji +- 10km/h a obrotomierz 200obr/min w oryginale. A z wiekiem możliwe że dużo więcej sam się o tym przekonałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl