Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Coupe AAH Q] Wpada w wibracje

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[B4 Coupe AAH Q] Wpada w wibracje

Post autor: krzysiek_kw15 » 27 maja 2013, 20:34

Witam.
Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, ale wydaje mi się że tak.
Zacznę od początku. Od stycznia samochód użytkowany jest średnio 2 razy w miesiącu i tylko na trasie ok 300km, poza tym okresem stoi i kwitnie pod domem.
Kiedy ostatnio do niego wsiadłem zauważyłem kilka problemów wynikających prawdopodobnie z tego, że samochód nie jest użytkowany na bieżąco.
Problem polega na tym, że przy prędkości powyżej 90km/h samochód wpada w wibracje które nawet przez chwile nie są odczuwalne na kierownicy. Kierownica zaczyna wibrować przy hamowaniu ale to na 99% krzywa tarcza hamulcowa.
Ale co jest przyczyną wibracji budy przy wyższych prędkościach?
Mam przeczucie że może to być źle wyważony wał, ale to już pozostawiam wam.

Dodam tylko, że w ostatnim miesiącu wymieniałem łożyska na amortyzatorach oraz ustawiałem zbieżność.
Do wymiany (jeżeli chodzi o zawieszenie) tuleje belki przód.
pozostałe elementy zawieszenia wymieniane na bieżąco.

Koledzy, proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 27 maja 2013, 21:12

Posprawdzaj poduszki pod silnikiem,skrzynią biegów i przeguby przy skrzyni biegów a także opony czy nie mają gdzieś buły.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 27 maja 2013, 23:36

Cześć :-) Wymień te tuleje wahaczy bo i tak masz je do zmiany.Miałem ten sam problem co Ty i wina leżała po ich stronie.Strach było szybciej jeździć.Po wymianie wszystko w normie.Przy okazji sprawdź poduszki jak kolega szaakaal proponuje bo jak wiadomo lepiej działać za nim niż zaraz po awarii.Pozdrowienia :-)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 28 maja 2013, 08:00

powymieniaj wszystko co Ci ludzie doradzą, a jak nie pomoże to do najlepszego diagnosty w okolicy i za 30-40 zł znajdzie usterkę :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 maja 2013, 08:44

Jeśli wiesz co masz do wymiany w zawieszeniu to od tego bym zaczął. Inaczej jest to wróżenie z fusów - powodów może być wiele, począwszy od wspomnianej wcześniej tulejki, poprzez Twoje domysły czyli niewyważenie wału a kończąc na dyfrze (np. może być od innej skrzyni, lub skrzynia od innego auta i powstają róznice w przełożeniach).

Wpierw usuń dolegliwości, które już wiesz że są.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl