Witam kolegów. Mam duży problem z automatyczną skrzynią i nie mogę sobie z tym poradzić. Mianowicie chodzi o to, że po remoncie silnika w moim Audi, pojawił się wyciek oleju ze skrzyni na łączeniu silnika ze skrzynią. Jest to na 100% olej ze skrzyni. Nie tak dawno góra z miesiąc temu wymieniałem uszczelniacz ten główny widoczny na zdjęciu, z którego wychodzi wał:
Przejechałem może z 500km i wczoraj nagle znowu plama oleju pod autem, podejrzewam tą samą przyczynę ale już mi się pomysły skończyły dlaczego tak się może dziać? Ktoś mi może chociaż coś podpowiedzieć bo nie uśmiecha mi się od razu auta na warsztat oddawać szczególnie, że wiadomo ile kasują jak usłyszą automat:/ PS dodam, że przeszukałem różne fora na necie i nic konkretnego nie znalazłem...
[ABK B4 Coupe] Wycieki ze skrzyni automatycznej.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Zobacz dokładnie konwerter jak wygląda otwór którym nakładasz na wałek sprzęgłowy.
miałem w jednym samochodzie podobny problem i okazało sie pomimo wymiany uszczelniacza wyciekał olej bo okazało sie ze jest delikatnie wybity otwór i pierścień nie trzymał bo było delikatne bicie. jeżeli masz czarny zimering to wymień na czerwony jest bardziej miękki i lepiej uszczelnia.
Druga opcja-jeżeli było wlane za dużo oleju do skrzyni to zawsze wypchnie pod ciśnieniem.
miałem w jednym samochodzie podobny problem i okazało sie pomimo wymiany uszczelniacza wyciekał olej bo okazało sie ze jest delikatnie wybity otwór i pierścień nie trzymał bo było delikatne bicie. jeżeli masz czarny zimering to wymień na czerwony jest bardziej miękki i lepiej uszczelnia.
Druga opcja-jeżeli było wlane za dużo oleju do skrzyni to zawsze wypchnie pod ciśnieniem.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No powiem Ci kolego ivaszko, że całkiem możliwe to, że mam całość od konwertera skrzywione bo remont silnika jak robiłem to wał miał jakieś bicie właśnie na łączeniu ze skrzynią. Ten konwerter z tego co się przyjrzałem ma 3 wielokliny w sobie różnej średnicy, oraz dwa wystające "zęby", które wchodzą w skrzynię za ten zimering w głąb. Jest jakaś możliwość żeby sprawdzić czy on ma bicie? Czy lepiej już szukać drugiego gdzieś używanego?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Witam Panowie, chciałem znów odświeżyć trochę mój stary temat. Mianowicie kiedyś był problem u mnie z tym, że skrzynia leje olejem po wymianie tego głównego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a tym, gdzie nachodzi konwerter ze skrzyni automatycznej. Zostało to poprawione na specjalistycznym warsztacie no i.... hmmm... auto stało przez zimę w garażu jak co roku, teraz zostało przygotowane ale sprawa wygląda tak. Po tym jak wróciło z warsztatu było ok jeśli chodzi o wycieki ze skrzyni, przejechałem nim przed zimną góra 1000km, teraz po zimie wczoraj po wyjeździe olej dalej cieknie... jak się silnik rozgrzeje widać wyraźnie czerwonawy - chłodny olej ze skrzyni, który leci i to nie w małych ilościach. Czy możliwe jest to przez jakieś mikropęknięcia w konwerterze? czy może mechanik przy dokręcaniu tego koła od rozrusznika do konwertera przekręcił ze zbyt dużą siła szpilki i teraz pod wpływem pracy silnika przez te pęknięcia wydostaje się olej? czy może jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam