Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK B4 Coupe] Wycieki ze skrzyni automatycznej.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[ABK B4 Coupe] Wycieki ze skrzyni automatycznej.

Post autor: vigo1984sz » 05 cze 2009, 18:30

Witam kolegów. Mam duży problem z automatyczną skrzynią i nie mogę sobie z tym poradzić. Mianowicie chodzi o to, że po remoncie silnika w moim Audi, pojawił się wyciek oleju ze skrzyni na łączeniu silnika ze skrzynią. Jest to na 100% olej ze skrzyni. Nie tak dawno góra z miesiąc temu wymieniałem uszczelniacz ten główny widoczny na zdjęciu, z którego wychodzi wał:

Obrazek

Przejechałem może z 500km i wczoraj nagle znowu plama oleju pod autem, podejrzewam tą samą przyczynę ale już mi się pomysły skończyły dlaczego tak się może dziać? Ktoś mi może chociaż coś podpowiedzieć bo nie uśmiecha mi się od razu auta na warsztat oddawać szczególnie, że wiadomo ile kasują jak usłyszą automat:/ PS dodam, że przeszukałem różne fora na necie i nic konkretnego nie znalazłem...

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 05 cze 2009, 19:46

Zobacz dokładnie konwerter jak wygląda otwór którym nakładasz na wałek sprzęgłowy.
miałem w jednym samochodzie podobny problem i okazało sie pomimo wymiany uszczelniacza wyciekał olej bo okazało sie ze jest delikatnie wybity otwór i pierścień nie trzymał bo było delikatne bicie. jeżeli masz czarny zimering to wymień na czerwony jest bardziej miękki i lepiej uszczelnia.
Druga opcja-jeżeli było wlane za dużo oleju do skrzyni to zawsze wypchnie pod ciśnieniem.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 05 cze 2009, 22:18

No powiem Ci kolego ivaszko, że całkiem możliwe to, że mam całość od konwertera skrzywione bo remont silnika jak robiłem to wał miał jakieś bicie właśnie na łączeniu ze skrzynią. Ten konwerter z tego co się przyjrzałem ma 3 wielokliny w sobie różnej średnicy, oraz dwa wystające "zęby", które wchodzą w skrzynię za ten zimering w głąb. Jest jakaś możliwość żeby sprawdzić czy on ma bicie? Czy lepiej już szukać drugiego gdzieś używanego?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 06 cze 2009, 21:03

Ja bym spróbował poszukać innego :-) dla siebie niestety nie znalazłem i wymieniałem skrzynkę na manual :-|

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 07 cze 2009, 16:10

Ja już się rozglądam za skrzynia w manualu niestety... bo cena za konwerter prawie dorównuje skrzyni manualnej a gwarancji nie ma żadnej, że ten następny będzie dobry:/

Awatar użytkownika
wonski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 13 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Cerkiewnik/Olsztyn

Post autor: wonski » 31 paź 2009, 16:32

panowie a do skrzyni automatycznej do motoru 2.6(nie wiem czy przy innnych motorach jest ta sama) ile wchodzi oleju bo mierzę się z wymianą i nie wiem ile zakupić?

januber
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: januber » 31 paź 2009, 17:51

Wg etki 5,4 litra

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 31 lip 2010, 11:15

Witam Panowie, chciałem znów odświeżyć trochę mój stary temat. Mianowicie kiedyś był problem u mnie z tym, że skrzynia leje olejem po wymianie tego głównego uszczelniacza pomiędzy skrzynią a tym, gdzie nachodzi konwerter ze skrzyni automatycznej. Zostało to poprawione na specjalistycznym warsztacie no i.... hmmm... auto stało przez zimę w garażu jak co roku, teraz zostało przygotowane ale sprawa wygląda tak. Po tym jak wróciło z warsztatu było ok jeśli chodzi o wycieki ze skrzyni, przejechałem nim przed zimną góra 1000km, teraz po zimie wczoraj po wyjeździe olej dalej cieknie... jak się silnik rozgrzeje widać wyraźnie czerwonawy - chłodny olej ze skrzyni, który leci i to nie w małych ilościach. Czy możliwe jest to przez jakieś mikropęknięcia w konwerterze? czy może mechanik przy dokręcaniu tego koła od rozrusznika do konwertera przekręcił ze zbyt dużą siła szpilki i teraz pod wpływem pracy silnika przez te pęknięcia wydostaje się olej? czy może jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl