Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk)

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 25 maja 2009, 12:34

Dzięki widmo, ale tego typu rzeczy w moim przypadku powinny być nowe. Za dużo latam i nie mogę sobie na to pozwolić

[ Dodano: 2009-05-25, 12:38 ]
THX za szczere chęci

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 maja 2009, 16:31

widmo pisze: Kolejnym objawem to charakterystyczne bicie sprzęgła po pedale które czuć na nodze
wszystko co napisałeś jest w 100% prawdą jednak tu się kolego z tobą nie zgodzę ponieważ u mnie czuć było bicie na pedale sprzęgła po wymianie sprzęgła bicie nie ustało.przeleciałem na tym sprzęgle już grubo ponad 100 000 km i bicie jest nadal na takim samym poziomie.druga sprawa odbierałem dwa firmowe samochody z salonu jeden VW T5 drugi VW Caddy w jednym i w drugim było wyczuwalne bicie po pedale sprzęgła.Bicie jest nadal takie samo mimo że samochody już mają prawie po 250 000 km...

jerzyk_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2009, 15:54
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: jerzyk_84 » 27 maja 2009, 16:57

mam pytanie - jaki jest koszt wymiany samego lozyska w sprzegle? czy to prawda ze laczy sie to z wyjmowaniem calej skrzyni? mechanik zaspiewal mi za robocizne 500zl i nie wiem czy sie w to pchac bo w sumie problem jest taki (opisany wyzej) ze szumi sprzeglo na luzie jak jest wycisniete a jak wcisne to bloga ciiiisza :) pzdr i z gory dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 27 maja 2009, 17:11

trzeba wyciągać całą skrzynie.Polecam wymieniać całe sprzęgło lub chociaż być przygotowanym na to że po wyciągnięciu trzeba będzie wymienić. Jakbyś był z KRK to chłopaki u mnie robią to orientacyjnie 200zł-250ł

jerzyk_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2009, 15:54
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: jerzyk_84 » 27 maja 2009, 23:41

dziekuje za odpowiedz. i zaluje ze nie jestem z krakowa i to nie tylko z tego powodu ze macie tansze naprawy... tooo miasto eh:)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 maja 2009, 00:01

ja tez kraku biore za sprzeglo w takim aucie okolo 200zł

500zł za sprzegło ?? masakra ... no ale jak to mówią jeden chce zarobić na chleb a drugi na piekarnię ... ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 cze 2010, 08:06

Podłącze się do tematu i go trochę okopie.
W moim ABC dopóki się nie rozgrzeje to bardzo ciężko wchodzą biegi. Wymiana oleju w skrzyni poza delikatnymi upoceniami w okolicach simeringów nic nie wniosła. Wiem że to wina sprzęgła bo przy próbie włączenia biegu jest wyraźne szarpnięcie na półosiach.
Moje pytanie to czego się spodziewać przy demontażu skrzyni ? Trzeba podpierać silnik czy wystarczy jak bedzie sobie wisiał na poduszkach? Jakim smarem posmarować wielowypust wałka sprzęgłowego ? I czy będę potrzebował jakiś nietypowych narzędzi ?
Dzięki za odpowiedzi .

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 30 cze 2010, 10:25

kokolino1,

zapewne już tarcza jest cieniutka wiec problemy z biegami na ciepłym mogą być tego objawem. Skoro zmieniasz sprzęgło wiec skrzynka będzie na wierzchu wiec warto wcześniej spuścić olej i wyciągnąć flansze no i zmienić simeringi półosi. koszt znikomy. z Elringa 12-15zł szt.
Tylko należy brać simeringi z oznaczeniem 2 kierunków zbierania oleju. Jednokierunkowe bedą ciekły po jeździe na wstecznym.

do demontażu skrzynki specialnych narzędzi nie ma.
Jedynie troche gimnastyki zeby odkręcić przewód od wysprzęglika lub cały wysprzęglik. no i najgorsze to chyba górne śruby na obwodzie skrzyni.

reszta roboty tak jak w zwykłej R4/R5
silnik nie opadnie wiec smiało moze wisieć na poduszkach.
Przy wkładaniu skrzynki nawet pasuje zeby sie troche gibał bo łatwiej wskoczy.

Co do smaru i smarowania:
warto posmarować wszystkie lementy metalowe które pracują.
delikatnie wielowypust tarczy, wałek sprzęgłowy, flanszę łozyska wyciskowego, jak i wnętrze łożyska które sie slizga po flanszy.

Jaki smar: na pewno odporny na temperaturę czyli Litowy bądź miedziany. LUK i SACHS dodaje saszetkę smaru do tarczy sprzęgłowej ale to troche mało bo dają jakieś 2 gramy :roll:

w sklepach moto sprzedają smar litowy m.in do elementów sprzęgieł i prowadnic zacisków hamulcowych. taka biała pasta odporna na mróz i temperature i pył ( z klocków ze sprzęgła) Firmy Wurth SaBasto tubki najmniejsze to chyba 5 lub 10 gram i cena smieszna bo 3-4 zł

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 cze 2010, 21:03

Zacząłem dziś robotę. Pogrzebałem trochę i utknąłem. Pierwsze to sanki przeszkadzają aby wykręcić śruby dolne mocujące silnik ze skrzynią i rozrusznik. Na ilu i czy w ogóle trzeba go odkręcać czy może trzyma się bloku silnika i czy sanki tylko popuścić czy wykręcić całe ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 cze 2010, 23:06

kokolino1 pisze:czy w ogóle trzeba go odkręcać czy może trzyma się bloku silnika i czy sanki tylko popuścić czy wykręcić całe ?
Radek, rozrusznik zostaje przy silniku, wykręć tylko śruby. Co do sanek, to u mnie one w niczym nie przeszkadzały. :roll: Odkręć jeszcze mocowanie przedniej poduszki, tej na belce chłodnicy, bo będziesz musiał pochylić trochę silnik aby wyjąć i włożyć skrzynię. A może przy pochylonym silniku, wyjdą Ci te śruby?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 lip 2010, 01:19

kokolino1 pisze: czy sanki tylko popuścić czy wykręcić całe ?
Sanek nie ruszasz, jedynie ja IC69 pisze to przednia poduszka silnika zeby sie przy wyjmowaniu i wkładaniu silnik bujał i wtedy łatwiej skrzynka wskoczy na wałek sprzęgłowy.

[ Dodano: 2010-07-01, 01:19 ]
IC69 pisze:rozrusznik zostaje przy silniku, wykręć tylko śruby.
ale warto odpiąć przewód Plusowy od Akku :roll:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 lip 2010, 21:25

Więc tak wszystko wymontowałem ale nie wiem czy tak powinno być. Moje koło dość dziewnie się zachowuje jest jaby luz nie wiem czy nie za duży
Obrazek

Proszę o sugestie. Dodatkowo byłem dziś u kolegi świstak i wszyskie koła jakie posiadał miały podobyn luz. Z tym że niektóre chodziły dużo luźniej niż moje.
Dodam że żadnych typowych objawów nie miałem

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 01 lip 2010, 22:52

Sprawdź czy stuka jak przekręcasz do oporu w jedną i drugą. Dwumas nowy ma luz wielkości 2cm i chodzi dosyć ciężko. Zobacz też czy nie widać odrobinek gumy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 lip 2010, 09:25

Ten luz jest za duzy, koła dwumasowe nowe z Mondeo, które sprzedawałem miały o połowe mniejszy luz niz to twoje ale jezeli nie ma wyraznego stukniecia w skrajnych położeniach to na razie zostaw.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 lip 2010, 20:46

Autko już złożone. Dwumas poszedł stary i jak wcześniej nie ma żadnych skutków ubocznych. Sprzęgło teraz chodzi tak lekko ąe aż głupio. Biegi bez problemu się włącza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga