[All] Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk)
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
wszystko co napisałeś jest w 100% prawdą jednak tu się kolego z tobą nie zgodzę ponieważ u mnie czuć było bicie na pedale sprzęgła po wymianie sprzęgła bicie nie ustało.przeleciałem na tym sprzęgle już grubo ponad 100 000 km i bicie jest nadal na takim samym poziomie.druga sprawa odbierałem dwa firmowe samochody z salonu jeden VW T5 drugi VW Caddy w jednym i w drugim było wyczuwalne bicie po pedale sprzęgła.Bicie jest nadal takie samo mimo że samochody już mają prawie po 250 000 km...widmo pisze: Kolejnym objawem to charakterystyczne bicie sprzęgła po pedale które czuć na nodze
mam pytanie - jaki jest koszt wymiany samego lozyska w sprzegle? czy to prawda ze laczy sie to z wyjmowaniem calej skrzyni? mechanik zaspiewal mi za robocizne 500zl i nie wiem czy sie w to pchac bo w sumie problem jest taki (opisany wyzej) ze szumi sprzeglo na luzie jak jest wycisniete a jak wcisne to bloga ciiiisza pzdr i z gory dziekuje za odpowiedz
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Podłącze się do tematu i go trochę okopie.
W moim ABC dopóki się nie rozgrzeje to bardzo ciężko wchodzą biegi. Wymiana oleju w skrzyni poza delikatnymi upoceniami w okolicach simeringów nic nie wniosła. Wiem że to wina sprzęgła bo przy próbie włączenia biegu jest wyraźne szarpnięcie na półosiach.
Moje pytanie to czego się spodziewać przy demontażu skrzyni ? Trzeba podpierać silnik czy wystarczy jak bedzie sobie wisiał na poduszkach? Jakim smarem posmarować wielowypust wałka sprzęgłowego ? I czy będę potrzebował jakiś nietypowych narzędzi ?
Dzięki za odpowiedzi .
W moim ABC dopóki się nie rozgrzeje to bardzo ciężko wchodzą biegi. Wymiana oleju w skrzyni poza delikatnymi upoceniami w okolicach simeringów nic nie wniosła. Wiem że to wina sprzęgła bo przy próbie włączenia biegu jest wyraźne szarpnięcie na półosiach.
Moje pytanie to czego się spodziewać przy demontażu skrzyni ? Trzeba podpierać silnik czy wystarczy jak bedzie sobie wisiał na poduszkach? Jakim smarem posmarować wielowypust wałka sprzęgłowego ? I czy będę potrzebował jakiś nietypowych narzędzi ?
Dzięki za odpowiedzi .
kokolino1,
zapewne już tarcza jest cieniutka wiec problemy z biegami na ciepłym mogą być tego objawem. Skoro zmieniasz sprzęgło wiec skrzynka będzie na wierzchu wiec warto wcześniej spuścić olej i wyciągnąć flansze no i zmienić simeringi półosi. koszt znikomy. z Elringa 12-15zł szt.
Tylko należy brać simeringi z oznaczeniem 2 kierunków zbierania oleju. Jednokierunkowe bedą ciekły po jeździe na wstecznym.
do demontażu skrzynki specialnych narzędzi nie ma.
Jedynie troche gimnastyki zeby odkręcić przewód od wysprzęglika lub cały wysprzęglik. no i najgorsze to chyba górne śruby na obwodzie skrzyni.
reszta roboty tak jak w zwykłej R4/R5
silnik nie opadnie wiec smiało moze wisieć na poduszkach.
Przy wkładaniu skrzynki nawet pasuje zeby sie troche gibał bo łatwiej wskoczy.
Co do smaru i smarowania:
warto posmarować wszystkie lementy metalowe które pracują.
delikatnie wielowypust tarczy, wałek sprzęgłowy, flanszę łozyska wyciskowego, jak i wnętrze łożyska które sie slizga po flanszy.
Jaki smar: na pewno odporny na temperaturę czyli Litowy bądź miedziany. LUK i SACHS dodaje saszetkę smaru do tarczy sprzęgłowej ale to troche mało bo dają jakieś 2 gramy :roll:
w sklepach moto sprzedają smar litowy m.in do elementów sprzęgieł i prowadnic zacisków hamulcowych. taka biała pasta odporna na mróz i temperature i pył ( z klocków ze sprzęgła) Firmy Wurth SaBasto tubki najmniejsze to chyba 5 lub 10 gram i cena smieszna bo 3-4 zł
zapewne już tarcza jest cieniutka wiec problemy z biegami na ciepłym mogą być tego objawem. Skoro zmieniasz sprzęgło wiec skrzynka będzie na wierzchu wiec warto wcześniej spuścić olej i wyciągnąć flansze no i zmienić simeringi półosi. koszt znikomy. z Elringa 12-15zł szt.
Tylko należy brać simeringi z oznaczeniem 2 kierunków zbierania oleju. Jednokierunkowe bedą ciekły po jeździe na wstecznym.
do demontażu skrzynki specialnych narzędzi nie ma.
Jedynie troche gimnastyki zeby odkręcić przewód od wysprzęglika lub cały wysprzęglik. no i najgorsze to chyba górne śruby na obwodzie skrzyni.
reszta roboty tak jak w zwykłej R4/R5
silnik nie opadnie wiec smiało moze wisieć na poduszkach.
Przy wkładaniu skrzynki nawet pasuje zeby sie troche gibał bo łatwiej wskoczy.
Co do smaru i smarowania:
warto posmarować wszystkie lementy metalowe które pracują.
delikatnie wielowypust tarczy, wałek sprzęgłowy, flanszę łozyska wyciskowego, jak i wnętrze łożyska które sie slizga po flanszy.
Jaki smar: na pewno odporny na temperaturę czyli Litowy bądź miedziany. LUK i SACHS dodaje saszetkę smaru do tarczy sprzęgłowej ale to troche mało bo dają jakieś 2 gramy :roll:
w sklepach moto sprzedają smar litowy m.in do elementów sprzęgieł i prowadnic zacisków hamulcowych. taka biała pasta odporna na mróz i temperature i pył ( z klocków ze sprzęgła) Firmy Wurth SaBasto tubki najmniejsze to chyba 5 lub 10 gram i cena smieszna bo 3-4 zł
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Radek, rozrusznik zostaje przy silniku, wykręć tylko śruby. Co do sanek, to u mnie one w niczym nie przeszkadzały. :roll: Odkręć jeszcze mocowanie przedniej poduszki, tej na belce chłodnicy, bo będziesz musiał pochylić trochę silnik aby wyjąć i włożyć skrzynię. A może przy pochylonym silniku, wyjdą Ci te śruby?kokolino1 pisze:czy w ogóle trzeba go odkręcać czy może trzyma się bloku silnika i czy sanki tylko popuścić czy wykręcić całe ?
Sanek nie ruszasz, jedynie ja IC69 pisze to przednia poduszka silnika zeby sie przy wyjmowaniu i wkładaniu silnik bujał i wtedy łatwiej skrzynka wskoczy na wałek sprzęgłowy.kokolino1 pisze: czy sanki tylko popuścić czy wykręcić całe ?
[ Dodano: 2010-07-01, 01:19 ]
ale warto odpiąć przewód Plusowy od Akku :roll:IC69 pisze:rozrusznik zostaje przy silniku, wykręć tylko śruby.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Więc tak wszystko wymontowałem ale nie wiem czy tak powinno być. Moje koło dość dziewnie się zachowuje jest jaby luz nie wiem czy nie za duży
Proszę o sugestie. Dodatkowo byłem dziś u kolegi świstak i wszyskie koła jakie posiadał miały podobyn luz. Z tym że niektóre chodziły dużo luźniej niż moje.
Dodam że żadnych typowych objawów nie miałem
Proszę o sugestie. Dodatkowo byłem dziś u kolegi świstak i wszyskie koła jakie posiadał miały podobyn luz. Z tym że niektóre chodziły dużo luźniej niż moje.
Dodam że żadnych typowych objawów nie miałem
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt: