[B4 ABK] Wymiana tarczy sprzegła. Rada.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B4 ABK] Wymiana tarczy sprzegła. Rada.
siema, moj kumpel ma silnik taki sam jak ja w B4 a mianowicie ABK. Ostatnio zauwazył ze sprzegło od jakiegos czasu bierze mu bardzo wysoko przy samym koncu. Nosi się z zamiarem wymiany tarczy... czy to pomoze ?
znalezlismy z nom takie tarcze na allegro... cena nie wysoka tylko myslimy czy jest to co warte ... wyzykowałby ktoś z tym ?
http://allegro.pl/item287649517_tarcza_ ... 00_a6.html
PS. Kolega auto chce sprzedac i nie chce się juz w głębsze naprawy zagłębiac ale ta wada głownie go męczy. Poradzcie cos.
znalezlismy z nom takie tarcze na allegro... cena nie wysoka tylko myslimy czy jest to co warte ... wyzykowałby ktoś z tym ?
http://allegro.pl/item287649517_tarcza_ ... 00_a6.html
PS. Kolega auto chce sprzedac i nie chce się juz w głębsze naprawy zagłębiac ale ta wada głownie go męczy. Poradzcie cos.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
czarekj, czyli kupi z tej aukcji tą tarcze, a co dalej ? jak opusci skrzynię zeby to wymienic to chyba trzeba sie liczyc z czymś jeszcze ? zawsze jak znam życie jest cos jeszcze do wymiany... łożysko lub docisk się moze chyba okazac ze do wymiany jest i co wtedy ? będzie trzeba kupic docisk :lol: mozna wtedy kupic używany docisk ?
Doradz jak mozesz mojemu koledze tak zeby było ok z czym trzeba się jeszcze liczyc i co kupic na wszelki wypadek.
Doradz jak mozesz mojemu koledze tak zeby było ok z czym trzeba się jeszcze liczyc i co kupic na wszelki wypadek.
Nie wiem jak długo kolega ma zamiar jeździć tym Audi.
Ja w takich wypadkach oprócz wymiany tarczy i docisku wymieniam łożysko oporowe sprzęgła i uszczelniacz na wałku sprzęgłowym. Ponadto zalecam wymianę uszczelniacza na wale silnika - od strony koła zamachowego. Wtedy wszystko jest na tip - top i nie trzeba odłączać skrzyni od silnika przez kolejne 200 tys. km.
Wszystko zależy ile chcesz na to przeznaczyć funduszy i jak długo masz zamiar jeździć.
Docisk jeżeli chcesz używany to tylko ze sprawdzonego źródła. Niektórych wad docisku nie widać gołym okiem.
Ja w takich wypadkach oprócz wymiany tarczy i docisku wymieniam łożysko oporowe sprzęgła i uszczelniacz na wałku sprzęgłowym. Ponadto zalecam wymianę uszczelniacza na wale silnika - od strony koła zamachowego. Wtedy wszystko jest na tip - top i nie trzeba odłączać skrzyni od silnika przez kolejne 200 tys. km.
Wszystko zależy ile chcesz na to przeznaczyć funduszy i jak długo masz zamiar jeździć.
Docisk jeżeli chcesz używany to tylko ze sprawdzonego źródła. Niektórych wad docisku nie widać gołym okiem.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Nic nie zrobisz rozsądnego. Możesz ewentualnie skrócić dźwignie popychacza tłoczka pompki sprzęgłowej, ale to rozwiązanie prowizoryczne bo powoduje tylko zwiększenie skoku jałowego pedału sprzęgła. Może ustawisz, że będzie brało w środku skoku pedału, ale szarpania i gwałtownego załączania nie zlikwidujesz.Misiek_Stce pisze:Czarku czyli wszystko jasne, a Ty się znasz dobrze to powiedz mi jeszcze czy da się cos zrobic zeby ono teraz nie brało tak wysoko ? jakies regulacje czy cos... :?:
Posprawdzaj najpierw czy to na pewno łożysko.Albowiem naprawdę i ponieważ, łożysko nie siada tak sobie z dnia na dzień.
Np. u mnie dawało znać przez ~rok czasu. Było to róznego rodzaju piski , świsty i inne świrgotania. Pod koniec to już była sieczkarnia i jak Pan diagnosta wjeżdżał na kanał, to mnie przestraszył że lada chwila może być końcowy trach i że to się zdarza zazwyczaj daleko od domu.
No i poskutkowało i sam zdemontowałem skrzynie ( nie zwaliłem ani też nie zrzuciłem) i wymieniłem to łożysko. Było w nim tylko kilka śrutów-reszta wyleciała.
Tak więc myślę, że mogło Tobie coś po trasie nawalić. To znaczy od pedału sprzęgła do bolca który naciska na łapę sprzęgła.
Np. u mnie dawało znać przez ~rok czasu. Było to róznego rodzaju piski , świsty i inne świrgotania. Pod koniec to już była sieczkarnia i jak Pan diagnosta wjeżdżał na kanał, to mnie przestraszył że lada chwila może być końcowy trach i że to się zdarza zazwyczaj daleko od domu.
No i poskutkowało i sam zdemontowałem skrzynie ( nie zwaliłem ani też nie zrzuciłem) i wymieniłem to łożysko. Było w nim tylko kilka śrutów-reszta wyleciała.
Tak więc myślę, że mogło Tobie coś po trasie nawalić. To znaczy od pedału sprzęgła do bolca który naciska na łapę sprzęgła.
antoni, dzięki za radę ale oczywiście jak już zaparkowałem pod domem to się okazało że wszystkie biegi wchodzą bez problemu, nawet wsteczny. Będę zrzucał skrzynie sam, mam garaż z kanałem. Łożysko było słychać przy wciskaniu pedału sprzęgła od jakiegoś roku, także wiedziałem ze prędzej czy później będę musiał się zabrać za remont. Przy okazji zrobię wreszcie uszczelniacz wału.
Jaka jest grubość nowej tarczy sprzęgła do ABK?
Jaka jest grubość nowej tarczy sprzęgła do ABK?
antoni, jakiej firmy kupowałeś sprzęgło?
Mam jeszcze pytania dotyczące wymiany:
1. Czy po odkręceniu flansz będzie ciekł olej ze skrzyni?
2. Czy przed zrzuceniem skrzyni muszę zlać olej?
3. Jak centrujecie tarczę z dociskiem? Wiem że są takie stożkowe narzędzia ale można przecież wytoczyć wałek. Zna ktoś wymiary takiego wałka? Średnice oraz długości?
4. Będę wymieniał też uszczelniacz wału, sam simmering, a nie całość z obudową metalową. Czy przed odkręceniem koła zamachowego muszę zaznaczyć jego pozycję względem wału?
5. Z jakimi momentami dokręcać śruby docisku oraz pozostałe, może ktoś ma tabele.
Mam jeszcze pytania dotyczące wymiany:
1. Czy po odkręceniu flansz będzie ciekł olej ze skrzyni?
2. Czy przed zrzuceniem skrzyni muszę zlać olej?
3. Jak centrujecie tarczę z dociskiem? Wiem że są takie stożkowe narzędzia ale można przecież wytoczyć wałek. Zna ktoś wymiary takiego wałka? Średnice oraz długości?
4. Będę wymieniał też uszczelniacz wału, sam simmering, a nie całość z obudową metalową. Czy przed odkręceniem koła zamachowego muszę zaznaczyć jego pozycję względem wału?
5. Z jakimi momentami dokręcać śruby docisku oraz pozostałe, może ktoś ma tabele.