[B4 1Z Automat] Zmiana skrzyni na manualną
witam,jestem nowy na forum . Mam audi b4 z silnikiem 1z automat i chce wymienic skrzynie biegow na manualna ,i teraz moje pytanie, czy bede mial jakies problemy zwiazane z wymiana ( wszystkie czesci do wymiany posiadam) i czy nie bede mial problemow z wiazka elektryczna? za wszystkie odpowiedzi dziekuje
dzieki za podpowiedz mam podnosnik a przespawanie mocowania lapy nie robi mi problemu,martwie sie bardziej o sprawy elektryczne zeby to wszystko chodzilo poprawnie. poloski tez kupione, zastanawiam sie co to jest za sterownik ktory znajduje sie kolo kierownicy po lewej stronie. pozdrawiam serdecznie
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
dobrze kolega napisał, mam ciągle problemy ze skrzynia ci mechanicy tez mało są warci . jestem blacharzem samochodowym wiec problem przespawania mocowania skrzyni mnie nie przeraza ,bardziej się obawiam spraw elektrycznych,co zrobić z pozostałoscia kabli po zmianie skrzyni i co za sterownik widnieje kolo kolumny kierowniczej ,tylko te dwie kwestie mnie interesują. czesci do przekładki kupiłem za 600 zł wiec to chyba nie majątek. wiec jeśli ktoś przerabiał tdi na manuala to za każdą informacje będę wdzięczny. pozdrawam
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Z logicznego punktu widzenia to sterowanie do automatycznej skrzyni będzie nie potrzebne jak założysz manualną .Po prostu odłączasz albo demontujesz i zapominasz i masz tak jak jest w ori manualnychtomjar30 pisze:mam ciągle problemy ze skrzynia ci mechanicy tez mało są warci . jestem blacharzem samochodowym wiec problem przespawania mocowania skrzyni mnie nie przeraza ,bardziej się obawiam spraw elektrycznych,co zrobić z pozostałoscia kabli po zmianie skrzyni i co za sterownik widnieje kolo kolumny kierowniczej ,tylko te dwie kwestie mnie interesują.
Ja przerabialem u siebie automata na manuala.
Jesli masz wszystkie czesci to jest bulka z maslem:
- półosie
- skrzynie manualna <ok>
- kołyske
- uchwyt metalowy ktory laczy skrzynie z nadwoziem ( lewa strona)
- poduszki do skrzyni
- sprzeglo + tarcza + docisk + lozysko ktore nachodzi na wał ( nie wiem jak ono sie nazywa )
- cała hydraulika: wezyk od zbiorniczka plynu do pompki sprzegla, pompka sprzegla, przweod metalowo-gumowy ( pompka-wysprzeglik),
- pedała
- lewarek + wybierak + mieszek + galka
Z elektryka sa chyba dwa problemy : jeden do blokada ktora jest w automacie ( juz nie pamietam jak to u siebie rozwiazalem ), drugi to brak wstecznego <ok>
Po wywaleniu skrzyni i kompa od skrzynie w komputerze silnika brak bledów
Jesli masz wszystkie czesci to jest bulka z maslem:
- półosie
- skrzynie manualna <ok>
- kołyske
- uchwyt metalowy ktory laczy skrzynie z nadwoziem ( lewa strona)
- poduszki do skrzyni
- sprzeglo + tarcza + docisk + lozysko ktore nachodzi na wał ( nie wiem jak ono sie nazywa )
- cała hydraulika: wezyk od zbiorniczka plynu do pompki sprzegla, pompka sprzegla, przweod metalowo-gumowy ( pompka-wysprzeglik),
- pedała
- lewarek + wybierak + mieszek + galka
Z elektryka sa chyba dwa problemy : jeden do blokada ktora jest w automacie ( juz nie pamietam jak to u siebie rozwiazalem ), drugi to brak wstecznego <ok>
Po wywaleniu skrzyni i kompa od skrzynie w komputerze silnika brak bledów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o blokadę rozrusznika na najprościej ją zneutralizować wyciągając przekaźnik ze skrzynki bezpieczników i zastąpić go blaszką, taką jak dawali przy skrzyniach manualnych.pilocik69 pisze:jeden do blokada ktora jest w automacie
Albo zrobić sobie z tej blokady zabezpieczenie antykradzieżowe.
EDIT
Trochę wprowadziłem na początku w błąd bo w B4 odcięcie rozrusznika jest w module od skrzyni biegów, opisałem jak podłączyć w tym temacie: https://audi80.pl/b3-b4-automat-na-m ... htm#531357
Łączysz czarno-czerwony i czarny kabel wchodzący do modułu sterującego skrzynią biegów.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2012, 09:45 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Możesz coś więcej napisać jakie problemy? Na forum A4 kolega opisał remont swojej skrzyni automatycznej, i nie jest to takie straszne jak opisują, gość który nie za wiele zna się na mechanice sam przeprowadził remont, a koszt remontu był w porównaniu z cenami remontu znikomy. Osobiście szacun dla tego gościa, może jednak zastanów się nad wyjęciem tej skrzyni i wybebeszeniu jej. Pozdrawiamtomjar30 pisze:dobrze kolega napisał, mam ciągle problemy ze skrzynia ci mechanicy tez mało są warci . jestem blacharzem samochodowym wiec problem przespawania mocowania skrzyni mnie nie przeraza ,bardziej się obawiam spraw elektrycznych,co zrobić z pozostałoscia kabli po zmianie skrzyni i co za sterownik widnieje kolo kolumny kierowniczej ,tylko te dwie kwestie mnie interesują. czesci do przekładki kupiłem za 600 zł wiec to chyba nie majątek. wiec jeśli ktoś przerabiał tdi na manuala to za każdą informacje będę wdzięczny. pozdrawam
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
A ja troszku to odkopię a mianowicie zmieniłem u siebie w b4 1.9 tdi skrzynie automatyczna na manualna. mam już prawie wszystko skonczone,zrobiłem swiatło od wstecznego,wyrwana cala wiązka od automata i na końcu zostało mi z tym odpaleniem na kluczyk.
Otóż jak otworzyłem skrzynke bezpiecznikow w celu wyciągniecia przekaznika i zastąpienia go blaszka ku mojemu zdziwieniu nie było tam nic :shock: tylko jakaś naklejka ze automat.załozyłem blaszke od b3 bo miałem i dalej nic cisza....
Panowie spodkał się ktoś z czymś podobnym ?
pzdr.
Otóż jak otworzyłem skrzynke bezpiecznikow w celu wyciągniecia przekaznika i zastąpienia go blaszka ku mojemu zdziwieniu nie było tam nic :shock: tylko jakaś naklejka ze automat.załozyłem blaszke od b3 bo miałem i dalej nic cisza....
Panowie spodkał się ktoś z czymś podobnym ?
pzdr.