Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z Automat] Zmiana skrzyni na manualną

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
tomjar30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: zdunska wola

Post autor: tomjar30 » 20 maja 2010, 20:33

witam,jestem nowy na forum . Mam audi b4 z silnikiem 1z automat i chce wymienic skrzynie biegow na manualna ,i teraz moje pytanie, czy bede mial jakies problemy zwiazane z wymiana ( wszystkie czesci do wymiany posiadam) i czy nie bede mial problemow z wiazka elektryczna? za wszystkie odpowiedzi dziekuje :-)

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 21 maja 2010, 10:07

Trzeba sprawdzić kolor kostek przy skrzyni biegów, jeśli są takie same to nie ma problemu.
Drugie pytanie czy masz również półośki? Mocowanie jest inne. Ja zmieniałem u siebie ale manual na manual. Nie ma większego problemu, trzeba mieć najlepiej kanał i kolegę do pomocy.

tomjar30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: zdunska wola

Post autor: tomjar30 » 21 maja 2010, 12:20

dzieki za podpowiedz mam podnosnik a przespawanie mocowania lapy nie robi mi problemu,martwie sie bardziej o sprawy elektryczne zeby to wszystko chodzilo poprawnie. poloski tez kupione, zastanawiam sie co to jest za sterownik ktory znajduje sie kolo kierownicy po lewej stronie. pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 21 maja 2010, 21:43

Ja bym nie zmieniał. Jeżdżę automatem od dwóch lat i nie zamieniłbym na manuala.
Pozdrawiam

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 22 maja 2010, 22:38

a ja bym chetnie wrucił do automatu ale ironia losu

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 maja 2010, 23:34

radziobiker pisze:Ja bym nie zmieniał. Jeżdżę automatem od dwóch lat i nie zamieniłbym na manuala.
Jakby koledze tomjar30, automat działał jak trzeba pewnie też by nie zmieniał .Ale jak za naprawę wołają więcej niż dwie manualne skrzynie używki to decyzja jest prosta ;-)

tomjar30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: zdunska wola

Post autor: tomjar30 » 24 maja 2010, 20:27

dobrze kolega napisał, mam ciągle problemy ze skrzynia ci mechanicy tez mało są warci . jestem blacharzem samochodowym wiec problem przespawania mocowania skrzyni mnie nie przeraza ,bardziej się obawiam spraw elektrycznych,co zrobić z pozostałoscia kabli po zmianie skrzyni i co za sterownik widnieje kolo kolumny kierowniczej ,tylko te dwie kwestie mnie interesują. czesci do przekładki kupiłem za 600 zł wiec to chyba nie majątek. wiec jeśli ktoś przerabiał tdi na manuala to za każdą informacje będę wdzięczny. pozdrawam

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 24 maja 2010, 22:24

Jeżeli skrzynia jest do naprawy to nie ma się co zastanawiać. Chyba, że pozostaje zakup używanej skrzynki. W naprawy nie ma się co bawić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 12:56

tomjar30 pisze:mam ciągle problemy ze skrzynia ci mechanicy tez mało są warci . jestem blacharzem samochodowym wiec problem przespawania mocowania skrzyni mnie nie przeraza ,bardziej się obawiam spraw elektrycznych,co zrobić z pozostałoscia kabli po zmianie skrzyni i co za sterownik widnieje kolo kolumny kierowniczej ,tylko te dwie kwestie mnie interesują.
Z logicznego punktu widzenia to sterowanie do automatycznej skrzyni będzie nie potrzebne jak założysz manualną .Po prostu odłączasz albo demontujesz i zapominasz i masz tak jak jest w ori manualnych

tomjar30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: zdunska wola

Post autor: tomjar30 » 25 maja 2010, 16:09

jest tylko jeden problem ze na instalacji elektrycznej zbyt dobrze sie nie znam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 maja 2010, 21:34

tomjar30 pisze:jest tylko jeden problem ze na instalacji elektrycznej zbyt dobrze sie nie znam
To zostaw to instalację od automatu w spokoju ,zaizoluj niepotrzebne przewody ,podczep gdzieś żeby nie wisiały i tyle.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 26 maja 2010, 20:58

Ja przerabialem u siebie automata na manuala.

Jesli masz wszystkie czesci to jest bulka z maslem:

- półosie
- skrzynie manualna <ok>
- kołyske
- uchwyt metalowy ktory laczy skrzynie z nadwoziem ( lewa strona)
- poduszki do skrzyni
- sprzeglo + tarcza + docisk + lozysko ktore nachodzi na wał ( nie wiem jak ono sie nazywa )
- cała hydraulika: wezyk od zbiorniczka plynu do pompki sprzegla, pompka sprzegla, przweod metalowo-gumowy ( pompka-wysprzeglik),
- pedała
- lewarek + wybierak + mieszek + galka

Z elektryka sa chyba dwa problemy : jeden do blokada ktora jest w automacie ( juz nie pamietam jak to u siebie rozwiazalem ), drugi to brak wstecznego <ok>

Po wywaleniu skrzyni i kompa od skrzynie w komputerze silnika brak bledów <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 maja 2010, 12:36

pilocik69 pisze:jeden do blokada ktora jest w automacie
Jeśli chodzi o blokadę rozrusznika na najprościej ją zneutralizować wyciągając przekaźnik ze skrzynki bezpieczników i zastąpić go blaszką, taką jak dawali przy skrzyniach manualnych.
Albo zrobić sobie z tej blokady zabezpieczenie antykradzieżowe.

EDIT
Trochę wprowadziłem na początku w błąd bo w B4 odcięcie rozrusznika jest w module od skrzyni biegów, opisałem jak podłączyć w tym temacie: https://audi80.pl/b3-b4-automat-na-m ... htm#531357

Łączysz czarno-czerwony i czarny kabel wchodzący do modułu sterującego skrzynią biegów.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2012, 09:45 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 28 maja 2010, 18:31

tomjar30 pisze:dobrze kolega napisał, mam ciągle problemy ze skrzynia ci mechanicy tez mało są warci . jestem blacharzem samochodowym wiec problem przespawania mocowania skrzyni mnie nie przeraza ,bardziej się obawiam spraw elektrycznych,co zrobić z pozostałoscia kabli po zmianie skrzyni i co za sterownik widnieje kolo kolumny kierowniczej ,tylko te dwie kwestie mnie interesują. czesci do przekładki kupiłem za 600 zł wiec to chyba nie majątek. wiec jeśli ktoś przerabiał tdi na manuala to za każdą informacje będę wdzięczny. pozdrawam
Możesz coś więcej napisać jakie problemy? Na forum A4 kolega opisał remont swojej skrzyni automatycznej, i nie jest to takie straszne jak opisują, gość który nie za wiele zna się na mechanice sam przeprowadził remont, a koszt remontu był w porównaniu z cenami remontu znikomy. Osobiście szacun dla tego gościa, może jednak zastanów się nad wyjęciem tej skrzyni i wybebeszeniu jej. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 08 cze 2012, 20:45

A ja troszku to odkopię a mianowicie zmieniłem u siebie w b4 1.9 tdi skrzynie automatyczna na manualna. mam już prawie wszystko skonczone,zrobiłem swiatło od wstecznego,wyrwana cala wiązka od automata i na końcu zostało mi z tym odpaleniem na kluczyk.
Otóż jak otworzyłem skrzynke bezpiecznikow w celu wyciągniecia przekaznika i zastąpienia go blaszka ku mojemu zdziwieniu nie było tam nic :shock: tylko jakaś naklejka ze automat.załozyłem blaszke od b3 bo miałem i dalej nic cisza....
Panowie spodkał się ktoś z czymś podobnym ?
pzdr. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl