Witam mam mały problem z moim automatem , szarpie zmienia biegi jak by sprzęgło się ślizgało itp... więc rozmyślam nad przekładką na manualną , czy ktoś z kolegów przerabiał temat ?
wiem że będę potrzebował
-skrzynię ofkors :mrgreen:
-sprzęgło z kołem dwumasą
-pedały
-lewarek zmiany bieg z mechanizmem
co jeszcze ? bo szukam szukam i nie mogę zgromadzić info.
jakie skrzynie pasują chodzi o numery skrzyń albo od jakich silników?
[80 B4 2,6 V6 ABC] Zmiana skrzyni z automat na manual .
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Do tego jeszcze sanki bo w automacie są inne mocowania skrzyni niż w manualu chodzi o mocowanie poduszek skrzyni. Co do skrzyni to każda spasuje oprócz Q
link do opisu skrzyni biegów
link
olej i filtr w automacie zmieniany czasem wilgoć lubi psocić w skrzyni
link do opisu skrzyni biegów
link
olej i filtr w automacie zmieniany czasem wilgoć lubi psocić w skrzyni
Nie wiem kolego jak jest w B4, ja przerabiałem swoje B3(silnik PM).
Sanek nie ruszałem bo na nich wspiera się tylko silnik.
a co musiałem zmienić:
-oczywiście pedały od manuala(lecz pedał gazu musiałem przełożyć z aut.do zespołu pedałów man.(inny profil tunelu i orginalny zapierał o tunel środkowy))
-półoski (inne długości)
-mocowanie skrzyni (ja wycinałem z dawcy)
-lewarek biegów
-i wykonać zworkę na wiązce która idzie do "drążka" zmiany biegów w automacie, bo jak wiesz rozruch jest tylko wtedy gdy lewarek jest w pozycji P.
Z własnego doświadczenia radzę ci jak chcesz przerobić auto z aut. na man. poprostu kup jakiegoś po dachowaniu lub po mocnym strzale w tył , najlepiej z takim samym silnikiem.
Masa części na podmianki , demontujesz i wiesz gdzie i jak ma być zamontowane.
Ja tak zrobiłem i po przeliczenu kosztów naprawy aut. lub kupno pojedyńczych części wyszłem grubo na +.
Sanek nie ruszałem bo na nich wspiera się tylko silnik.
a co musiałem zmienić:
-oczywiście pedały od manuala(lecz pedał gazu musiałem przełożyć z aut.do zespołu pedałów man.(inny profil tunelu i orginalny zapierał o tunel środkowy))
-półoski (inne długości)
-mocowanie skrzyni (ja wycinałem z dawcy)
-lewarek biegów
-i wykonać zworkę na wiązce która idzie do "drążka" zmiany biegów w automacie, bo jak wiesz rozruch jest tylko wtedy gdy lewarek jest w pozycji P.
Z własnego doświadczenia radzę ci jak chcesz przerobić auto z aut. na man. poprostu kup jakiegoś po dachowaniu lub po mocnym strzale w tył , najlepiej z takim samym silnikiem.
Masa części na podmianki , demontujesz i wiesz gdzie i jak ma być zamontowane.
Ja tak zrobiłem i po przeliczenu kosztów naprawy aut. lub kupno pojedyńczych części wyszłem grubo na +.
przekladka
zastanawiałeś się czy przekładka będzie opłacalna
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
może w b3 tak jest ale w b4 skrzynia zawieszona jest na sankach a silnik na podłużnicach także ja u siebie a automacie mam mocowanie skrzynia na sankach ale nie będę się sprzeczałkylo40 pisze:Nie wiem kolego jak jest w B4, ja przerabiałem swoje B3(silnik PM).
Sanek nie ruszałem bo na nich wspiera się tylko silnik.