Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,6 V6 ABC] Zmiana skrzyni z automat na manual .

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B4 2,6 V6 ABC] Zmiana skrzyni z automat na manual .

Post autor: cla » 03 lis 2012, 22:50

Witam mam mały problem z moim automatem , szarpie zmienia biegi jak by sprzęgło się ślizgało itp... więc rozmyślam nad przekładką na manualną , czy ktoś z kolegów przerabiał temat ?
wiem że będę potrzebował
-skrzynię ofkors :mrgreen:
-sprzęgło z kołem dwumasą
-pedały
-lewarek zmiany bieg z mechanizmem

co jeszcze ? bo szukam szukam i nie mogę zgromadzić info.
jakie skrzynie pasują chodzi o numery skrzyń albo od jakich silników?
<piwo>

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 04 lis 2012, 00:27

Do tego jeszcze sanki bo w automacie są inne mocowania skrzyni niż w manualu chodzi o mocowanie poduszek skrzyni. Co do skrzyni to każda spasuje oprócz Q

link do opisu skrzyni biegów

link

olej i filtr w automacie zmieniany czasem wilgoć lubi psocić w skrzyni

cla
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 09 kwie 2010, 16:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: cla » 04 lis 2012, 00:37

oj kurde nie myślałem że sanki też :-( olej w skrzyni zmienialem ale filtra nie ,
a idzie przerobić jakoś żeby tych sanek nie trzeba było ruszać ?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 04 lis 2012, 00:58

Pytaj Mikko pk on zmieniał z aftomata na manual. Jak dla mnie to sanki zostaja .

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 04 lis 2012, 08:16

Nie wiem kolego jak jest w B4, ja przerabiałem swoje B3(silnik PM).
Sanek nie ruszałem bo na nich wspiera się tylko silnik.
a co musiałem zmienić:
-oczywiście pedały od manuala(lecz pedał gazu musiałem przełożyć z aut.do zespołu pedałów man.(inny profil tunelu i orginalny zapierał o tunel środkowy))
-półoski (inne długości)
-mocowanie skrzyni (ja wycinałem z dawcy)
-lewarek biegów
-i wykonać zworkę na wiązce która idzie do "drążka" zmiany biegów w automacie, bo jak wiesz rozruch jest tylko wtedy gdy lewarek jest w pozycji P.

Z własnego doświadczenia radzę ci jak chcesz przerobić auto z aut. na man. poprostu kup jakiegoś po dachowaniu lub po mocnym strzale w tył , najlepiej z takim samym silnikiem.
Masa części na podmianki , demontujesz i wiesz gdzie i jak ma być zamontowane.
Ja tak zrobiłem i po przeliczenu kosztów naprawy aut. lub kupno pojedyńczych części wyszłem grubo na +.

fajka1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 24 cze 2011, 19:22

przekladka

Post autor: fajka1983 » 04 lis 2012, 09:05

zastanawiałeś się czy przekładka będzie opłacalna

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 04 lis 2012, 12:28

kylo40 pisze:Nie wiem kolego jak jest w B4, ja przerabiałem swoje B3(silnik PM).
Sanek nie ruszałem bo na nich wspiera się tylko silnik.
może w b3 tak jest ale w b4 skrzynia zawieszona jest na sankach a silnik na podłużnicach także ja u siebie a automacie mam mocowanie skrzynia na sankach ale nie będę się sprzeczał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl