[90 ABK automat] Zrzuca bieg i wchodzi na wysokie obroty
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
[90 ABK automat] Zrzuca bieg i wchodzi na wysokie obroty
Witam Panowie, mam dość nietypową sytuację, z która nie mogę sobie poradzić... Po swapie ABK z mojego coupe do 90tki przekładkę robiłem również ze skrzynią co była oryginalnie od ABK (skrzynia automat) z krótkimi przełożeniami. W garażu została mi ori z silnika 2,3 20V - ozn skrzyni AEL. I taką właśnie teraz przełożyłem... początkowo problem z kilkoma kabelkami, ale w końcu skrzynia zaczęła przełączać biegi... no i tu się zaczęło... podczas jazdy nagle skrzynia wariuje. Trzyma np 2 bieg w granicach od dołu aż do 80km/h i dopiero wrzuca trójkę. Jak odpalę auto to pierwsze parę metrów przejadę z normalną pracą, zmiany biegów poniżej 3 tys/obr i płynna jazda. Po chwili jakby gdzieś traciła połączenie lub coś innego i zrzut na "2" bieg i znowu mega obroty.... błąd jaki odczytuje wtedy to 00263. Czy może mieć tutaj wpływ zbyt duża ilość oleju? mogłem trochę przelać szczerze mówiąc. Jednak czy ktoś spotkał się już z podobnymi objawami?
ja tak mialem kiedys na zimnym jezdzila normalnie a jak doszla do 70 stopni silnika to zaczynala przeciagac biegi dokladnie tak samo i pozniej wchodzila w awaryjke . po ostygnieciu jezdzila znow normalnie . U mnie byl winny czujnik predkosci w skrzyni . Olej sprawdz i doprowadz do stanu takiego jaki ma byc mam nadzieje ze wiesz kiedy i jak sie go sprawdza w skrzyni automat
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Sprawdziłem w wolnej chwili czujnik... ponieważ mam z drugiej skrzyni sprawny, przełożyłem, skasowałem błędy i lipa dalej.... czekam na zamówiony filtr więc i wtedy napiszę, ale jak już będę robił to z czyszczeniem kasety. Na razie zauważyłem ciekawostkę taką, że jak się jeździ nie przekraczając ok 60km/h i nie przyspieszając gwałtownie to efekt redukcji do "2" i wysokich obrotów nie występuje...
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2013-08-06, 13:29 ]
No więc tak, olej wymieniony wraz z filtrem, kaseta w miarę możliwości oczyszczona.. efekt ? gdy ręcznie wrzucimy "3" auto jeździ normalnie, zmienia biegi, reaguje na sport.... gdy wrzucimy "D" i auto przy nawet spokojnej jeździe ok 60km/h wrzuci czwarty bieg, natychmiast po paru sekundach następuje redukcja najpierw chwilowo do "3" później niemal natychmiast do "2"..... zaczynam się skłaniać do teorii, że może konwerter pada:/ Tylko nigdzie nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem z tego co czytam...
[ Dodano: 2013-08-13, 12:18 ]
Panowie no więc sprawa z moją skrzynia coraz bardziej działa mi na nerwy.... Wymieniony oleju, filtr, zamieniony sterownik hydrauliczny na taki ze sprawnej skrzyni o tym samym nr oczywiście... wiązka od skrzyni CBT wyleciała, wskoczyła ori przedzwoniona całutka ze skrzyni AEL czyli ta co była oryginalnie z tą skrzynią. I teraz wychodzi tak.... pojawiał się błąd cały czas 00263 (o uszkodzeniu mechanicznym lub hydraulicznym), po zmianie kasety błąd zniknął, natomiast cały czas wisi błąd 00270 elektrozaworu N94... i tu ciekawostka... na obu sterownikach ECU, na obu kasetach (ster. hydraulicznych) jest to samo:/ nie ma nic innego poza tym... i oczywiście tryb awaryjny:/
Jakie wartości można zmierzyć na cewkach elektrozaworów w sterowniku hydraulicznym aby znaleźć przyczynę? już mi to spać nie daje szczerze mówiąc:(
[ Dodano: 2014-04-05, 20:32 ]
Odgrzewam kotleta, bo skończyły mi się pomysły.... Audi po zmianie konwertera! i dalej objawy takie, że wrzucając na "D" auto dochodzi do 4 biegu i za każdym razem po ok 15 min zrzuca aż do 2 biegu:/ elektrycznie wsio ok, może być to uszkodzenie samej skrzyni w mechanizmie przełączania biegów? Bo na to mi wygląda i widzę, że auto chyba niedługo pojawi się w dziale sprzedam z uszk. skrzynią:/
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2013-08-06, 13:29 ]
No więc tak, olej wymieniony wraz z filtrem, kaseta w miarę możliwości oczyszczona.. efekt ? gdy ręcznie wrzucimy "3" auto jeździ normalnie, zmienia biegi, reaguje na sport.... gdy wrzucimy "D" i auto przy nawet spokojnej jeździe ok 60km/h wrzuci czwarty bieg, natychmiast po paru sekundach następuje redukcja najpierw chwilowo do "3" później niemal natychmiast do "2"..... zaczynam się skłaniać do teorii, że może konwerter pada:/ Tylko nigdzie nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem z tego co czytam...
[ Dodano: 2013-08-13, 12:18 ]
Panowie no więc sprawa z moją skrzynia coraz bardziej działa mi na nerwy.... Wymieniony oleju, filtr, zamieniony sterownik hydrauliczny na taki ze sprawnej skrzyni o tym samym nr oczywiście... wiązka od skrzyni CBT wyleciała, wskoczyła ori przedzwoniona całutka ze skrzyni AEL czyli ta co była oryginalnie z tą skrzynią. I teraz wychodzi tak.... pojawiał się błąd cały czas 00263 (o uszkodzeniu mechanicznym lub hydraulicznym), po zmianie kasety błąd zniknął, natomiast cały czas wisi błąd 00270 elektrozaworu N94... i tu ciekawostka... na obu sterownikach ECU, na obu kasetach (ster. hydraulicznych) jest to samo:/ nie ma nic innego poza tym... i oczywiście tryb awaryjny:/
Jakie wartości można zmierzyć na cewkach elektrozaworów w sterowniku hydraulicznym aby znaleźć przyczynę? już mi to spać nie daje szczerze mówiąc:(
[ Dodano: 2014-04-05, 20:32 ]
Odgrzewam kotleta, bo skończyły mi się pomysły.... Audi po zmianie konwertera! i dalej objawy takie, że wrzucając na "D" auto dochodzi do 4 biegu i za każdym razem po ok 15 min zrzuca aż do 2 biegu:/ elektrycznie wsio ok, może być to uszkodzenie samej skrzyni w mechanizmie przełączania biegów? Bo na to mi wygląda i widzę, że auto chyba niedługo pojawi się w dziale sprzedam z uszk. skrzynią:/