Witajcie!
Po poskladaniu deski rozdzielczej zaczely dziac sie rozne rzeczy. przede wszystkim wystapilo zwarcie na cewce. Na zacisku 15(+) mialem czarny kabel fabryczny, na zacisku 1(minus) byl kabel zielony. Do zaciskow byly rowniez wpiete kable idace do przekaznika instalacji gazowej, ktory steruje odcieciem pompy paliwa (kable od niego sa wpiete zamiast bezpiecznika 13. podczas zwarcia spalil sie kabel czarny idacy do zac. 15 cewki. stopila sie cala izolacja. kabel ten wchodzi do wiazki, ktora biegnie przy grodzi silnika. rozcialem izolacje wiazki ile sie dalo, ale nie widac nigdzie nienaruszonej izolacji, sam drut... teraz kolejne rzeczy. Jednak po wlaczeniu zaplonu na czarnym spalonym kablu bylo napiecie. Nastepnie dokopalem sie do modulu zaplonu, 7mio pinowego, Telefunken, wot, takiego:
wedlug takiego schematu:
schemat1
kabel z plusa cewki (zacisk 15) biegnie w 4 pin modulu zaplonowego. i teraz schody: na schemacie modul ma 5 pinow zamiast 7. sprawdzilem miernikiem, owszem spalony kabel czarny z plusa cewki laczy sie z czarnym kablem w module. wiec skoro schemat mowi, ze jest to polaczenie bezposrednie, a kabel mi sie stopil w wiazce, postanowilem zastapic go nowym kablem puszczonym rownolegle kolo wiązki. ale ale, teraz, po przekreceniu stacyjki nie ma na nim napiecia, co wiecej, nie ma napiecia na zadnym pinie modulu, wiec cos jest nie tak. drugie schody sa takie, ze na elektrodzie.pl znalazlem opis wyprowadzen modulu, ktory nie do konca zgadza sie z tym, co ja rozumuje, pin 4 jako plus po stacyjce a nie przewod do cewki na zacisk 15? co wiecej, moj zielony kabel z cewki z zacisku 1 (minus) wchodzi do moejgo modulu jako podwojny kabel na zacisku modulu nr 1. wiec teraz rozumiem, ze ten czarny kabel, ktory idzie od cewki do modulu nie jest jednym frywolnym kablem, tylko laczy sie gdzies i dostaje napiecie ze stacyjki? jesli tak, to jak to wysledzic i jak naprawic, biorac pod uwage, ze od strony cewki az do wiazki (nie wiadomo jak gleboko) kabel jest spalony i trzeba zrobic to elegancko.
zapomnialbym, po spaleniu kabla jezdze po podaniu na cewke plusa z akumulatora (z bezpiecznikiem, tylko na czas uruchomienia silnika). dzieki temu moge jakos przejechac kilka km. niedawno podczas jazdy zgasly znow swiatla (krotkie) raz sa, raz ich nie ma...
edit2: chyba, ze schemat klamie?....., czy ktos ma poprawny schemat elektryki w czesci cewka, stacyjka, modul. B3 1989r. 1.8S. dankie
z gory dzieki za wszelaką pomoc
[ Dodano: 2010-12-08, 11:15 ]
Uzupelnie temat, gdyby ktos mial kiedys podobny problem. Sledztwo wykazalo, ze czarny kabel od plusa cewki idzie wprost do zacisku B15 od dolu skrzynki bezpiecznikow. jak owa linia 15 laczy sie pozniej ze stacyjka i kablem biegnacym do modulu, nie wiem. tez jest czarny, jednak ma mniejsza srednice. na schemacie jest to po prostu wezel, rozdwojenie. po wymianie tego kabla jest juz plus na cewce po stacyjce, na cewce w zacisku 15 rzecz jasna.
teraz inny problem. na zacisku minus cewki w chwili zaplonu jest napiecie, bo i po co iskra. natomiast po uruchomieniu rozrusznika napiecie jest tam dalej ale winno byc zmienne (sterowane z modulu) niestety miernik tego nie wychwytuje. albo miernik jest zepsuty, albo czujnik... niemniej nie odpala, nie ma iskry przy kreceniu rozrusznikiem. co jeszcze jest potrzebne do iskry na cewce orocz plusa na plusie i zmiennego plusa na minusie?
pzdr
[ Dodano: 2010-12-09, 09:10 ]
Okazalo sie, ze modul nie dostaje napiecia na pin 4 ze stacyjki po zaplonie. bez niego na minus cewki nie wysylany jest zmienny sygnal lecz staly. teraz tylko pytanie, gdzie uleglo uszkodzeniu polaczenie czarnego kable z pinu 4 modulu do linii nr 15? gdzie jest ten wezel, ktos wie? ani przy zacisku B15 nie bylo tego czarnego kabelka, ani przy zacisku 15 w stacyjce, schematy tez nie mowia nic, jedynie, ze jest to polaczone...
ktos ma pojecie?
[80 B3 1.8] Połączenie stacyjka, cewka, moduł zapłonowy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt: