[B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
[B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Witam wszystkich naprawiaczy i psujow.
Mam dosc osobliwy problem. Zanim zdecydowalem sie opisac moj problem spedzilem dobrych kilka godzin wertujac przerozne tematy zwiazane z moja usterka i nie znalazlem jak dotad niczego co rozwiazaloby moj problem.
Wczoraj podlaczylem celem sprawdzenia elektrycznie sterowany fotel Recaro, testowalem go przez minute, posiadal kompresorek do pompowania oraz kilka silnikow i podgrzewanie. Wszystkie funkcje okazaly sie sprawne i nie spowodowalo to spalenia bezpiecznika. Po testach nie moglem juz uruchomic auta. Poczatkowo obstawialem na rozladowany akumulator, na wszelki wypadek podladowalem go przez kilka godzin i dalej nic. Usterka objawia sie tym iz po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon nie pojawia sie ikonka ladowania, wskazowka cisnienia oleju leci na maxa i nie slychac pompy paliwa, proba odpalenia auta konczy sie brakiem reakcji na rozrusznik, obstawiam tez odciecie zasilania na sterownik silnika.
Wymienie rzeczy ktore juz przetestowalem i wykluczylem:
1. bezpieczniki - wszystkie sprawne
2. kostka stacyjki - Vemo, wymieniana kilka miesiecy temy, rozlozona na kawalki, sprawdzona, sprawna
3. przekaznik nr 5 "X" - przeczyszczony, zwiera po przekreceniu stacyjki, sprawny
4. przekaznik pompy paliwa - przeczyszczony, sprawny
5. glowna masa akumulatora - poprawne przejscie
6. fabryczny alarm - sprawny i dziala, aktywacja/dezaktywacja/stan alarmowy/rozbrajanie
7. gniazdo zapalniczki - sprawne, celowo wywolane zwarcie by sprawdzic poprawnosc obwodu (bezpiecznik wymieniony), napiecie w gniezdzie zmierzone - 12V
8. pompka zamka centralnego - sprawdzone zamykanie/otwieranie - wszystko dziala
Zanim przeczyscilem przekaznik "X" zauwzylem dziwna reakcje na przylozenie (bolca lub spinki) ladowarki laptopa do masy gniazda zapalniczki - pompa paliwa sie zalaczyla po zaplonie, wskazowka cisnienia wrocila do naturalnej pozycji w okolicy zera, pojawila sie ikona ladowania, ale przekrecenie kluczyka celem rozruchu nie odpapalo silnika, po przeczyszczeniu przekaznika X, reakcja na ladowarke zniknela.
W aucie nie ma zadnych dodatkowych zabezpieczen poza fabrycznym alarmem.
Jakies dodatkowe sugesitie?
Mam dosc osobliwy problem. Zanim zdecydowalem sie opisac moj problem spedzilem dobrych kilka godzin wertujac przerozne tematy zwiazane z moja usterka i nie znalazlem jak dotad niczego co rozwiazaloby moj problem.
Wczoraj podlaczylem celem sprawdzenia elektrycznie sterowany fotel Recaro, testowalem go przez minute, posiadal kompresorek do pompowania oraz kilka silnikow i podgrzewanie. Wszystkie funkcje okazaly sie sprawne i nie spowodowalo to spalenia bezpiecznika. Po testach nie moglem juz uruchomic auta. Poczatkowo obstawialem na rozladowany akumulator, na wszelki wypadek podladowalem go przez kilka godzin i dalej nic. Usterka objawia sie tym iz po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon nie pojawia sie ikonka ladowania, wskazowka cisnienia oleju leci na maxa i nie slychac pompy paliwa, proba odpalenia auta konczy sie brakiem reakcji na rozrusznik, obstawiam tez odciecie zasilania na sterownik silnika.
Wymienie rzeczy ktore juz przetestowalem i wykluczylem:
1. bezpieczniki - wszystkie sprawne
2. kostka stacyjki - Vemo, wymieniana kilka miesiecy temy, rozlozona na kawalki, sprawdzona, sprawna
3. przekaznik nr 5 "X" - przeczyszczony, zwiera po przekreceniu stacyjki, sprawny
4. przekaznik pompy paliwa - przeczyszczony, sprawny
5. glowna masa akumulatora - poprawne przejscie
6. fabryczny alarm - sprawny i dziala, aktywacja/dezaktywacja/stan alarmowy/rozbrajanie
7. gniazdo zapalniczki - sprawne, celowo wywolane zwarcie by sprawdzic poprawnosc obwodu (bezpiecznik wymieniony), napiecie w gniezdzie zmierzone - 12V
8. pompka zamka centralnego - sprawdzone zamykanie/otwieranie - wszystko dziala
Zanim przeczyscilem przekaznik "X" zauwzylem dziwna reakcje na przylozenie (bolca lub spinki) ladowarki laptopa do masy gniazda zapalniczki - pompa paliwa sie zalaczyla po zaplonie, wskazowka cisnienia wrocila do naturalnej pozycji w okolicy zera, pojawila sie ikona ladowania, ale przekrecenie kluczyka celem rozruchu nie odpapalo silnika, po przeczyszczeniu przekaznika X, reakcja na ladowarke zniknela.
W aucie nie ma zadnych dodatkowych zabezpieczen poza fabrycznym alarmem.
Jakies dodatkowe sugesitie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Zmierz napięcie na akumulatorze w momencie gdy występują te anomalie może akumulator umarł. Jak będzie 11-12V to sprawdź między plusem a blokiem silnika jakie będzie napięcie. Możesz też sprawdzić czy jak w kostce stacyjki (wtyczce) połączysz 30 z 50 to czy ruszy rozrusznik.
Zobacz też czy nic nie odłączyło się od spodu skrzynki bezpieczników.
Zobacz też czy nic nie odłączyło się od spodu skrzynki bezpieczników.
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
akumulator to roczna zelowa optima redtop, ale sprawdze napiecia jeszcze raz, masa na silniku jest bo sprawdzalem wczesniej, kostke tez odkrecalem od stacyjki i przekrecalem kluczykiem bezposrednio w kostce i tez to nic nie daje - objawy takie same
zapomnialem dodac ze w aucie na zaplonie wszystko dziala, swiatla, kierunki, szyby, postoje, oswietlenie kabiny, tylko nie odpala
zapomnialem dodac ze w aucie na zaplonie wszystko dziala, swiatla, kierunki, szyby, postoje, oswietlenie kabiny, tylko nie odpala
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Napiecie przy probie odpalenia jak i bez caly czas oscyluje blisko 12.00V, babol z ladowarka i obciazeniem laptopa przez chwile dzialal i probowalem odpalac ale nic z tego, potwierdzilo sie ze razem z pompa paliwa komputer dostaje prad, wiec brakuje tylko pradu na rozruszniku, gdy odepne gniazdo zapalniczki to nic nie dziala, ani pompa, ani komputer, ani ladowanie.
spinalem "30" z "50" w kostce i slychac bylo tylko przekazniki, ale sa 2x30 i 1x50 to musze spiac razem 30 i polaczyc z 50?
spinalem "30" z "50" w kostce i slychac bylo tylko przekazniki, ale sa 2x30 i 1x50 to musze spiac razem 30 i polaczyc z 50?
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
sprawdzilem jeszcze poprawnosc przejscia akumulator-rozrusznik (plus, masa, wzbudzanie) oraz akumulator-alternator (plus, masa, wzbudzanie), wszystko jest poprawnie, dalej to samo
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Czy do rozrusznika idzie prąd ? I spróbuj na krótko podać mu prąd na elektromagnes by zaczął pracować.
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
kostka stacyjki podmieniona na nowa Vemo, bez zmian.
Prad do rozrusznika dochodzi, sprawdzone wczoraj, nie robilem proby wzbudzania, ale raczej tam problem nie lezy. Rozrusznik byl regenerowany niecaly rok temu, wymienilem wszystko co sie dalo, pracowal poprawnie do 2 dni temu
Prad do rozrusznika dochodzi, sprawdzone wczoraj, nie robilem proby wzbudzania, ale raczej tam problem nie lezy. Rozrusznik byl regenerowany niecaly rok temu, wymienilem wszystko co sie dalo, pracowal poprawnie do 2 dni temu
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
temat zamkniety, usterka usunieta
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Leetveen Byś napisał co było przyczyną , skoro rozwiązałeś problem , a inni użytkownicy też pomagali Tobie i również by chcieli dowiedzieć się.
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Z reguly jak ktos rozwiaze swoj problem sam, nie opisuje juz tego na forum, tak bylo prawie zawsze odkad przegladam rozne fora od 20lat.
Z uwagi na wielki szacunek do tego forum, na ktorym wiele razy znalazlem odpowiedz na inne zagadnienia podziele sie wnioskami.
Powodem usterki byl przewod masowy silnika montowany z prawej strony w okolicach kolektora wydechowego. Po zamontowaniu zelowego akumulatora Optima RedTop 1.5roku temu, ktory cechuje sie 1000A pradem uderzeniowym (+20st.C, 800A przy 0st.C) kilka slabych elementow z racji wieku/materialow zostalo zweryfikowanych. Miesiac po zamontowaniu akumulatora, fabryczny przewod nie przenosil masy na silnik, zostal wymieniony na inny tymczasowo (po kilku dniach szukania przyczyn), a nastepnie zastapiony grubym 35mm2 przewodem caraudio z lutowanymi miedzianymi koncowkami i porzadnie przykrecony do budy i silnika na smar miedziany. Kilka dni temu przestal przewodzic mase, a raczej dziwnie sie zachowywac, bo na przekreconym zaplonie wystarczylo dotknac go palcem by masa poleciala na silnik i wtryski, ale nie pozwalal na utrzymanie spadku napiecia przy kreceniu rozrusznikiem. Zanim to odkrylem rozebralem rozrusznik do polowy czyszczac w nim sekcje pradowa, zamontowany nowy szczotkotrzymacz niecaly rok temu narobil troche balaganu startymi kawalkami szczotek co zostalo wyczyszczone i zlozone. Wracajac do przewodu masowego, dolozylem drugi miedzy lapa silnika a sruba montazowa poduszki silnika do karoserii przy akumulatorze i auto odpalilo bez jakiegokolwiek problemu. Zauwazylem tez ze przewod 35mm2 nieco sie grzeje przy koncowce przykreconej do karoserii.
Zakonczeniem awarii bedzie zastosowanie przewodow plecionych z czystej miedzi uzywanych w spawarkach o odpowiedniej srednicy z prasowanymi miedzianymi koncowkami i dodatkowo lutowanymi, polecam taki zabieg celem uszczelniania uciekajacego pradu w starym aucie.
Nie chcialem opisywac konfiguracji auta by dyskusja nie poszla w nieporzadanym kierunku, bo jest wiele zmian w stosunku do fabryki, ale glowne sprawy zostaly jeszcze fabryczne.
Pozdrawiam!
Z uwagi na wielki szacunek do tego forum, na ktorym wiele razy znalazlem odpowiedz na inne zagadnienia podziele sie wnioskami.
Powodem usterki byl przewod masowy silnika montowany z prawej strony w okolicach kolektora wydechowego. Po zamontowaniu zelowego akumulatora Optima RedTop 1.5roku temu, ktory cechuje sie 1000A pradem uderzeniowym (+20st.C, 800A przy 0st.C) kilka slabych elementow z racji wieku/materialow zostalo zweryfikowanych. Miesiac po zamontowaniu akumulatora, fabryczny przewod nie przenosil masy na silnik, zostal wymieniony na inny tymczasowo (po kilku dniach szukania przyczyn), a nastepnie zastapiony grubym 35mm2 przewodem caraudio z lutowanymi miedzianymi koncowkami i porzadnie przykrecony do budy i silnika na smar miedziany. Kilka dni temu przestal przewodzic mase, a raczej dziwnie sie zachowywac, bo na przekreconym zaplonie wystarczylo dotknac go palcem by masa poleciala na silnik i wtryski, ale nie pozwalal na utrzymanie spadku napiecia przy kreceniu rozrusznikiem. Zanim to odkrylem rozebralem rozrusznik do polowy czyszczac w nim sekcje pradowa, zamontowany nowy szczotkotrzymacz niecaly rok temu narobil troche balaganu startymi kawalkami szczotek co zostalo wyczyszczone i zlozone. Wracajac do przewodu masowego, dolozylem drugi miedzy lapa silnika a sruba montazowa poduszki silnika do karoserii przy akumulatorze i auto odpalilo bez jakiegokolwiek problemu. Zauwazylem tez ze przewod 35mm2 nieco sie grzeje przy koncowce przykreconej do karoserii.
Zakonczeniem awarii bedzie zastosowanie przewodow plecionych z czystej miedzi uzywanych w spawarkach o odpowiedniej srednicy z prasowanymi miedzianymi koncowkami i dodatkowo lutowanymi, polecam taki zabieg celem uszczelniania uciekajacego pradu w starym aucie.
Nie chcialem opisywac konfiguracji auta by dyskusja nie poszla w nieporzadanym kierunku, bo jest wiele zmian w stosunku do fabryki, ale glowne sprawy zostaly jeszcze fabryczne.
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
Jakbyś zmierzył napięcie między plusem a blokiem silnika jak pisałem w pierwszej wiadomości to by było wiadomo, że nie ma masy na silniku. A jak spraszałeś miernikiem przejście to mogło wydawać się dobre bez odciążenia.
Re: [B4 2.0 16V ACE] problem z odpaleniem
sprawdzalem zarowno przejscia masy jak i napiecie na rozruszniku i wszystko wygladalo poprawnie, dlatego napisalem o bardzo dziwnym zachowaniu sie zrobionego przewodu masowego, ciezko podwaza sie oczywiste rzeczy