Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku

ODPOWIEDZ
jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 14 maja 2012, 18:29

ja dziś przeczyściłem papierem ściernym podkładki stalowe i mosiężne przy mocowaniu wskaźników oraz styki samego stabilizatora a potem wszystko wymyłem spirytusem przy użyciu patyczka do uszu. efekt? wszystko pięknie śmiga :mrgreen: no... prawie. bo przy włączeniu się wentylatorów chłodnicy wskaźnik stoi milimetr w lewo od kreski 90st.

to jest do wyregulowania? jak tak to czym? bo tu coś jest o regulacji, ale że niby trzeba na części pierwsze rozebrać? ma ktoś doświadczenie?

a może tak ma być?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 maja 2012, 18:49

jaś-u pisze:a może tak ma być?
ja bym sobie dał z tym spokój.
A jeśli mocno chcesz to możesz podregulować tym(fotka poniżej) ale trzeba rozbierać całe zegary i jest to regulacja na chybił trafił możesz równie dobrze przesadzić i wtedy jest zabawa od nowa. Ja swoje wyciągałem kilka razy aż doprowadziłem do stanu jak trzeba.
Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 15 maja 2012, 08:12

dzięki ;-) już rozumiem.

musze go rozebrać do stanu jak na zdjęciu prawda? bo bez tego chyba nie da rady, przynajmniej u mnie, próbowałem. jak bd miał kiedyś wene to może sie bd bawił :-P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2012, 17:09

jaś-u pisze:musze go rozebrać do stanu jak na zdjęciu prawda?
tak, przynajmniej ja tak robiłem
jaś-u pisze:bo bez tego chyba nie da rady
raczej nie, trzeba by zrobić jakiś prototyp co by pasował do tego wieloklina to może by dało radę
WRC is for boys.
Group B was for men.

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 15 maja 2012, 18:23

oks dzięki za pomoc <piwo>

może kiedyś to poprawie - w formie relaksu :mrgreen:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 16 maja 2012, 09:55

jaś-u, Nie trzeba rozbierać licznika. Tu masz regulację wskaźnika temperatury <ok>
Obrazek
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2012, 17:30

andi77, zgadza się ale czym to obrócić bo ono chodzi dość ciężko, ja próbowałem na różne sposoby i mi się nie udało
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 16 maja 2012, 17:51

PieterB pisze:andi77, zgadza się ale czym to obrócić bo ono chodzi dość ciężko, ja próbowałem na różne sposoby i mi się nie udało
NP. czubkiem noża. W oryginalnym położeniu jest zabezpieczone czymś w rodzaju laku, więc jest opór przy pierwszym przełamaniu.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2012, 18:32

No nożem to akurat nie próbowałem ale np. różnego rodzaju śrubokrętami, szczypcami itp. i nawet już po przełamaniu tego laku nie dało rady strasznie ciężko u mnie to chodzi. Nie wykluczone jednak że czymś da się to obrócić bez rozbierania licznika.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jaś-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2012, 22:36
Lokalizacja: KTA

Post autor: jaś-u » 16 maja 2012, 21:48

też tak próbowałem i ułamałem ten regulator :-/ nożem nie próbowałem ale może kiedyś spróbuje to wyciągnąć. w różnych licznikach może to różnie chodzić :-P

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

[B4 ALL] Problem z zegarami.

Post autor: SZKODNIK82 » 21 maja 2012, 14:51

Witam,

Od jakiegoś czasu warjująmi zegary a mianowicie ich podświetlenie i wskaźnik temperatury płynu. Podświetlenie raz świeci ostro raz tak jakby nie chciało. Natomiast wskaźnik temperatury raz wskazuje raz nie (wymieniłem już go dwa razy i dalej tak samo).

Koledzy pomożecie mi w tym może błachym problemie ale nie mam pojęcia co może być.

Pozdrawiam
SZKODNIK82

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 maja 2012, 13:48

Regulator napięcia w liczniku. Było już o tym dużo.
To taka kostka czarna wielkości 1groszówki (kwadratowa) z 3 wąsami (pinami).
Mocowana jest do płytki na 1 śrubę (torx lub krzyżak w zależności od wersji licznika).

Jak obrócisz licznik płytką do siebie powinieneś go mieć z samego brzegu po lewej.

Nie wiem czy idzie gdzieś kupić ale pisz do kogoś kto ma części to jakiś licznik na części na sprzedaż.
Groszowe sprawy.

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 22 maja 2012, 14:08

Dzięki wielkie za podpowiedź. Dzisiaj będe patrzył. A odnośnie tego przygasania zegarow tez on będzie odpowiedzialny.
SZKODNIK82

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 22 maja 2012, 18:18

SZKODNIK82 pisze:A odnośnie tego przygasania zegarow tez on będzie odpowiedzialny.
Nie mam pojęcia ale na pewno na pierwszy rzut bym podmienił regulator napięcia i obserwował co się dzieje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 maja 2012, 19:15

eSPe pisze: SZKODNIK82 napisał/a:
A odnośnie tego przygasania zegarow tez on będzie odpowiedzialny.

Nie mam pojęcia ale na pewno na pierwszy rzut bym podmienił regulator napięcia i obserwował co się dzieje.
ja bym szukał przyczyny w potencjometrze od podświetlenia
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga