Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 paź 2007, 11:48

Ad1 A no po to żeby działał obrotomierza :-D A tak szczegółowo to płyta główna ma poprowadzone wszystkie ścieżki potrzebne do obsługi obrotomierza, ale ponieważ montowany był zegar to zbędne elementy takie jak podświetlanie zegarka w obrotomierzu czy piny do tego obrotomierza nie były montowane, dlatego przy zmianie trzeba je właśnie uzupełnić. Obrotomierz działa na innych ścieżkach płyty głównej niż zegar dlatego trzeba mu zrobić połączenie z tymi ścieżkami - do tego służą piny.

AD2 Takie jak ty podałeś nie mogą być. To muszą być gniazd w które będą wchodzić bolce z obrotomierza. Sam osobiście też nie wiedziałem jakie to piny muszą być i kupiłem za duże. Zamiast pinów wlutowałem takie cienkie blaszki, z którymi ściśle stykają się bolce z obrotka i wszystko ładnie działa.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 19 paź 2007, 12:25

Pójdę dziś popytać do sklepów elektronicznych, czy mają takie piny. A czy jak kupiłem cały licznik z B3 razem z obrotomierzem i chcę wymontować z niego obrotek i przełożyć do swojego licznika to mogę wylutować z tego z B3 te piny? Natomiast zegarek z mojego licznika będę chciał wymontować i włożyć do tego kupionego z B3 i czy po wylutowaniu tych pinów zegarek będzie działał w tym z B3 ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 paź 2007, 12:34

Zegar nie potrzebuje tych pinów co obrotomierz. Nie wiem tylko czy na płycie gdzie był obrotomierz będę wlutowane te piny których potrzebuje zegarek. Ja radziłbym zamienić poprostu płyty główne jeśli tamta jest dobra, alebo jeszcze prościej do zegara z obrotomierzem wstawić twój prędkościomierz i jeśli tamta obudowa jest bardziej zniszczona niż twoja to wstawić to wszytsko w tą lepszą. Unikniesz lutowania. Masz wszytskie podzespoły to złóż z nich to co chcesz bez bawienia się w lutowanie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 19 paź 2007, 16:33

Kurcze, byłem pytać w trzech sklepach typowo elektronicznych i nie mają żadnych takich w które wchodzą bolce :/ Dzisiaj dostałem dopiero licznik tak że coś postaram się wykombinować, a jak nie to się tutaj zgłoszę i może coś mi poradzicie :-) Pozdro...

[ Dodano: 2007-10-19, 22:41 ]
Właśnie zmontowałem wszystko i jutro idę sprawdzić czy działa. Nie mam pewności że luiznik który kupiłem ma sprawny obrotomierz i chciałem zapytać czy da się jakoś sprawdzić obrotek bez podłączania do auta?

[ Dodano: 2007-10-20, 08:48 ]
Nie mogłem już dzisiaj spać i zaraz z rana poszedłem sprawdzić czy obrotomierz działa. Okazało się że wszystko pięknie chodzi, jednak wydaje mi się że podświetlenie zegarka nie działa, ale to dokładnie sprawdzę w nocy w dzień nie za bardzo je widać.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, a szczególnie koledze Cobra, który przygotował wręcz idealny opis. Pozdrawiam....

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 27 paź 2007, 15:30

Nie zapomnij o podaniu masy do podswietlenia zegarka elektornicznego :!:
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 paź 2007, 11:03

cobra a czy moge piny wylutowac i użyć ponownie z drugiego licznika?? Dzisiaj bede robił przeszczep obrotka z angielskiego licznika. PS. Jak bym potrzebował Condomy na żarówki tak z 2 sztuki to gdzie moge to dostać??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 11:56

Myśle że z tym przeszczepem pinów to nie ma żadnych przeciwskazań.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 31 paź 2007, 12:21

Ja też mam zamiar przeszczepić piny. Nie mam innego wyjścia, bo nigdzie w Krośnie nie mogę ich dostać :-( , więc muszę po prostu je przelutować. Z tego co patrzyłem, to będzie trochę zabawy, bo blaszki od pinów (te które się zalutowuje) są zaginane, więc trzeba będzie to robić na dwie ręce - jedną trzymać lutownicę i rozgrzać stary lut, a drugą usunąć roztopioną cynę, lub odgiąć blaszkę pińcetą.
Audi, przegub, jakiej firmy?
- soczewki;
- zderzak przód coupe;
- zderzak tył S2;
- TRESER lights;
- AZEV A porsche edition;
- springi -40mm JAMEX progressive


Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 paź 2007, 12:29

Panowie, ja jak robiłę tą operację to kupiłem za duże piny. I wiecie co :?: Obyłem się bez tych pinów. W miejsce gdzie powinny być piny wlutowałem cinkie blaszki, zagięte w ten sposób. Zresztą zaraz wam to narysuje :mrgreen:

Obrazek
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 31 paź 2007, 13:42

Bastek pisze:Ja też mam zamiar przeszczepić piny. Nie mam innego wyjścia, bo nigdzie w Krośnie nie mogę ich dostać :-( , więc muszę po prostu je przelutować. Z tego co patrzyłem, to będzie trochę zabawy, bo blaszki od pinów (te które się zalutowuje) są zaginane, więc trzeba będzie to robić na dwie ręce - jedną trzymać lutownicę i rozgrzać stary lut, a drugą usunąć roztopioną cynę, lub odgiąć blaszkę pińcetą.
matko, jak wy wymyślacie ;-)
chytasz pin delikatnie kombinerkami i nagrzewasz cynę lutownicą jednocześnie delikatnie pociągając, rozgrzana, cieniutka blaszka sama się odkształci, żeby wyjść z płyty.
nowości, nowości... Zaglądać- zapraszam
>>B4 1z powered by V-Tech<<

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 paź 2007, 17:46

kombinujecie... odsysacz w pierwszym lepszym elektryku kosztuje max 5zł <ok>

P.S. ori piny mam po 1zł

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 31 paź 2007, 19:15

Ja wylutowywałem piny i nie ma z tym najmniejszego problemu.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 31 paź 2007, 20:46

Ja już też wylutowałem piny ze starego licznika. Czekam jeszcze na ringi i będę próbował rezać całość ;-) . Boję się żeby przy okazji czegoś nie zepsuć, ale jak nie spróbuje to nie zrobię nic ;-)
Audi, przegub, jakiej firmy?
- soczewki;
- zderzak przód coupe;
- zderzak tył S2;
- TRESER lights;
- AZEV A porsche edition;
- springi -40mm JAMEX progressive


Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 01 lis 2007, 10:16

@ Cobra, mam pewien, problem, jakiś tydzień po włożeniu obrotomierza, wylał mi się lekko zegarek elektroniczny. Da się to jakoś naprawić, albo może ma ktoś do sprzedania ? Z czego się takie rzeczy dzieją ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 lis 2007, 10:34

Dlaczego to nie wiem, ale to dość częste zjawisko, sam mam wylany zegarek. Naprawić sie tego nie da, trzeba wymienić.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga