[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ad1 A no po to żeby działał obrotomierza A tak szczegółowo to płyta główna ma poprowadzone wszystkie ścieżki potrzebne do obsługi obrotomierza, ale ponieważ montowany był zegar to zbędne elementy takie jak podświetlanie zegarka w obrotomierzu czy piny do tego obrotomierza nie były montowane, dlatego przy zmianie trzeba je właśnie uzupełnić. Obrotomierz działa na innych ścieżkach płyty głównej niż zegar dlatego trzeba mu zrobić połączenie z tymi ścieżkami - do tego służą piny.
AD2 Takie jak ty podałeś nie mogą być. To muszą być gniazd w które będą wchodzić bolce z obrotomierza. Sam osobiście też nie wiedziałem jakie to piny muszą być i kupiłem za duże. Zamiast pinów wlutowałem takie cienkie blaszki, z którymi ściśle stykają się bolce z obrotka i wszystko ładnie działa.
AD2 Takie jak ty podałeś nie mogą być. To muszą być gniazd w które będą wchodzić bolce z obrotomierza. Sam osobiście też nie wiedziałem jakie to piny muszą być i kupiłem za duże. Zamiast pinów wlutowałem takie cienkie blaszki, z którymi ściśle stykają się bolce z obrotka i wszystko ładnie działa.
Pójdę dziś popytać do sklepów elektronicznych, czy mają takie piny. A czy jak kupiłem cały licznik z B3 razem z obrotomierzem i chcę wymontować z niego obrotek i przełożyć do swojego licznika to mogę wylutować z tego z B3 te piny? Natomiast zegarek z mojego licznika będę chciał wymontować i włożyć do tego kupionego z B3 i czy po wylutowaniu tych pinów zegarek będzie działał w tym z B3 ?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zegar nie potrzebuje tych pinów co obrotomierz. Nie wiem tylko czy na płycie gdzie był obrotomierz będę wlutowane te piny których potrzebuje zegarek. Ja radziłbym zamienić poprostu płyty główne jeśli tamta jest dobra, alebo jeszcze prościej do zegara z obrotomierzem wstawić twój prędkościomierz i jeśli tamta obudowa jest bardziej zniszczona niż twoja to wstawić to wszytsko w tą lepszą. Unikniesz lutowania. Masz wszytskie podzespoły to złóż z nich to co chcesz bez bawienia się w lutowanie.
Kurcze, byłem pytać w trzech sklepach typowo elektronicznych i nie mają żadnych takich w które wchodzą bolce Dzisiaj dostałem dopiero licznik tak że coś postaram się wykombinować, a jak nie to się tutaj zgłoszę i może coś mi poradzicie Pozdro...
[ Dodano: 2007-10-19, 22:41 ]
Właśnie zmontowałem wszystko i jutro idę sprawdzić czy działa. Nie mam pewności że luiznik który kupiłem ma sprawny obrotomierz i chciałem zapytać czy da się jakoś sprawdzić obrotek bez podłączania do auta?
[ Dodano: 2007-10-20, 08:48 ]
Nie mogłem już dzisiaj spać i zaraz z rana poszedłem sprawdzić czy obrotomierz działa. Okazało się że wszystko pięknie chodzi, jednak wydaje mi się że podświetlenie zegarka nie działa, ale to dokładnie sprawdzę w nocy w dzień nie za bardzo je widać.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, a szczególnie koledze Cobra, który przygotował wręcz idealny opis. Pozdrawiam....
[ Dodano: 2007-10-19, 22:41 ]
Właśnie zmontowałem wszystko i jutro idę sprawdzić czy działa. Nie mam pewności że luiznik który kupiłem ma sprawny obrotomierz i chciałem zapytać czy da się jakoś sprawdzić obrotek bez podłączania do auta?
[ Dodano: 2007-10-20, 08:48 ]
Nie mogłem już dzisiaj spać i zaraz z rana poszedłem sprawdzić czy obrotomierz działa. Okazało się że wszystko pięknie chodzi, jednak wydaje mi się że podświetlenie zegarka nie działa, ale to dokładnie sprawdzę w nocy w dzień nie za bardzo je widać.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, a szczególnie koledze Cobra, który przygotował wręcz idealny opis. Pozdrawiam....
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja też mam zamiar przeszczepić piny. Nie mam innego wyjścia, bo nigdzie w Krośnie nie mogę ich dostać , więc muszę po prostu je przelutować. Z tego co patrzyłem, to będzie trochę zabawy, bo blaszki od pinów (te które się zalutowuje) są zaginane, więc trzeba będzie to robić na dwie ręce - jedną trzymać lutownicę i rozgrzać stary lut, a drugą usunąć roztopioną cynę, lub odgiąć blaszkę pińcetą.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
matko, jak wy wymyślacieBastek pisze:Ja też mam zamiar przeszczepić piny. Nie mam innego wyjścia, bo nigdzie w Krośnie nie mogę ich dostać , więc muszę po prostu je przelutować. Z tego co patrzyłem, to będzie trochę zabawy, bo blaszki od pinów (te które się zalutowuje) są zaginane, więc trzeba będzie to robić na dwie ręce - jedną trzymać lutownicę i rozgrzać stary lut, a drugą usunąć roztopioną cynę, lub odgiąć blaszkę pińcetą.
chytasz pin delikatnie kombinerkami i nagrzewasz cynę lutownicą jednocześnie delikatnie pociągając, rozgrzana, cieniutka blaszka sama się odkształci, żeby wyjść z płyty.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: