Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT+LPG] 140km/h to prędkość maksymalna?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 13 cze 2010, 19:30

Bastek nie żartuj przy 140 to ja mam ok 3200 obr/min i z tak prędkoscia jechałem stale po niemczech na autostradzie Do 180 to żadnen problem i przy krotkim ciśnięciu dochodził do 200 skrzynia to CDY

Awatar użytkownika
Romek1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 193
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:20
Lokalizacja: ok.Piotrków Tryb.

Post autor: Romek1983 » 13 cze 2010, 19:52

moje abt , na gazie na maxa idzie 180km i chyba to wszystko do 160 zbiera się nawet w miare, podobno fabrycznie powinno iść 178km/h

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 14 cze 2010, 11:40

sprawdz jeszcze filtry od gazu i powietrza ewentualnie może się już kończyć reduktor

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 14 cze 2010, 12:18

Powiem tak... ja nie dałem rady rozpędzić swojej ABT na prostej płaskiej drodze powyżej 150 km/h na gazie. Na benzynie nie próbowałem. Borykam się jednak z pewnymi niedomaganiami zapłonu (chyba) i błędem czujnika zasysanego powietrza. Spróbuję to jakoś ogarnąć i pojadę wtedy na regulację gazu. Zobaczę wtedy czy się coś zmieniło...

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 14 cze 2010, 14:14

sprawdź ten temat podobny problem jak u ciebie
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-spalani ... 485,15.htm

slavek_t
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2010, 13:49

[80 B4 2.0 ABT+ lpg] 120-140 km/h max

Post autor: slavek_t » 18 cze 2010, 14:28

Witam!
Opiszę co miałem ze swoją to może komuś pomogę bo ja nie znalazłem odpowiedzi na żadnym forum.
Miałem jak w temacie 120-140 km/h max i ogólnie mułowaty, ciężko się wkręcał na obroty. Tak samo na gazie i benzynie. Silnik pracował równo, miał niskie obroty, spalanie gazu w normie, zapalał pięknie zimny i ciepły.
Mechanik przejrzał mi rozrząd, zapłon, dolot i było OK. W końcu zasugerował silniczek krokowy ale przed wymianą kazał jechać do gazownika podłączyć komputer sondy pod kompa. I niech się gazownik wypowie. Gazownik od razu odrzucił sugestię, że to silniczek krokowy. Powiedział, ze w przypadku silniczka auto nie będzie miało wolnych obrotów, tylko będą falować, min. 2000. Zasugerował, że może katalizator przytkany.
Zaryzykowałem i kazałem mechanikowi wyciąć katalizator.
Eureka!!!
Nie ten samochód! Miałem ewidentnie zatkany katalizator (zdaniem mechanika z powodu niskooktanowej benzyny).
A ja czytając to forum miałem zamiar wymieniać po kolei; silniczek krokowy (ok. 200 zł), sondę lambda (ok. 300 zł), czujnik temperatury, zapłon... a nawet cały silnik.
A tak kosztowało mnie 40 zł badanie u gazownika z wymianą filtra gazu plus 50 zł wycięcie katalizatora u mechanika i wspawanie normalnej rury.
Panowie, jeśli wyraźnie muli się wam auto to zanim wymienicie pół silnika tracąc tysiące zł..
WYWALCIE KATALIZATOR!!!
Napewno to nie zaszkodzi :mrgreen:

PS: Taka sama sytuacja może być z tłumikami !!!!

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 19 cze 2010, 14:52

odpiąłem sonde lambde i rzeczywiście ABT ładniej teraz się zbiera, prędkości max nie sprawdzałem ale miałem 130km i jeszcze dużo pedału pod nogą, ps. czy to możliwe, że przez odpięcie sondy więcej pali LPG?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 20 cze 2010, 08:12

ciechan pisze:ps. czy to możliwe, że przez odpięcie sondy więcej pali LPG?
to zalezy od tego jaki masz typ instalacji LPG jesli to I generacja to sonda nei ma nic tu do gadania, zas jeśli II gen. gazu będzie palić więcej, nie umowiac o tym ze sterownik benzyny ustawi sie w tryb awaryjny i nie będzie brał pod uwagę wskazań sondy w czasie ustalania mieszanki, pozdrawiam

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 20 cze 2010, 08:29

czy ponowne podłączenie sondy ureguluje spalanie LPG? ps. czy to, że autko bez niej zbiera sie lepiej oznacza ze sonda jest padnięta?

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 21 cze 2010, 11:35

z katalizatorem to prawda bo też tak kiedyś miałem w b3 ale mozna to sprawdzić wystarczy zapalić auto i przyłożyć dłoń na ok. 10cm od wydechu można wyraźnie wyczuć czy jest zatkany wydech
a co do sondy to jeśli instalka I generacji to sonda nic do gazu nie ma

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 21 cze 2010, 11:41

mjerzyk, wyczuć? tzn. co mam czuć lub czego nie czuć jak jest kat zatkany? ps. mam b4 z kat i sondą także musi to być II gen.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 21 cze 2010, 12:17

normalnie czujesz jak wylatują spaliny rury(dmucha powietrze i to dość mocno) , jak zatkany kat. to bedzie to słabo wyczuwalne najlepiej jak by ktoś dodawał gazu,u mnie jak był zatkany kat. to auto wogóle nie chciało wejść na obroty, co do generacji gazu to ja mam ten sam silnik a generacja I, jeśli masz silnik krokowy to masz II generacje a jak regulacje gazu na śrube to I,

[ Dodano: 2010-06-21, 12:22 ]
a co do sondy to też mi kiedyś padła i auto nie miało wolnych obrotów i nie chciało jeździć na benz. pojechałem do znajomego mech. to podłączył minus z aku. w miejsce gdzie idzie czarny kabel z sondy i autko jeździło w porządku tylko nie wiem jak ze spalaniem bo w większości jeździłem na gazie

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 06 lip 2010, 11:50

a czy zamulenie czyli prędkość max ok 140-150km/h może być spowodowane złą regulacją "linki" gazu? pytam bo mam czasami tak, że wciskam pedał gazu do podłogi a autko nie przyśpiesza lub robi to bardzo powoli

miker83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 lis 2010, 11:41

Post autor: miker83 » 21 lut 2011, 16:40

Dubik28 pisze:te dzwonienie jest i na postoju nawet jak dodam gazu a propo kabli wn jakby żle podpięte były to chyba zabardzo by nie chodziła co? jak myślisz?
u mnie byo takie dzwonienie jak sie poluzowala taka oslonka na kolektorze!

piter007i
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 lis 2011, 17:04

Post autor: piter007i » 10 lis 2011, 18:01

witam,
borykam się z tym samym problemem co Wy koledzy, tj: niska prędkość max 130km/h 4 bieg, słabe wchodzenie silnika na obroty (z wyłączeniem biegu jałowego), bardzo słabe przyśpieszenie na 1, 2, 3 biegu- do 4 tys. idzie bardzo opornie, dalej jest jeszcze gorzej, dodatkowo o czym nikt tu nie wspominał (po prześledzeniu wątku) gdy puści się gaz, silnik trzyma jeszcze przez chwilę obroty i dopiero spada,
Wróciłem właśnie od gaziarza, instalacja (roczna) wyregulowana, po poprzednim właścicielu (a mimo to autko śmiga jeszcze słabiej), ciśnienie na tłokach sprawdzone ~11 [przy sprawdzaniu zauważyłem że 2 świece są inne i 2 inne], (co do ilości ubytku płynu chłodniczego, oleju jeszcze nie mam wiedzy [autko posiadam dopiero 2 tyg.) jednak braki były w oleju ok. 750ml i w płynie chłodniczym 100ml.
Jutro zabieram się za ściągnięcie całego ukladu wydechowego (pamięta chyba jeszcze salon [o dziwo!]) sprawdzę jak będzie chodzić autko bez niego (celem wyeliminowania możliwości jego przytkania)
Rozrząd jest we właściwym miejscu, zmieniony filtr powietrza...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga