Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT+LPG] 140km/h to prędkość maksymalna?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 12 kwie 2009, 16:46

jakimś mechaniorem nie jestem robie tylko drobne naprawy ale z tego co wiem silnik krokowy odpowiada za niskie obroty podtrzymuje je tak wiec wina lezy po innej stronie takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 kwie 2009, 17:38

tomek1982, no właśnie. on podtrzymuje obroty biegu jałowego na stałym poziomie. więc tak jak Ty nie wiem, jaki to może mieć wpływ na prędkość maksymalną :lol:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 kwie 2009, 20:10

tomekb164, proszę nie siać herezji :-P

tomekb164
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:09
Lokalizacja: wejherowo

Post autor: tomekb164 » 12 kwie 2009, 20:39

staram sie jej nie siać, tylko mówie że znajomy ma a4 1.6 a taki sam problem że miał bardzo słabe przyśpieszenie i prędkość max na poziomie 150 km/h. Mowił mi że wymienił silnik krokowy, i jakieś tam pierdoły, dał za to ponad 1500 zł, i "chwali" sie że pomogło. ja sie na tym nie znam do końca, także nie wiem za co odpowiada silnik krokowy, mowie tylko tak jak mi powiedziano, jeżeli sie myle, mój błąd, sorki za to. pozdawiam :)

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 12 kwie 2009, 21:30

Ja też miałem problem z niską prędkością max (to jest 130km/h), ale poradziłem sobie z tym przez wywalenie kata oraz okazało się że miałem przestawiony rozrząd o jeden ząbek. Teraz auto śmiga 165km/h z 4 osobami na pokładzie.
maniac573

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 kwie 2009, 23:03

tomekb164, Po pierwsze rozmawiamy o B4, po drugie jak sam napisałeś to oprócz krokowego w tamtym przypadku były robione
tomekb164 pisze:jakieś tam pierdoły
tak więc trudno mówić o winie krokowca. Tym bardziej jeśli znamy jego przeznaczenie.

tomekb164
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:09
Lokalizacja: wejherowo

Post autor: tomekb164 » 13 kwie 2009, 09:05

sory, mój błąd. a i sory za OT.

idolax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:43

Post autor: idolax » 28 kwie 2009, 12:10

Witam. Mam ten sam problem prędkość max140 km/h zarówno na lpg jak i na pb.Przyspieszenie też naganne i elastyka do bani .Rozrząd i zapłon sprawdzany u 2-ch mechesów żeby wykluczyć możliwość pomyłki.Na postoju silnik się wkręca na obroty jak pocisk ,natomiast w czasie jazdy jakby go coś trzymało (hamulce sprawdzane napewno nie).Próbowałem już chyba wszystkiego i nic.Tzn wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienice-nic sie nie zmieniło.Wymieniłem cały monowtrysk też żadnej zmiany.Powymieniane czujniki temp. i sonda -też nic.Odłączyłem akumulator na 2h i potem adaptacja też nic.Ciśnienie na tłokach 11-12 bar czyli ok.Już nie mam pomysłów...wcześniej miałem MK2 1,8 i przyspieszał jak pocisk.Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co by tu sprawdzić albo przerobić?
idolax

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 28 kwie 2009, 12:23

Witaj w klubie "ABTmax140" ;-) mam tak samo ostatnio ciśnienie sprawdzane na cylindrach wszędzie pod 12bar zapłon ustawiony czujniki sprawdzone wymieniłem dolot na oryginalny byłem u gaziarzy sam też próbowałem regulacji LPG udało mi sie troszke osiągi porawić ale dalej jest mułem w porownaniu do b3 1.8 na gazniku, teraz wypruje kata i zobacze czy nie jest zasyfiony aha nowe kable i świece beru...
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 kwie 2009, 12:38

idolax, mortar, sprawdźcie czy opony macie zgodne z tym jakie przewidział producent. oraz podepnijcie auto pod VAGa czy nie ma żadnych błędów.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 28 kwie 2009, 13:13

Sprawdź może jeszcze reszte wydechu, czy nie jest coś przypchane. Może tłumik końcowy, albo środkowy.

luk2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2009, 21:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: luk2008 » 29 kwie 2009, 21:28

witam . miałem ten sam problem, ale udało mi sie go poprawic,
ja zrobiłem tak:
sprawdzenie zapłonu i rozządu ale tak jak jest w ksiazce,
wymiana kata na tłumik przelotowy a nie strumienica, jesli chcesz załozyc strumienice to powinienes wywalic tłumik srodkowy, a koncowy zmianic na sportowy, poniewaz tsrumienica przyspiesza wylot spalin a tłumiki ci je zatrzymuja i jesli wsadzicie za kata to prawie nic nie da.
u siebie załozyłem besposredni dolot powietrza,
sprawdzie tez czy gazownicu załoazyli mixer w odpowiednim połozeniu
i oczywiscie stosuje reguralnie CERAMIZER
po tych zabiegach na 4 jechałem 160 km/h na LPG ale oczywiscie trzeba go bujnac 90 kucyków to nie za duzo.
no i przez jakis czas jezdziłem na wysokich obrotach zeby odmulic troszke silnik, u mnie to pomogło,

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 30 kwie 2009, 11:17

sprawdzenie zapłonu i rozządu ale tak jak jest w ksiazce
Tzn??? W ABT to chyba żadna filozofia.Klawiatura i wał na znaki,stroboskopem zapłon na 6' i wszystko w temacie.Bez żadnych blokad sterowników itp.
ADAM

luk2008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2009, 21:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: luk2008 » 30 kwie 2009, 19:56

dokładnie tak,
pozatym mam gaz z kapem i jest w nim ustawienie trybu jazdy np. ekonomiczny, normalny i sportowy, .
na ekonomicznym trzeba go bujac niezle zeby jechac ponad 140 ale pali za to do 9 l na 100 km.

idolax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2009, 11:43

Post autor: idolax » 01 maja 2009, 10:35

Mi się wydaje że wina jest po stronie zapłonu i modułu,bo w ABT wywalili podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu i wprowadzili żekomo mapy przebiegu wyprzedzenia zapłonu do modułu ale to jest lipa...ciekawe czy dało by rade założyć zapłon od B3?Co wy na to?
idolax

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga