Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,6 ADA] '94 Dławi sie w czasie jazdy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 22 sty 2009, 20:23

Czy oznaczało by to, że ten zawór jest na przewodzie "przelewowym" czyli na powrocie paliwa do zbiornika :?: - Czy ja dobrze rozumuję?

tamin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:44
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tamin » 26 sty 2009, 13:06

Witam

mam ten sam problem tylko że u mnie jest to w silniku NG 2.3 dzisiaj wydrukowałem wszystkie procedury sprawdzania czujników z autodaty jak coś wskóram to dam znać.

to co możesz sprawdzić sam to :

twój krokowiec powinien mieć na złączu od 7-11 ohm

a czujnik temp (ECT) powinien mieć:

0 C - 5000-6500 ohm
10 C - 3250-4250 ohm
20 C - 2100-2900 ohm
60 C - 530-625 ohm
90 C - 210-290 ohm

jak wszystko ok to napisz podam ci jeszcze co możesz sprawdzić sam ohmomierzem i voltomierzem

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 26 sty 2009, 16:30

tamin, witaj
Cenie sobie bardzo każdą uwagę i poradę, tak że dziekuję bardzo.
- Silnik krokowy pracuje u mnie porawnie, odpowiedzialny on jest za wolne obroty - tak bynajmniej mnie informowano.
- U mnie na grubym gumowym wężu cieczy chodzącej sa dwa czujniki obok siebie: jeden jest koloru szarego (3 piny) i jest czujnikiem wskaźnika temeratury silnika na desce rozdzielczej, czy pełni jeszcze jakąs role tego nie wiem. Drugi czujnik jest koloru niebieskiego (2 piny) do czego służy i jaka pełni role tego nie wiem !! Który z nich jest czujnikiem ECT i jakie jest jego przyznaczenie!?
Ostatnio zmieniony 26 sty 2009, 16:32 przez Janu50, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 sty 2009, 16:32

Ten niebieski czujnik daje sygnał do ECU, ten szary pełni jeszcze funkcje włączania lampki ostrzegawczej o zbyt duzej temp. cieczy.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 26 sty 2009, 16:49

WOJTEK26, Tobie tez dziekuje ... :)
Jeśli mam byc szczery to ta lampka w moim przypadku jeszcze sie nie zapaliła i stąd moja niewiedza. Moja niewiedza z "tematu Audi" jest ogromna. Brak w moim zasięgu jakich kolwiek materiałów czy danych.
Mam jeszcze pytanie: W moim aucie pod filtrem powietrza (filtr prostokątny) jest doprowadzenie ciepłego powietrza z kolektora wydech. i zdaje sie na tym doprowadzeniu jest klapka zamykajaca dopływ na takim specyfiku sprężynującym. Jak ona działa i dlaczego nie ma pełnej drożności dopływu ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 sty 2009, 16:52

Przy zimnym silniku zawór termiczny otwiera pociśnienie z silnika które otwiera klapke i dopływ ciepłego powietrza, po nagrzaniu zaworek zamyka sie i klapka powinna zamknąc dopływ ciepłego a max otworzyc dopływ zimnego.

Awatar użytkownika
Janu50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 03 mar 2007, 09:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Janu50 » 26 sty 2009, 17:09

Obiecuje sobie, że jutro jeszcze raz poddam wnikliwym oględzinom ten fragment pojazdu. Jakoś nie moge skojarzyc tego zaworu termicznego otwierajacego podciśnienie. W tej komorze filtra zawsze panuje podcisnienie podczas pracy silnika.
Z chwilą uruchamiania silnika powietrze skąd by nie było to chyba zawsze ono bedzie zimne - chyba to troche trudne :idea: :?:

tamin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:44
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: tamin » 26 sty 2009, 18:18

zaraz po uruchomieniu powietrze jest brane z okolic kolektora wydechowego więc on nagrzewa się w kilkanaście sekund

ja u siebie wszystkie czujniki sprawdziłem i działają jak należy, jutro sprawdzę u siebie sonde lambda, zapłon, szczelność dolotu i mieszankę, na dodatek dzisiaj jeszcze miałem strzał w dolot na gazie, przestał również działać spryskiwacz szyb co mnie coraz bardzie denerwuje czasami mam ochotę polać benzyną i podpalić moje cudo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga