Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 RU LPG] duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 31 paź 2008, 18:52

arden pisze:jest takie czarne cos co tez steruje ...
fachowe określenie <mikolaj> .
Jak pracuje na PB? Sprawdzałeś sondę lambda?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 paź 2008, 20:31

arden, Przede wszystkim musisz znaleźć warsztat LPG, który będzie dysponował odpowiednią wiedzą i sprzętem. Musisz wiedzieć co to za sterownik LPG masz pod maską bo w zależności od tego co to jest (nazwa) do regulacji jest potrzebny: Diagnostic Box (w przypadku BRC Blitz), Tester TSL (w przypadku Stag 2L) lub podobne urządzenie którego nazwy nie pamiętam (w przypadku Lecho mini). Te urządzenie wprowadzają sterownik w tryb serwisowy i umożliwiają wykonanie regulacji instalacji. Moim zdaniem Twoje problemy są spowodowane właśnie niewłaściwie wyregulowaną instalacją z tym, że również może to być wina sondy lambda (jak wspomniał Grzegorzbielsko) albo obie przyczyny na raz. W stwierdzeniu, że ten silnik nie powinien widzieć gazu jest wiele racji. To jest silnik z mechanicznym wtryskiem i w tym przypadku jeśli już gazować taki silnik to tylko III generacją, a nie tak jak w Twoim przypadku czymś pośrednim między I, a II.
Najpierw należy stwierdzić czy autko poprawnie zachowuje się na benzynie i jeśli tak nie jest to przede wszystkim trzeba doprowadzić do porządku benzynę, a potem brać się za gaz. Od razu dodam, że sondę należy sprawdzać za pomocą oscyloskopu, żadne mierniki nie są w stanie pokazać tego co jest najważniejsze w pracy sondy (szybkość jej reakcji). Widać to dopiero na wykresie oscyloskopu.

arden

[b4 NG] duże spalanie

Post autor: arden » 31 paź 2008, 21:02

na benzynie falują obroty zresztą na gazie również ale jak sie nagrzeje to jest ok mam zepsuta pompkę paliwa strasznie rzęzi, buczy ale jeszcze pompuje. na gazie jak zapale to to na wolnych obrotach skaczą obroty i jak sie nagrzeje to ma od 900 do 400 zalezy jak mu sie chce). Mieszkam teraz w mielcu czy są jakieś warsztaty na poziomie w okolicy - nie wiem.
jakby ktoś wiedział o jakimś warsztacie , jakieś namiary byłbym wdzięczny. możne być rzeszow, debica...
Ostatnio zmieniony 05 lis 2008, 22:11 przez arden, łącznie zmieniany 1 raz.

irek2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:46

Post autor: irek2 » 01 lis 2008, 01:04

Mam co prawda 80 b3 z mechanicznym wtryskiem ale na początku podobie palił ok 15 literków . Nie pomogła wymiana filterków ani przewodów i swiec , dopiero po regulacji u gazownika poprawiło się , latem paliła nawet 9 literków przy trybie miesznym . Codziennie pokonuje odległość przewaznie 9 km , obecnie spala nie wiecej jak 10litrów. Więc wydaje mi sie że odpowiednia regulacja da rezultaty. Obecnie borykam się z problemem falujacych obrotów na gazie , dopiero po na grzaniu normuja się ale i tak są w granicach 850 obr a to za mało bo trzęsie silnikiem.

arden

[b4 NG] duże spalanie

Post autor: arden » 01 lis 2008, 18:23

Mam prośbę. Powiedzcie mi jakie sa prawdopodobne przyczyny tego ze mi dużo pali.
Nie chce żeby mnie w bambuko nie zrobili jak będę z nim jeździł po mechanikach.
ps
1.Czy możne to być niewyregulowany zapłon?
2.Czy możne to okrągłe takie (chyba mikser albo parownik) tam gdzie są takie membrany (pamiętam w escorcie regenerowałem coś takiego) na dole pamiętam odkręcałem taka śrubkę i wyciekała taka kleista maź .
3.Filtry,świece i przewody WN już wymieniłem.

[ Dodano: 2008-11-05, 21:40 ]
Jak bylem na ustawieniu gazu gość włożył do rury wydechowej czujnik i ostawiał gaz.
Pytałem czy może to być sąda lambda. Powiedział mi ze nie bo by mu pokazało na odczycie.
Czy mówił prawdę, czy może po prostu nie chciało się mu drążyć tematu i olał sprawę?
I czy przepływomierz lub wtryski mogą odpowiadać za duże spalanie?

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 08 sty 2009, 18:16

witam mam podobny problem z tym spalaniem tylko ze moja audica jest bez gazu ale zlapalem sie za glowe jak zobaczylem ze na 75 km spaliła mi 18 litrow benzyny i tez mam silnik 1.8 55kw 75 koni ostatnio na 100 km spaliła mi 22 litry jaka moze byc tego przyczyna na przegladzie spaliny były ok

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 08 sty 2009, 20:22

moze być wina gażnika mi w keihinie 2 ciekło z pompki przyśpieszaczai zaworka pływakowego wprost na kolektor wydechowy a pracuje równo nie dusi na wolnych?

[ Dodano: 2009-01-08, 20:24 ]
może być zapchany filtr powietrza
80 b3 1.8
100 c4 avant quattro 2.8

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 08 sty 2009, 21:03

niema rownej pracy ale niejest az tak zeby go dusilo ale spostrzeglem wlasnie na kolektorze pod filtrem powietrza jest mokro ale niewiem czy to bezyna czy olej wkazdym badz razie to pali jak smok i musze cos z tym zrobic

MiastoTG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 sty 2009, 18:31

Post autor: MiastoTG » 09 sty 2009, 23:15

Witam.Podpinam się pod temat gdyż też mam problem z wysokim spalaniem benzyny.Auto raczej pracuje równo ale gdy chce gwałtownie przyśpieszyć auto dostaje muła.Moze faktycznie benzynka ucieka jakimś wężykiem.
limal19 pisze:niema rownej pracy ale niejest az tak zeby go dusilo ale spostrzeglem wlasnie na kolektorze pod filtrem powietrza jest mokro ale niewiem czy to bezyna czy olej wkazdym badz razie to pali jak smok i musze cos z tym zrobic
Chciałem zapytać czy miałeś wyciek i czy udało sie tobie zmniejszyć spalanie. Czekam na odp. Pozdrawiam.

limal19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 08 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: limal19 » 10 sty 2009, 11:14

MiastoTG pisze:Witam.Podpinam się pod temat gdyż też mam problem z wysokim spalaniem benzyny.Auto raczej pracuje równo ale gdy chce gwałtownie przyśpieszyć auto dostaje muła.Moze faktycznie benzynka ucieka jakimś wężykiem.
limal19 pisze:niema rownej pracy ale niejest az tak zeby go dusilo ale spostrzeglem wlasnie na kolektorze pod filtrem powietrza jest mokro ale niewiem czy to bezyna czy olej wkazdym badz razie to pali jak smok i musze cos z tym zrobic
Chciałem zapytać czy miałeś wyciek i czy udało sie tobie zmniejszyć spalanie. Czekam na odp. Pozdrawiam.
witaj jeszcze nic z tym fantem niezrobiłem bo wciaz szukam ale kolega mały81 napisał mi zebym sprawdził czy niema wyciekow z gaznika ,zeby sprawdzic gume pod gaznikiem i czy pływak w nim nie tonie napewno to posprawdzam i moze ty tez powinienes to sprawdzic a potym pewnie trzeba go wyregulowac
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga