Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 17 mar 2010, 14:01

aldi, siemka powiedz mi jak poprawnie ustawic zapłon mam teraz tak ustawiony ze 0 na lampie przecina sie gdy autko chodzi na wolnych obrotach wezyk byl zapiety a lampa na 6 stopni a nie powino byc na 6 stopni a kreska zamiast 0 przecinac sie ?

Hubert20V
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 mar 2010, 11:51
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Hubert20V » 17 mar 2010, 14:18

czy zle ustawiony zapłon ma duzy wpływ na osiagi samochodu?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 mar 2010, 14:46

Jeżeli masz lampę z regulacją kąta to ustawiasz zadany kąt na lampie i ustawiasz wtedy na 0 , lub jak wolisz ustawiać na kreskę to wówczas na lampie ustawiasz wyprzedzenie 0 . W obu przypadkach powinno być takie same ustawienie zapłonu . I napewno z założonym wężykiem .
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 mar 2010, 14:49

W PM z tego co pamiętam to na wolnych obrotach nie ma różnicy czy wężyk podciśnieniowy jest zdjęty czy założony bo i tak podciśnienie jest odcięte przez zaworek gdy pedał gazu jest puszczony.
bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu
Też się ustawia na "0" rozrząd bo oznacza górny GMP pierwszego tłoka po suwie sprężania.
Części samochodowe online - Motostacja

bajbus142
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 18 paź 2007, 00:39

Post autor: bajbus142 » 17 mar 2010, 15:13

wiec jak mam na 6 stopni na lampie a 0 przecina sie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to wszystko jest ok tak dla jasnosci

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 17 mar 2010, 15:13

Hubert20V pisze:czy zle ustawiony zapłon ma duzy wpływ na osiagi samochodu?
Tak, ma zasadniczy wpływ.
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 17 mar 2010, 15:50

bajbus142 pisze:wiec jak mam na 6 stopni na lampie a 0 przecina sie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to wszystko jest ok tak dla jasnosci
Masz idealnie <ok>
ADAM

8888TOMEK8888

Post autor: 8888TOMEK8888 » 17 mar 2010, 18:58

Witam szanownych Klubowiczow,
Oznaczenie mojego silnika to JN, 90KM 1800ccm, z tego co wyczytalem na forum jest to KE-Jetronic, w ksiazce, ktora posiadam jest silnik 1.8 o oznaczeniu PM ale w niej pisze ze jest zasilany ukladem Mono-Jetronic a K-Jetronik to wg ksiazki zasilanie dla DZ. W dowodzie mam wpisane 90KM ale z tego co wyczytalem niepowinienem sie sugerowac wpisem w dowodzie. Natomiast zasilanie KE wg mojej ksiazki zarezerwowane jest dla silnikow 2.0. Tu moje pierwsze pytanie... Z tego co widze to mam zasilanie napewno K-Jetronic ale czy jest to KE? (wtrysk wielopkt ze sterowaniem elektronicznym? - nie wiem czy dobrze rozumuje) Drugie pytanie dotyczy ustawienia zaplonu, jak najlepiej w owym silniku ustawic zaplon? Lampa czy zlaczem ( domyslam sie ze takie gdzies sie znajduje). Chce ustawic w niej zaplon poniewac czasami lepiej sie zbiera a czasami troche gorzej wiec przed wszelkimi innymi naprawami/ regulacjami chce miec pewnosc ze zaplon jest OK a wiem ze byl przestawiany. Dodam jeszcze ze silnik chodzi i na benzynie i na LPG obajawy i na tym i na tym takie same... jak zimna to spada z obrotow, faluje jak ciepla jest OK, ale to juz inna bajka. Przede wszystkim chodzi mi o to czy jest to KE czy K -Jetronic i czym najlepiej ustawic zaplon?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 mar 2010, 19:09

8888TOMEK8888, patrzyłeś tutaj: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/138/55/ tak samo jest w książce Reguluję i naprawiam Audi 80 na 95 stronie.
Zapłon ustawisz normalną lampą stroboskopową do regulacji zapłonu nawet bez regulacji konta (po to jest właśnie znak "|" na kole zamachowym).
Części samochodowe online - Motostacja

8888TOMEK8888

Post autor: 8888TOMEK8888 » 17 mar 2010, 19:20

Tak wlasnie patrzylem na tamtej stronie z forum i tam wlasnie widze KE co w sumie bardziej mi pasowalo niz K. Dzieki za "upewnienie".

[ Dodano: 2010-03-17, 23:13 ]
A tak poza tematem...... ma ktos fote K-Jetronic? chcialbym sobie porownac wizualnie te dwa zasilania.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 19 cze 2010, 17:09

Odswieżę wątek, jako że temat też jest o rozrządzie.
Postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu w moim B3 1.8 PM. Zgrałem znak na kole pasowym ze strzałeczką na dolnej osłonie rozrządu. Niestety znak na kole wałka rozrządu wypada z lewej strony głowicy patrząc od przodu. Tak ma być, czy mam coś namodzone? Czy ustawienie koła pasowego na strzałkę na osłonie, to to samo co ustawienie na znak na kole pośrednim paska rozrządu? Jeśli tak to rozumiem że znak na kole wałka powinien wypaść na prawej stronie głowicy. Wiem że poprzedni właściciel sam bawił się w wymianę rozrządu. Dodam że autko wydaje mi sie słabe, i bardzo mocno dmucha z rury wydechowej. Na razie jeszcze nie ściągałem dolnej osłony, gdyż wiąże się to ze ściąganiem kół pasowych.
Grammar nazi.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 cze 2010, 17:42

jaco80 pisze:Niestety znak na kole wałka rozrządu wypada z lewej strony głowicy patrząc od przodu.
Bo są dwie kropki po obu stronach koła (patrząc od przodu i od tyłu) są one położone naprzeciw siebie (co 180°). Po prawej stronie (stojąc przed autem) od tyłu koła wałka rozrządu powinna być ta druga kropka.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 19 cze 2010, 19:53

Fakt sa dwie. Chyba żle się wyraziłem, ta z przodu jest mniej wiecej na godzinie 1.30 gdy ta z tylu koła na 9, czyli po lewej zamiast po prawej. U mnie nie są one rozstawione o 180, tylko mniej wiecej 120 stopni. Czyli jednak chyba cos nie tak z tym rozrządem. Dziś też zdałem sobie sprawe że silnik zrobił się sporo głośniejszy, jakby buczenie przy ostrym deptaniu. Na pewno silnika nie było tak słychać jak go kupiłem. Ech co chwilę cos nowego wyskakuje...
Wcale się nie zdziwię jak coś z rozrządem i zapłonem będzie namieszane. Z perspektywy czasu widzę że poprzedni właściciel był niezłym magikiem. Wymienię m.in. że założył alusy od Forda z za dużym otworem centrującym i koła wisiały tylko na śrubach...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga