[B3 1.8] Jak poprawnie ustawić zapłon ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W PM z tego co pamiętam to na wolnych obrotach nie ma różnicy czy wężyk podciśnieniowy jest zdjęty czy założony bo i tak podciśnienie jest odcięte przez zaworek gdy pedał gazu jest puszczony.
Też się ustawia na "0" rozrząd bo oznacza górny GMP pierwszego tłoka po suwie sprężania.bo słyszałem ze 0 słuzy do ustawienia rozrządu a kreska do ustawienia zapłonu
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Witam szanownych Klubowiczow,
Oznaczenie mojego silnika to JN, 90KM 1800ccm, z tego co wyczytalem na forum jest to KE-Jetronic, w ksiazce, ktora posiadam jest silnik 1.8 o oznaczeniu PM ale w niej pisze ze jest zasilany ukladem Mono-Jetronic a K-Jetronik to wg ksiazki zasilanie dla DZ. W dowodzie mam wpisane 90KM ale z tego co wyczytalem niepowinienem sie sugerowac wpisem w dowodzie. Natomiast zasilanie KE wg mojej ksiazki zarezerwowane jest dla silnikow 2.0. Tu moje pierwsze pytanie... Z tego co widze to mam zasilanie napewno K-Jetronic ale czy jest to KE? (wtrysk wielopkt ze sterowaniem elektronicznym? - nie wiem czy dobrze rozumuje) Drugie pytanie dotyczy ustawienia zaplonu, jak najlepiej w owym silniku ustawic zaplon? Lampa czy zlaczem ( domyslam sie ze takie gdzies sie znajduje). Chce ustawic w niej zaplon poniewac czasami lepiej sie zbiera a czasami troche gorzej wiec przed wszelkimi innymi naprawami/ regulacjami chce miec pewnosc ze zaplon jest OK a wiem ze byl przestawiany. Dodam jeszcze ze silnik chodzi i na benzynie i na LPG obajawy i na tym i na tym takie same... jak zimna to spada z obrotow, faluje jak ciepla jest OK, ale to juz inna bajka. Przede wszystkim chodzi mi o to czy jest to KE czy K -Jetronic i czym najlepiej ustawic zaplon?
Pozdrawiam.
Oznaczenie mojego silnika to JN, 90KM 1800ccm, z tego co wyczytalem na forum jest to KE-Jetronic, w ksiazce, ktora posiadam jest silnik 1.8 o oznaczeniu PM ale w niej pisze ze jest zasilany ukladem Mono-Jetronic a K-Jetronik to wg ksiazki zasilanie dla DZ. W dowodzie mam wpisane 90KM ale z tego co wyczytalem niepowinienem sie sugerowac wpisem w dowodzie. Natomiast zasilanie KE wg mojej ksiazki zarezerwowane jest dla silnikow 2.0. Tu moje pierwsze pytanie... Z tego co widze to mam zasilanie napewno K-Jetronic ale czy jest to KE? (wtrysk wielopkt ze sterowaniem elektronicznym? - nie wiem czy dobrze rozumuje) Drugie pytanie dotyczy ustawienia zaplonu, jak najlepiej w owym silniku ustawic zaplon? Lampa czy zlaczem ( domyslam sie ze takie gdzies sie znajduje). Chce ustawic w niej zaplon poniewac czasami lepiej sie zbiera a czasami troche gorzej wiec przed wszelkimi innymi naprawami/ regulacjami chce miec pewnosc ze zaplon jest OK a wiem ze byl przestawiany. Dodam jeszcze ze silnik chodzi i na benzynie i na LPG obajawy i na tym i na tym takie same... jak zimna to spada z obrotow, faluje jak ciepla jest OK, ale to juz inna bajka. Przede wszystkim chodzi mi o to czy jest to KE czy K -Jetronic i czym najlepiej ustawic zaplon?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
8888TOMEK8888, patrzyłeś tutaj: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/138/55/ tak samo jest w książce Reguluję i naprawiam Audi 80 na 95 stronie.
Zapłon ustawisz normalną lampą stroboskopową do regulacji zapłonu nawet bez regulacji konta (po to jest właśnie znak "|" na kole zamachowym).
Zapłon ustawisz normalną lampą stroboskopową do regulacji zapłonu nawet bez regulacji konta (po to jest właśnie znak "|" na kole zamachowym).
Odswieżę wątek, jako że temat też jest o rozrządzie.
Postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu w moim B3 1.8 PM. Zgrałem znak na kole pasowym ze strzałeczką na dolnej osłonie rozrządu. Niestety znak na kole wałka rozrządu wypada z lewej strony głowicy patrząc od przodu. Tak ma być, czy mam coś namodzone? Czy ustawienie koła pasowego na strzałkę na osłonie, to to samo co ustawienie na znak na kole pośrednim paska rozrządu? Jeśli tak to rozumiem że znak na kole wałka powinien wypaść na prawej stronie głowicy. Wiem że poprzedni właściciel sam bawił się w wymianę rozrządu. Dodam że autko wydaje mi sie słabe, i bardzo mocno dmucha z rury wydechowej. Na razie jeszcze nie ściągałem dolnej osłony, gdyż wiąże się to ze ściąganiem kół pasowych.
Postanowiłem sprawdzić ustawienie rozrządu w moim B3 1.8 PM. Zgrałem znak na kole pasowym ze strzałeczką na dolnej osłonie rozrządu. Niestety znak na kole wałka rozrządu wypada z lewej strony głowicy patrząc od przodu. Tak ma być, czy mam coś namodzone? Czy ustawienie koła pasowego na strzałkę na osłonie, to to samo co ustawienie na znak na kole pośrednim paska rozrządu? Jeśli tak to rozumiem że znak na kole wałka powinien wypaść na prawej stronie głowicy. Wiem że poprzedni właściciel sam bawił się w wymianę rozrządu. Dodam że autko wydaje mi sie słabe, i bardzo mocno dmucha z rury wydechowej. Na razie jeszcze nie ściągałem dolnej osłony, gdyż wiąże się to ze ściąganiem kół pasowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo są dwie kropki po obu stronach koła (patrząc od przodu i od tyłu) są one położone naprzeciw siebie (co 180°). Po prawej stronie (stojąc przed autem) od tyłu koła wałka rozrządu powinna być ta druga kropka.jaco80 pisze:Niestety znak na kole wałka rozrządu wypada z lewej strony głowicy patrząc od przodu.
Fakt sa dwie. Chyba żle się wyraziłem, ta z przodu jest mniej wiecej na godzinie 1.30 gdy ta z tylu koła na 9, czyli po lewej zamiast po prawej. U mnie nie są one rozstawione o 180, tylko mniej wiecej 120 stopni. Czyli jednak chyba cos nie tak z tym rozrządem. Dziś też zdałem sobie sprawe że silnik zrobił się sporo głośniejszy, jakby buczenie przy ostrym deptaniu. Na pewno silnika nie było tak słychać jak go kupiłem. Ech co chwilę cos nowego wyskakuje...
Wcale się nie zdziwię jak coś z rozrządem i zapłonem będzie namieszane. Z perspektywy czasu widzę że poprzedni właściciel był niezłym magikiem. Wymienię m.in. że założył alusy od Forda z za dużym otworem centrującym i koła wisiały tylko na śrubach...
Wcale się nie zdziwię jak coś z rozrządem i zapłonem będzie namieszane. Z perspektywy czasu widzę że poprzedni właściciel był niezłym magikiem. Wymienię m.in. że założył alusy od Forda z za dużym otworem centrującym i koła wisiały tylko na śrubach...