Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Klekotanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 lut 2011, 15:06

Znaczy czujnik spalania stukowego do wymiany?
I znalazłem na internecie metalową uszczelkę do swojego ABK. Warto wydać trochę więcej kasy dla niej? Myślałem, że tylko w dieslach są miedziane.
dzwoniłem do znajomego mechanika a ten wymyślił teorię o owalnym przekroju cylindrów (wymiana tulei w bloku silnika, pierścieni tłoków itp.). Że benzyniaki tak mają. Ale od kiolego z pracy dowiedziałem się o czymś bardziej realnym. Że po prostu mam wyrobione panewki wałka rozrządu. O tym świadczyłby klekot na zimnym silniku bo panewki z wałka rozrządu są najwyżej w układzie smarowania tak więc zanim dostaną ciśnienie oleju swoje muszą wyklepać. A głowicę na zimnym słychać bardzo. Tu jest filmik:



P.S. miałem niestety te daremne szpilki z tulejkami i chyba z 5 razy rozbierałem pokrywę zaworów żeby zlikwidować wyciek. Za przed ostatnim razem położyłem francę na lakier i stąd czerwona pokrywa. Znów oczywiście wyciek. Ale wpadłem na pomysł i zamieniłem tradycyjne szpili z tymi wkurzającymi tulejeczkami na zwykłe chamskie proste gwintowane ( z silnika 1.6 ADA ). Doj....łem do oporu i suchuteńko. Ani grama spod pokrywy.
ADA wyszła później z tego co kojarzę na wtrysku Hitachi. 101 KM z 1.6 na 8 zaworach to dużo. Wreszcie pomyśleli jak dać sobie radę z pokrywą.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 21:37 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.

sebass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:42
Lokalizacja: krosno

Post autor: sebass » 01 lut 2011, 21:13

Witam!Moim zdaniem to panewki.W moim aucie zauważyłem to jakieś pół roku temu.W tym czasie wymieniłem pompę oleju,szklanki popychaczy,wałek rozrządu i mnóstwo rzeczy które mogą klekotać w czasie pracy,ale skutek był ten sam.W zeszły piątek problem się rozwiązał sam.Po przejechaniu około 2km silnik zaklekotał i zgasł.Rozsypały się panewki i zatarły wał.Remont się nie opłacał,dziś włożyłem drugi silnik i jest wreszcie cicho.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 lut 2011, 23:35

Szpilki od pokrywy byly rozne stosowane w zaleznosci od uszczlki czy byla gumowa czy korkowa. Odnosnie klekotania moze uciekac ciesnienie oleju przez natryski na tloki, podobno dobrze jest je lekko zaklepac aby wieksze cisnienie dochodzilo do glowicy. Najlepiej zmierz cisnienie w magistrali olejowej z tylu glowicy i bedziesz wiedzial czy jest one odpowiednie w glowicy.
A80 na nowej skrecanej feldze :)

KUPIE lewy przedni blotnik czarny metalik LY9Z

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 lut 2011, 08:12

Dziś głowica jedzie do regeneracji. Nawet fajnie, że za 250 PLN zrobią przy niej prawie wszystko. Planowanie(jeśli konieczne), docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy z prowadnicami, wymiana zaworów. Obejrzą hydropopychacze i ewentualnie wymienią. Pod taką głowicę to przyjemność będzie kłaść nową uszczelkę :)

Awatar użytkownika
grzesB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2010, 11:49
Lokalizacja: ZWOLEŃ

Post autor: grzesB4 » 03 lut 2011, 17:21

Ja miałem to samo,panewki!ja z tym zwlekałem aż mi panewke obróciło

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 lut 2011, 22:55

Tylko, że jak już napisałem wcześniej w temacie panewki już są nowe. Ale dziś druga ciekawostka. Głowice NIE SĄ takie same we wszystkich silnikach ABK. Podczas kupowania dziś uszczelki pod głowicę okazało się, ze są dwie i trochę się różnią. Po przekroju w katalogu zobaczyłem(widziałem go do góry nogami), że jest różnica 1 kanaliku w rogu. Chyba olejowego. Który róg to nie pamiętam. Jak odbiorę z planowania to zerknę czy pasuje moja uszczelka. A mam dylemat, bo silnik już zmieniałem. Moja B4 jest z października 1991 a silnik podobno z 1993, gdzie były już "te drugie" głowice. Zobaczymy.

[ Dodano: 2011-02-05, 22:14 ]
Ręce opadają. Głowica zmieniona na remontowana, splanowaną, podocieranymi gniazdami zaworowymi. Powymieniałem miękkie hydropopychacze na te ze starej głowicy, które były "twarde" i w silniku dalej to samo.
Trzeba chyba kupić wal, dać do szlifu, spasować panewki. Przy okazji prosiłaby się wymiana pierścieni tłokowych.
P.S. Wyjmował już ktoś wał samemu z ABK. Mam tylko krótki dostęp do sprzętu (winda) i chciałbym zrobić to "na podmiankę". Dajcie znać jak mniej więcej wygląda przebieg takiego zabiegu. Jak zdążę może zrobiłbym jakieś fotostory.

[ Dodano: 2011-02-08, 20:37 ]
Chcę kupić taki wał:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/795 ... 66a56.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/106 ... 3881d.html

Mam pytanko dla tych, którzy już z czymś takim mieli do czynienia.
Facet mówi, że zrobił nim kilkaset tysięcy i zmienił silnik na drugi i części z niego rozprzedaje. Chcę kupić i oddać do szlifu a potem dopasować w tej samej firmie panewki.
Martwią mnie tylko te paski w miejscu kanałów olejowych na panewkach głównych.
Windę i warsztat jestem w stanie załatwić sobie tylko w weekend więc w grę wchodzi tylko podmianka. Dlatego muszę kupić drugi wał i go do porządku zrobić.

A tu link do allegro:

http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-tlok ... 79529.html

Proszę o pomoc bo mam już kompletnie dość wydawania kasy na pseudomechaników.

Ktoś ma w opisie że najlepiej jak się chce mieć coś dobrze zrobione lepiej zrobić to samemu. Święta racja.

[ Dodano: 2011-03-12, 12:28 ]
Silniczek wymieniony i po kłopocie. Nie to autko.

[ Dodano: 2011-03-13, 12:20 ]
Byłbym zapomniał. Rozbierałem silnik i jeden z tłoków dało się minimalnie obracać wokół własnej osi. Tak więc były to zapewne sworznie mocujące tłok do korbowodu. Reszta poszła na złom tylko wał sobie wyjąłem i powieszę jako dekoracja :-D

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 2.0 ABK] Klekotanie silnika

Post autor: h/k » 24 maja 2023, 11:23

U mnie klekot skończył się wraz z panewką wałka pośredniego i spadkiem ciśnienia oleju.
Obie zmieniłem - uwaga, brak numeru w ETCE. Nowe są firmy Glyco tak jak oryginał, ale całe aluminiowe (stop), a nie z odpadającą po latach kompozycją. Przy okazji niestety główne łożyska wału korbowego okazały się do wymiany.
Wszystko udało się zrobić bez demontażu silnika i wału, autko chodzi bardzo ładnie, w moich rękach nigdy tak cicho nie jeździł.
Obrazek
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga