Znaczy czujnik spalania stukowego do wymiany?
I znalazłem na internecie metalową uszczelkę do swojego ABK. Warto wydać trochę więcej kasy dla niej? Myślałem, że tylko w dieslach są miedziane.
dzwoniłem do znajomego mechanika a ten wymyślił teorię o owalnym przekroju cylindrów (wymiana tulei w bloku silnika, pierścieni tłoków itp.). Że benzyniaki tak mają. Ale od kiolego z pracy dowiedziałem się o czymś bardziej realnym. Że po prostu mam wyrobione panewki wałka rozrządu. O tym świadczyłby klekot na zimnym silniku bo panewki z wałka rozrządu są najwyżej w układzie smarowania tak więc zanim dostaną ciśnienie oleju swoje muszą wyklepać. A głowicę na zimnym słychać bardzo. Tu jest filmik:
P.S. miałem niestety te daremne szpilki z tulejkami i chyba z 5 razy rozbierałem pokrywę zaworów żeby zlikwidować wyciek. Za przed ostatnim razem położyłem francę na lakier i stąd czerwona pokrywa. Znów oczywiście wyciek. Ale wpadłem na pomysł i zamieniłem tradycyjne szpili z tymi wkurzającymi tulejeczkami na zwykłe chamskie proste gwintowane ( z silnika 1.6 ADA ). Doj....łem do oporu i suchuteńko. Ani grama spod pokrywy.
ADA wyszła później z tego co kojarzę na wtrysku Hitachi. 101 KM z 1.6 na 8 zaworach to dużo. Wreszcie pomyśleli jak dać sobie radę z pokrywą.
[B4 2.0 ABK] Klekotanie silnika
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 21:37 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam!Moim zdaniem to panewki.W moim aucie zauważyłem to jakieś pół roku temu.W tym czasie wymieniłem pompę oleju,szklanki popychaczy,wałek rozrządu i mnóstwo rzeczy które mogą klekotać w czasie pracy,ale skutek był ten sam.W zeszły piątek problem się rozwiązał sam.Po przejechaniu około 2km silnik zaklekotał i zgasł.Rozsypały się panewki i zatarły wał.Remont się nie opłacał,dziś włożyłem drugi silnik i jest wreszcie cicho.
Szpilki od pokrywy byly rozne stosowane w zaleznosci od uszczlki czy byla gumowa czy korkowa. Odnosnie klekotania moze uciekac ciesnienie oleju przez natryski na tloki, podobno dobrze jest je lekko zaklepac aby wieksze cisnienie dochodzilo do glowicy. Najlepiej zmierz cisnienie w magistrali olejowej z tylu glowicy i bedziesz wiedzial czy jest one odpowiednie w glowicy.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dziś głowica jedzie do regeneracji. Nawet fajnie, że za 250 PLN zrobią przy niej prawie wszystko. Planowanie(jeśli konieczne), docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy z prowadnicami, wymiana zaworów. Obejrzą hydropopychacze i ewentualnie wymienią. Pod taką głowicę to przyjemność będzie kłaść nową uszczelkę
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tylko, że jak już napisałem wcześniej w temacie panewki już są nowe. Ale dziś druga ciekawostka. Głowice NIE SĄ takie same we wszystkich silnikach ABK. Podczas kupowania dziś uszczelki pod głowicę okazało się, ze są dwie i trochę się różnią. Po przekroju w katalogu zobaczyłem(widziałem go do góry nogami), że jest różnica 1 kanaliku w rogu. Chyba olejowego. Który róg to nie pamiętam. Jak odbiorę z planowania to zerknę czy pasuje moja uszczelka. A mam dylemat, bo silnik już zmieniałem. Moja B4 jest z października 1991 a silnik podobno z 1993, gdzie były już "te drugie" głowice. Zobaczymy.
[ Dodano: 2011-02-05, 22:14 ]
Ręce opadają. Głowica zmieniona na remontowana, splanowaną, podocieranymi gniazdami zaworowymi. Powymieniałem miękkie hydropopychacze na te ze starej głowicy, które były "twarde" i w silniku dalej to samo.
Trzeba chyba kupić wal, dać do szlifu, spasować panewki. Przy okazji prosiłaby się wymiana pierścieni tłokowych.
P.S. Wyjmował już ktoś wał samemu z ABK. Mam tylko krótki dostęp do sprzętu (winda) i chciałbym zrobić to "na podmiankę". Dajcie znać jak mniej więcej wygląda przebieg takiego zabiegu. Jak zdążę może zrobiłbym jakieś fotostory.
[ Dodano: 2011-02-08, 20:37 ]
Chcę kupić taki wał:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/795 ... 66a56.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/106 ... 3881d.html
Mam pytanko dla tych, którzy już z czymś takim mieli do czynienia.
Facet mówi, że zrobił nim kilkaset tysięcy i zmienił silnik na drugi i części z niego rozprzedaje. Chcę kupić i oddać do szlifu a potem dopasować w tej samej firmie panewki.
Martwią mnie tylko te paski w miejscu kanałów olejowych na panewkach głównych.
Windę i warsztat jestem w stanie załatwić sobie tylko w weekend więc w grę wchodzi tylko podmianka. Dlatego muszę kupić drugi wał i go do porządku zrobić.
A tu link do allegro:
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-tlok ... 79529.html
Proszę o pomoc bo mam już kompletnie dość wydawania kasy na pseudomechaników.
Ktoś ma w opisie że najlepiej jak się chce mieć coś dobrze zrobione lepiej zrobić to samemu. Święta racja.
[ Dodano: 2011-03-12, 12:28 ]
Silniczek wymieniony i po kłopocie. Nie to autko.
[ Dodano: 2011-03-13, 12:20 ]
Byłbym zapomniał. Rozbierałem silnik i jeden z tłoków dało się minimalnie obracać wokół własnej osi. Tak więc były to zapewne sworznie mocujące tłok do korbowodu. Reszta poszła na złom tylko wał sobie wyjąłem i powieszę jako dekoracja
[ Dodano: 2011-02-05, 22:14 ]
Ręce opadają. Głowica zmieniona na remontowana, splanowaną, podocieranymi gniazdami zaworowymi. Powymieniałem miękkie hydropopychacze na te ze starej głowicy, które były "twarde" i w silniku dalej to samo.
Trzeba chyba kupić wal, dać do szlifu, spasować panewki. Przy okazji prosiłaby się wymiana pierścieni tłokowych.
P.S. Wyjmował już ktoś wał samemu z ABK. Mam tylko krótki dostęp do sprzętu (winda) i chciałbym zrobić to "na podmiankę". Dajcie znać jak mniej więcej wygląda przebieg takiego zabiegu. Jak zdążę może zrobiłbym jakieś fotostory.
[ Dodano: 2011-02-08, 20:37 ]
Chcę kupić taki wał:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/795 ... 66a56.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/106 ... 3881d.html
Mam pytanko dla tych, którzy już z czymś takim mieli do czynienia.
Facet mówi, że zrobił nim kilkaset tysięcy i zmienił silnik na drugi i części z niego rozprzedaje. Chcę kupić i oddać do szlifu a potem dopasować w tej samej firmie panewki.
Martwią mnie tylko te paski w miejscu kanałów olejowych na panewkach głównych.
Windę i warsztat jestem w stanie załatwić sobie tylko w weekend więc w grę wchodzi tylko podmianka. Dlatego muszę kupić drugi wał i go do porządku zrobić.
A tu link do allegro:
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-tlok ... 79529.html
Proszę o pomoc bo mam już kompletnie dość wydawania kasy na pseudomechaników.
Ktoś ma w opisie że najlepiej jak się chce mieć coś dobrze zrobione lepiej zrobić to samemu. Święta racja.
[ Dodano: 2011-03-12, 12:28 ]
Silniczek wymieniony i po kłopocie. Nie to autko.
[ Dodano: 2011-03-13, 12:20 ]
Byłbym zapomniał. Rozbierałem silnik i jeden z tłoków dało się minimalnie obracać wokół własnej osi. Tak więc były to zapewne sworznie mocujące tłok do korbowodu. Reszta poszła na złom tylko wał sobie wyjąłem i powieszę jako dekoracja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B4 2.0 ABK] Klekotanie silnika
U mnie klekot skończył się wraz z panewką wałka pośredniego i spadkiem ciśnienia oleju.
Obie zmieniłem - uwaga, brak numeru w ETCE. Nowe są firmy Glyco tak jak oryginał, ale całe aluminiowe (stop), a nie z odpadającą po latach kompozycją. Przy okazji niestety główne łożyska wału korbowego okazały się do wymiany.
Wszystko udało się zrobić bez demontażu silnika i wału, autko chodzi bardzo ładnie, w moich rękach nigdy tak cicho nie jeździł.
Obie zmieniłem - uwaga, brak numeru w ETCE. Nowe są firmy Glyco tak jak oryginał, ale całe aluminiowe (stop), a nie z odpadającą po latach kompozycją. Przy okazji niestety główne łożyska wału korbowego okazały się do wymiany.
Wszystko udało się zrobić bez demontażu silnika i wału, autko chodzi bardzo ładnie, w moich rękach nigdy tak cicho nie jeździł.