Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: Pieterb » 09 gru 2020, 20:13

no tu coś z sondą się dzieje - obejrzyj i sprawdź przewody jeśli one są oki to obstawiam że padła. Można by ją miernikiem spróbować zmierzyć i zobaczyć czy jakieś napięcie się tam waha - jeśli nie to sonda śmietnik.
Potwierdza się to co mówiłem na 99% zapłon źle ustawiony bo jak sonda nie działa to nie ma szans na jego poprawne ustawienie. mały 1 % szans że akurat by się udało w trakcje jej działania ustawić. Możesz też spróbować ją sobie odpiąć i pojeździć bez niej ale tylko na bp bo na lpg bym Ci nie radził.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: h/k » 09 gru 2020, 21:09

Oxygen short+ pewnie z powodu zwarcia wtyku do wspornika.
Jeśli "na ciepło" z sygnałowej wsuwki będzie brak sygnału - sprawdzić napięcie zasilania grzałki, jak tu Ok - podstawić sondę.

Co do gazu I/II generacji to wyżej wspomniano już, że w zasadzie do ABK to się nie nadaje. Jak zależy Ci na aucie i bezstresowej eksploatacji LPG to załóż IV generację, w moim wypadku w serwisie gazu taka wymiana na używaną to był koszt 900 zł, z nowym parownikiem (moim zdaniem tak najlepiej) +ok. 250 zł.

Maniecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 gru 2020, 20:00
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: Maniecki » 09 gru 2020, 21:36

W wolnym czasie posprawdzam miernikiem i obczyszcze przewody, ale cos czuje ze Sonda będzie do wymiany, ogółem na samą wymianę sondy i tak muszę czekać do nowego Roku, ale zaraz po zmianie i ustawieniu zapłonu (Zamówiłem już lampę stroboskopową na własny użytek :D) odrazu dam znać na forum co dalej sie dzieje z audiczką i czy jest poprawa ;)

Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
h/k pisze:
09 gru 2020, 21:09
Oxygen short+ pewnie z powodu zwarcia wtyku do wspornika.
Jeśli "na ciepło" z sygnałowej wsuwki będzie brak sygnału - sprawdzić napięcie zasilania grzałki, jak tu Ok - podstawić sondę.

Co do gazu I/II generacji to wyżej wspomniano już, że w zasadzie do ABK to się nie nadaje. Jak zależy Ci na aucie i bezstresowej eksploatacji LPG to załóż IV generację, w moim wypadku w serwisie gazu taka wymiana na używaną to był koszt 900 zł, z nowym parownikiem (moim zdaniem tak najlepiej) +ok. 250 zł.
Swoje te Audi już przeżyło, narazie chciałbym je zrobić tak aby pojeździło ze mną rok, może 1.5roku bo juz od jakiegoś czasu myślę nad innym autem :3 te audi miało robić za robocze i przez okres 2 lat sprawdziło się świetnie :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: maciek889 » 09 gru 2020, 21:41

Doraźna metodą na poprawę sytuacji może być odłączenie sondy i połączenie strony idącej do ECU do masy. Chyba z dwa ABK wyleczyłem tak z szarpania.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1045
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: h/k » 15 gru 2020, 07:45

Można też sie wspomóc chociaż sprawną używaną sondą. W moim wypadku kosztowała 20 zł, jeździłem z nią ok. 1,5 roku, a nie chciałem brać nowej, bo wtedy nie było jeszcze gotówki i auto paliło olej, więc szkoda było brudzić. Przy okazji remontu silnika zmieniłem na nówkę Boscha, spalanie i ogólne zachowanie auta prawie bez zmian.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: maciek889 » 15 gru 2020, 16:25

Tylko używana sonda to też może być loteria jeśli przed wyciągnięciem z dawcy nikt jej nie sprawdził. A wkręcanie jej w ABK też nie należy do najłatwiejszych operacji aby wymieniać co chwilę.

Maniecki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 07 gru 2020, 20:00
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK

Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?

Post autor: Maniecki » 17 sty 2021, 10:27

Tak jak mówiłem, jak kupie to zrobie :D, wymieniłem sondę na nową, i nie dość że wróciła moc, to normalnie juz chodzi na benzynie :D, a raczej chodził, bo po tygodniu jazdy na samej benzynie (bo na gazie nie chce jeździć, trzeba gazownika odwiedzić) to ledwo wczoraj dojechalem do pracy :( auto w pewnym momencie zaczęło poszarpywac, dało radę może wkrecic go góra do 1800obr/min a jak wciskałem wiecej gazu, to obroty spadały, no nie dało się jechać :( nie wiem czy to przez te mrozy, ale jak trochę cieplej sie zrobi, to chyba znowu go podłącze i bede potrzebował waszej rady ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga