no tu coś z sondą się dzieje - obejrzyj i sprawdź przewody jeśli one są oki to obstawiam że padła. Można by ją miernikiem spróbować zmierzyć i zobaczyć czy jakieś napięcie się tam waha - jeśli nie to sonda śmietnik.
Potwierdza się to co mówiłem na 99% zapłon źle ustawiony bo jak sonda nie działa to nie ma szans na jego poprawne ustawienie. mały 1 % szans że akurat by się udało w trakcje jej działania ustawić. Możesz też spróbować ją sobie odpiąć i pojeździć bez niej ale tylko na bp bo na lpg bym Ci nie radził.
[80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
Oxygen short+ pewnie z powodu zwarcia wtyku do wspornika.
Jeśli "na ciepło" z sygnałowej wsuwki będzie brak sygnału - sprawdzić napięcie zasilania grzałki, jak tu Ok - podstawić sondę.
Co do gazu I/II generacji to wyżej wspomniano już, że w zasadzie do ABK to się nie nadaje. Jak zależy Ci na aucie i bezstresowej eksploatacji LPG to załóż IV generację, w moim wypadku w serwisie gazu taka wymiana na używaną to był koszt 900 zł, z nowym parownikiem (moim zdaniem tak najlepiej) +ok. 250 zł.
Jeśli "na ciepło" z sygnałowej wsuwki będzie brak sygnału - sprawdzić napięcie zasilania grzałki, jak tu Ok - podstawić sondę.
Co do gazu I/II generacji to wyżej wspomniano już, że w zasadzie do ABK to się nie nadaje. Jak zależy Ci na aucie i bezstresowej eksploatacji LPG to załóż IV generację, w moim wypadku w serwisie gazu taka wymiana na używaną to był koszt 900 zł, z nowym parownikiem (moim zdaniem tak najlepiej) +ok. 250 zł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 gru 2020, 20:00
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
W wolnym czasie posprawdzam miernikiem i obczyszcze przewody, ale cos czuje ze Sonda będzie do wymiany, ogółem na samą wymianę sondy i tak muszę czekać do nowego Roku, ale zaraz po zmianie i ustawieniu zapłonu (Zamówiłem już lampę stroboskopową na własny użytek ) odrazu dam znać na forum co dalej sie dzieje z audiczką i czy jest poprawa
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Swoje te Audi już przeżyło, narazie chciałbym je zrobić tak aby pojeździło ze mną rok, może 1.5roku bo juz od jakiegoś czasu myślę nad innym autem :3 te audi miało robić za robocze i przez okres 2 lat sprawdziło się świetnieh/k pisze: ↑09 gru 2020, 21:09Oxygen short+ pewnie z powodu zwarcia wtyku do wspornika.
Jeśli "na ciepło" z sygnałowej wsuwki będzie brak sygnału - sprawdzić napięcie zasilania grzałki, jak tu Ok - podstawić sondę.
Co do gazu I/II generacji to wyżej wspomniano już, że w zasadzie do ABK to się nie nadaje. Jak zależy Ci na aucie i bezstresowej eksploatacji LPG to załóż IV generację, w moim wypadku w serwisie gazu taka wymiana na używaną to był koszt 900 zł, z nowym parownikiem (moim zdaniem tak najlepiej) +ok. 250 zł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
Doraźna metodą na poprawę sytuacji może być odłączenie sondy i połączenie strony idącej do ECU do masy. Chyba z dwa ABK wyleczyłem tak z szarpania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
Można też sie wspomóc chociaż sprawną używaną sondą. W moim wypadku kosztowała 20 zł, jeździłem z nią ok. 1,5 roku, a nie chciałem brać nowej, bo wtedy nie było jeszcze gotówki i auto paliło olej, więc szkoda było brudzić. Przy okazji remontu silnika zmieniłem na nówkę Boscha, spalanie i ogólne zachowanie auta prawie bez zmian.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
Tylko używana sonda to też może być loteria jeśli przed wyciągnięciem z dawcy nikt jej nie sprawdził. A wkręcanie jej w ABK też nie należy do najłatwiejszych operacji aby wymieniać co chwilę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 gru 2020, 20:00
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [80B4 ABK] Ktoś zna sie na logach?
Tak jak mówiłem, jak kupie to zrobie , wymieniłem sondę na nową, i nie dość że wróciła moc, to normalnie juz chodzi na benzynie , a raczej chodził, bo po tygodniu jazdy na samej benzynie (bo na gazie nie chce jeździć, trzeba gazownika odwiedzić) to ledwo wczoraj dojechalem do pracy auto w pewnym momencie zaczęło poszarpywac, dało radę może wkrecic go góra do 1800obr/min a jak wciskałem wiecej gazu, to obroty spadały, no nie dało się jechać nie wiem czy to przez te mrozy, ale jak trochę cieplej sie zrobi, to chyba znowu go podłącze i bede potrzebował waszej rady ;D