Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0 ABT + LPG] nadmierne przegrzewanie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 maja 2009, 08:05

no oki Łysy a wymieniales na oryginal czy jakis zamiennik ?
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 03 maja 2009, 10:17

zamiennik. koszt niewielki i jak na razie dobrze działa. nie wiem jak tam cena oryginału.
Oceniajcie i komentujcie:
Moje Audi Coupe typ85 turbo
Obrazek

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 03 maja 2009, 11:41

Sprawdziłem temperature po przez instalacje gazowa i wczasie jak migala kontrolka od wody temperatura wynosiła 82 stopnie C to dobrze?(wentylator włączył się)
maniac573

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 maja 2009, 16:24

maniac537, 82*C to nawet nieco za nisko, ale biorąc pod uwagę, że czujnik masz pewnie w reduktorze to rzeczywista temp. płynu jest kilka stopni wyższa czyli, jest ok. Wniosek: czujnik temp. (szary trzypinowy) oszukuje i załącza kontrolkę za wcześnie. Jest jednak i takie prawdopodobieństwo, że coś jest nie tak z obiegiem płynu i mimo, że na reduktorze jest dobrze to w głowicy cyrkulacja jest gorsza i płyn nagrzewa się znacznie bardziej. Musisz sprawdzić temperaturę płynu jak najbliżej czujnika.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 03 maja 2009, 19:05

Też mam problem z nadmiernym przegrzewaniem. Puki jadę jest ok. Pierwsze światła i temp. rośnie błyskawicznie. A wentylatory się nie włączaja.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 maja 2009, 20:26

Jak sie wentylator nie załącza to sprawdz czujnik ten który jest w chłodnicy.A aby sprawdzic sam wentylator rozepnij wstyczke i zewrzyj na chwile i sprawdz czy sie zalacza wentylator jesli tak to do wymiany jest czujnik.
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 03 maja 2009, 21:04

U mnie wentylator się załącza. Kontrolka najczęściej zaczyna migać jak zgaszę na chwilę samochód i ponownie go odpalę.
maniac573

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 03 maja 2009, 21:16

Czujnik nowy Febi. Mam problem tylko z pierwszym biegiem wentylatora. Ciekawi mnie tylko, jaka może być przyczyna "łapania" tak szybko wysokiej temperatury.

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 23 sie 2009, 12:17

Canibal pisze:... a może osoby które maja ABT ,ABK itp silniki napisza jakie maja temperatury np od 90 do 100 stopni czy w upale jakie sa teraz w ciagu dnia i jada np w lekkim korku czy temp sie utrzymuje w okolicach 100 stopni ?
silnik ABT+LPG - mam podobnie, też mnie to wkurza i wzbudza moje podejrzenia, czy wszystko OK z układem chłodzenia. Wystarczy, że temp. zewnętrzna jest pow. ok. 18 st. C i podczas jazdy w mieście wentylator włącza się często. Ponadto zauważyłem, że po jeździe na krótkich odcinkach, właśnie po mieście, ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku. Zastanawiam się więc, czy to nie uszczelka pod głowicą. Doszedłem do wniosku, że częsty, nadmierny wzrost temperatury w silniku zmniejsza trwałość uszczelki pod głowicą. A może ktoś z Was wie przy jakim przebiegu wywala uszczelkę (oczywiście tak orientacyjnie)?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 23 sie 2009, 13:58

w trasie jak ciągle jadę temperatura to 90 stopni, wentylator załączał mi się przy 98 stopniach (myślałem że ten typ tak ma i z pół tora roku tak jeździłem i uszczelki mi nie wydmuchało) Po zmianie czujnika w chłodnicy załącza się teraz wentylator przy 93 - 94 stopniach. Płynu też mi ubywa, ale wiem gdzie mam wyciek, wycieka mi w miejscu gdzie woda z głowicy leci do nagrzewnicy. Stojąc od przodu to centralnie za głowicą. Jest tam taki kruciec plastikowy przykręcany do głowicy na dwie śrubki M6 za uszczelnienie odpowiada tam oryng, próbowałem to przykręcić na czerwony silikon jednak nie pomaga, minimalny wyciek jest na 100 km muszę dolać setkę płynu.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga