[80 B4 2,0 ABT + LPG] nadmierne przegrzewanie ?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
maniac537, 82*C to nawet nieco za nisko, ale biorąc pod uwagę, że czujnik masz pewnie w reduktorze to rzeczywista temp. płynu jest kilka stopni wyższa czyli, jest ok. Wniosek: czujnik temp. (szary trzypinowy) oszukuje i załącza kontrolkę za wcześnie. Jest jednak i takie prawdopodobieństwo, że coś jest nie tak z obiegiem płynu i mimo, że na reduktorze jest dobrze to w głowicy cyrkulacja jest gorsza i płyn nagrzewa się znacznie bardziej. Musisz sprawdzić temperaturę płynu jak najbliżej czujnika.
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe
silnik ABT+LPG - mam podobnie, też mnie to wkurza i wzbudza moje podejrzenia, czy wszystko OK z układem chłodzenia. Wystarczy, że temp. zewnętrzna jest pow. ok. 18 st. C i podczas jazdy w mieście wentylator włącza się często. Ponadto zauważyłem, że po jeździe na krótkich odcinkach, właśnie po mieście, ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku. Zastanawiam się więc, czy to nie uszczelka pod głowicą. Doszedłem do wniosku, że częsty, nadmierny wzrost temperatury w silniku zmniejsza trwałość uszczelki pod głowicą. A może ktoś z Was wie przy jakim przebiegu wywala uszczelkę (oczywiście tak orientacyjnie)?Canibal pisze:... a może osoby które maja ABT ,ABK itp silniki napisza jakie maja temperatury np od 90 do 100 stopni czy w upale jakie sa teraz w ciagu dnia i jada np w lekkim korku czy temp sie utrzymuje w okolicach 100 stopni ?
w trasie jak ciągle jadę temperatura to 90 stopni, wentylator załączał mi się przy 98 stopniach (myślałem że ten typ tak ma i z pół tora roku tak jeździłem i uszczelki mi nie wydmuchało) Po zmianie czujnika w chłodnicy załącza się teraz wentylator przy 93 - 94 stopniach. Płynu też mi ubywa, ale wiem gdzie mam wyciek, wycieka mi w miejscu gdzie woda z głowicy leci do nagrzewnicy. Stojąc od przodu to centralnie za głowicą. Jest tam taki kruciec plastikowy przykręcany do głowicy na dwie śrubki M6 za uszczelnienie odpowiada tam oryng, próbowałem to przykręcić na czerwony silikon jednak nie pomaga, minimalny wyciek jest na 100 km muszę dolać setkę płynu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam