Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0 ABT + LPG] nadmierne przegrzewanie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 25 kwie 2009, 18:31

ok Dzieki Danek w takim razie szukam do ABT a od jakiegos innego motoru pasuje ? ;]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 kwie 2009, 22:25

Takie same pompy były stosowane w ABM, ABT, ABK, 6A, ABB, ACE, AAZ, 1Z. W AAZ i 1Z były tylko inne koła pasowe.
I jeszcze małe sprostowanie, termostat ma pełne otwarcie dopiero przy 102*C

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 25 kwie 2009, 23:05

ok to takiej pompy bede szukal na podmianke.I jeszcze jedna sprawa mam termostat nowy i nabite na nim 82stopnie , czyli rozumując pełne otwarcie ma przy 82stopniach ,czyli przy takiej temp ma całkowite otwarcie ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 kwie 2009, 17:27

Canibal pisze:i nabite na nim 82stopnie , czyli rozumując pełne otwarcie ma przy 82stopniach ,
Nie, 82 *C to początek otwarcia termostatu. W tym przypadku pełne otwarcie będzie miał ok. 97*C

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 26 kwie 2009, 19:32

Aha ok dzieki za wieści a może osoby które maja ABT ,ABK itp silniki napisza jakie maja temperatury np od 90 do 100 stopni czy w upale jakie sa teraz w ciagu dnia i jada np w lekkim korku czy temp sie utrzymuje w okolicach 100 stopni ?

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 27 kwie 2009, 06:37

Ja podczas jazdy mam prawie 90 st. a w korku 95 st. i włącza się wentylator i schładza do 90 st. Przy postoju w korku 2 minuty w taką pogodę jak wczoraj już włącza się wentylator. To troche za szybko się nagrzewa według mnie. Węże od chłodnicy są mocno napompowane, nic jednak się nie dzieje, układ działa dobrze.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 27 kwie 2009, 08:23

Karpen dzieki za od ;) takiego porowniania mi było potrzeba bo mam taka sama sytuacje ;) tylko u mnie dochodzi do 100 stopni ale to juz sprawdzalem przyrzadem i wiem ze nie maja az tyle.

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 10 kwie 2009, 00:37
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 27 kwie 2009, 09:56

Mi także szybko zagrzewa się do 90*, chwila moment w korku w upał i już, ale wentylator nie pozwala żeby wskoczyło na więcej niż 90(minimalnie wcześniej stoi wskazówka zawsze). A no i coś czytałem że na LPG się szybciej samochód nagrzewa ale nie dam sobie ręki uciąć ;-) Może komuś to się przyda więc napisze :roll: Ja miałem tak że się samochód gotował w upał że aż płyn wywalało gdzie popadnie, temp. grubo ponad 90* i była to wina już leciwej chłodnicy, która była pozapychana. Wymiana na zamiennik ok100zł załatwiła sprawę, no ale to twojego problemu się chyba nie tyczy.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 28 kwie 2009, 22:39

Hmm tak się grubo zastanawiam co to może być nie tak dziś chwilętemu wróciłem do domu gdy zajechałem pod dom miałem jakies 92* wysiadłem z auta aby otworzyć brame i zerknąć w skrzynke na listy wsiadam do auta a tu już pokazuje mi prawie 100* tzn jakieś 97-98 *.czy jeśli wymienię oba czujniki w chłodnicy i ten przy głowicy to coś sie polepszy czy może przyczyna leży gdzie indziej bo to chyba nie jest normalne.

Jakiej firmy kupować te czujniki wiadomo ori bosh kosztuje troche a które z zamienników sa dość dobre ?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 28 kwie 2009, 23:49

A ja mysle ze to jest normalne. Toż jak jedziesz powietrze wpada do chlodnicy i temp stoi nisko. Ale jak staniesz w korku czy na swiatlach to łapie momentalnie te kilka stopni wiecej. Otworz sobie grzanie na 3 bieg jak chcesz dac odpocząć silnikowi;)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 29 kwie 2009, 00:04

Silnik bedzie wypoczywal a ja bede sie gotowal ;)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 kwie 2009, 08:14

Canibal pisze:miałem jakies 92* wysiadłem z auta aby otworzyć brame i zerknąć w skrzynke na listy wsiadam do auta a tu już pokazuje mi prawie 100* tzn jakieś 97-98 *
Normalka. Po pierwsze brak chłodzenia opływem powietrza wynikającego z ruchu auta, po drugie na wolnych obrotach ruch płynu jest mniejszy (niskie obroty pompy), a cieplejszy płyn idzie do góry i ogrzewa czujniki temp. (te od wskaźnika i ECU).

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 29 kwie 2009, 20:00

Witam. Ja ostatnio też mam problemy z temperaturą. Zaczyna mi migać kontrolka od wody jak stanę w korku. Wymieniłem termostat ,ale nie pomogło. Wentylator się załączą i po pewnym czasie jak się wyłączy to kontrolka nadal miga. Co może być przyczyną? może czujnik co podaje temperaturę jest walnięty(ale który to jest co miga jak jest za wysoka tem.)?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 kwie 2009, 20:36

maniac537 pisze:może czujnik co podaje temperaturę jest walnięty(ale który to jest co miga jak jest za wysoka tem.)?
Szary, trzypinowy. Możliwe, że to czujnik ale lepiej sprawdź rzeczywistą temperaturę (procedura podana parę postów wyżej).

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 01 maja 2009, 23:31

Ja miałem podobny problem u siebie tylko u mnie normalna temperatura była na poziomie 100* a wentylator załączał się dopiero przy 110*. Wymieniłem czujnik temp. w króćcu przy głowicy i wszystko wróciło do normy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl