Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Odpowietrzenie ukł. chłodzenia, rośnie płyn

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zibifree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 07 lut 2010, 18:34

Post autor: zibifree » 02 lis 2011, 17:25

racja jak mam lekko zakręcony korek to jakby jakieś bąble czy to lekka piana no nic wielkiego ale jednak wydostają sie na powierzchnie płynu... gdy korek zakręcony mocno i wtedy o tak! przewody są twarde i często płyn znajduje ujście na złączeniach... może istnieje inna opcja niż uszczelka? :)) Jak najprościej poznać czy to akurat ona? Jazda z taka usterka czym grozi?

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 25 gru 2011, 11:21

Witajcie ale namieszaliście z tym odpowietrzaniem
Część kolegów pisze że po 90 stopniach musi płyn wyrzucać po odkręceniu korka zbiorniczka
Druga część, że nie może płyn gorący wylewać się po odkręceniu korka, jak się wylewa to uszczelka uszkodzona.
Oby tylko ci co to czytają nie wymieniali uszczelki nie potrzebnie.
Pogodnych świąt życzę wszystkim. <piwo>
<urodziny> <mikolaj>

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 25 gru 2011, 11:36

płyn bedzie zajeb.....wyrzucac z tego powodu ze goracy płyn zmienia swoja objetosc rozszeza sie do tego dochodzi siła gumowych przewodów ze jak tylko płyn znajdzie ujscie to bedzie uciekał bokiem ,poza tym płyn tez ma swoje powiedzmy cisnienie robocze .poczytasz po instrukcjach to sie dowiesz ,ale wyrzyca tez jak jest zapowietrzony bąble powietrza tez ulegaja rozprezeniu .dlatego tez płynu nie moze byc za duzo bo wtedy atakuje najsłabszy punkt ogniwa nap.uszczelki .korek odkrecaj na goracym zawsze po woli bo zalejesz wszystko i bedzie kapa .odpowietrzasz bynajmniej u mnie delikatnie sciagajac przewód wychodzacy z nagrzewnicy na pracujacym silniku pompa wtedy tłoczy płyn i wszystko wycisnie

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 25 gru 2011, 13:55

W moim przypadku Audi b4 2.3 NG dwie chł. wody + klim. w zakupionej nowej chłodnicy wody dużej jest na górze korek odpowietrzający jest wyżej niż korek na wężu do nagrzewnicy, nim chyba będzie najprościej i szybciej odpowietrzyć w razie konieczności.

Obrazek

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 25 gru 2011, 14:29

hehe u mnie nie ma tak łatwo ....póki co .nawet wskazane jest chyba zrobic taki zaworek ciut dalej od grodzi bo ostatnio po wymianie nagrzewnicy i spuszczeniu powietrza troche płynu polało sie do wewnatrz i z tydzien smierdziało i parowało
swoja droga to niemcy w ten sposób doszli do perfekcji zawsze kasuja błedy konstrukcyjne ze starszych modeli , ale na ich miejsce przychodza kolejne pomysły nie do konca przemyslane i nowe błedy zawsze bedzie co poprtawiac .bez nich człowiek by sie nudził w swieta hehe

Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 25 gru 2011, 17:16

W tym wężu do nagrzewnicy usunąłem stary zapęnczniały korek odpowietrzający, w jego miejsce wstawiłem śrubkę M6 z płaska główką w śrubce od spodu nawiercony otwór plus drugi w połowie z boku żeby przy odkręcaniu odpowietrzyć a nie całą wykręcać,teraz po wstawieniu tej nowej chłodnicy może wystarczy korek do odpowietrzania w chłodnicy
.
Dobra rada dla wszystkich czasami trzeba termostat nowy i nowy czujnik do włączenia wentylatorów wymienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga