[80 B4 2.0 ABT] Odpowietrzenie ukł. chłodzenia, rośnie płyn
racja jak mam lekko zakręcony korek to jakby jakieś bąble czy to lekka piana no nic wielkiego ale jednak wydostają sie na powierzchnie płynu... gdy korek zakręcony mocno i wtedy o tak! przewody są twarde i często płyn znajduje ujście na złączeniach... może istnieje inna opcja niż uszczelka? ) Jak najprościej poznać czy to akurat ona? Jazda z taka usterka czym grozi?
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
Witajcie ale namieszaliście z tym odpowietrzaniem
Część kolegów pisze że po 90 stopniach musi płyn wyrzucać po odkręceniu korka zbiorniczka
Druga część, że nie może płyn gorący wylewać się po odkręceniu korka, jak się wylewa to uszczelka uszkodzona.
Oby tylko ci co to czytają nie wymieniali uszczelki nie potrzebnie.
Pogodnych świąt życzę wszystkim.
<urodziny> <mikolaj>
Część kolegów pisze że po 90 stopniach musi płyn wyrzucać po odkręceniu korka zbiorniczka
Druga część, że nie może płyn gorący wylewać się po odkręceniu korka, jak się wylewa to uszczelka uszkodzona.
Oby tylko ci co to czytają nie wymieniali uszczelki nie potrzebnie.
Pogodnych świąt życzę wszystkim.
<urodziny> <mikolaj>
płyn bedzie zajeb.....wyrzucac z tego powodu ze goracy płyn zmienia swoja objetosc rozszeza sie do tego dochodzi siła gumowych przewodów ze jak tylko płyn znajdzie ujscie to bedzie uciekał bokiem ,poza tym płyn tez ma swoje powiedzmy cisnienie robocze .poczytasz po instrukcjach to sie dowiesz ,ale wyrzyca tez jak jest zapowietrzony bąble powietrza tez ulegaja rozprezeniu .dlatego tez płynu nie moze byc za duzo bo wtedy atakuje najsłabszy punkt ogniwa nap.uszczelki .korek odkrecaj na goracym zawsze po woli bo zalejesz wszystko i bedzie kapa .odpowietrzasz bynajmniej u mnie delikatnie sciagajac przewód wychodzacy z nagrzewnicy na pracujacym silniku pompa wtedy tłoczy płyn i wszystko wycisnie
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
hehe u mnie nie ma tak łatwo ....póki co .nawet wskazane jest chyba zrobic taki zaworek ciut dalej od grodzi bo ostatnio po wymianie nagrzewnicy i spuszczeniu powietrza troche płynu polało sie do wewnatrz i z tydzien smierdziało i parowało
swoja droga to niemcy w ten sposób doszli do perfekcji zawsze kasuja błedy konstrukcyjne ze starszych modeli , ale na ich miejsce przychodza kolejne pomysły nie do konca przemyslane i nowe błedy zawsze bedzie co poprtawiac .bez nich człowiek by sie nudził w swieta hehe
swoja droga to niemcy w ten sposób doszli do perfekcji zawsze kasuja błedy konstrukcyjne ze starszych modeli , ale na ich miejsce przychodza kolejne pomysły nie do konca przemyslane i nowe błedy zawsze bedzie co poprtawiac .bez nich człowiek by sie nudził w swieta hehe
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
W tym wężu do nagrzewnicy usunąłem stary zapęnczniały korek odpowietrzający, w jego miejsce wstawiłem śrubkę M6 z płaska główką w śrubce od spodu nawiercony otwór plus drugi w połowie z boku żeby przy odkręcaniu odpowietrzyć a nie całą wykręcać,teraz po wstawieniu tej nowej chłodnicy może wystarczy korek do odpowietrzania w chłodnicy
.
Dobra rada dla wszystkich czasami trzeba termostat nowy i nowy czujnik do włączenia wentylatorów wymienić.
.
Dobra rada dla wszystkich czasami trzeba termostat nowy i nowy czujnik do włączenia wentylatorów wymienić.