Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2009, 09:54

misio482 pisze:Podejrzewam ze może tam ja ktoś wymieniał bo samochód ma już ponad 250 tys.
Pewnie byś się zdziwił, no ale załóżmy, że gaziarz ma rację.
Co do elektroniki to albo ja nie umiem czytać albo w instrukcji Staga jest błąd albo gaziarz wciska kit. http://www.ac.com.pl/site_media/files/2 ... rukcja.pdf jest tu napisane, że Stag100 jest przeznaczony do jednopunktowego wtrysku, a stag 50 to rzeczywiście to samo tylko pozbawiony emulacji wtryskiwacza (trzeba montować dodatkowe odcięcie wtrysku) i nie obsługuje wskaźników rezystancyjnych poziomu gazu w butli. Natomiast do wielopunktów jest Stag 150.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 09 lip 2009, 11:34

Danek,
Czyli on wciska kit. Bede chciał Stag 100 i taki zamontuje tak jak mi poleciłeś. Tez za bardzo mu nie wierze ze mi sprawdził tą sąde dobrze ale widziałem wykres na kompieze cos tam oglądał. Sam sie nie znam wiec nie wiem czy był dobry czy nie. Jak juz bede miał ta instalacje stag 100 to kiupe sobie interfejs i wtedy włacze ten oscyloskop tylko ze bede potrzebował pomocy bo nie znam sie na programie.
Mam jeszcze jeden problem mianowicie taki ze na bezynie co jakis czas nie chce mi chodzic czyli falują obroty i mi gasnie bez róznicy czy jest zimny czy rozgrzany. Wczoraj sprawdzaem czujnik ssania czyli przekładałem od golfa II do audiczki i było tak samo. Wyminiłem juz palec kopółkę i przewody. Przewody i palec są firmy BERU a kopłka jakejs włośkej tylko nazwy nie pamietam. Od czego to moze sie tak dziac.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2009, 12:24

Co do pracy na benzynie to przyczyn może być kilka, od pompki paliwa przez regulator ciśnienia paliwa do samego wtryskiwacza. Może też być tak, że odcięcie wtrysku nie działa dobrze i nie załącza wtrysku podczas pracy na benzynie albo nie odłącza do końca zasilania LPG. Trzeba by to zacząć systematycznie sprawdzać. Na początek mierząc ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Najgorzej, że nie dzieje się to zawsze tylko od czasu do czasu, a więc w chwili pomiaru może być ok. Pamiętaj, że w baku musi być zawsze co najmniej pełna rezerwa benzyny, inaczej pompka paliwa może zostać zatarta (jest smarowana benzyną).
Powodem może też być ssanie lewego powietrza przez podstawę wtrysku lub/i gumowy trójnik odmy.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 09 lip 2009, 14:44

Danek,
Trójnik odmu zminiłem na dobry wymieniłem tez podstawe pod gaznikem taką gumową. paliwa ma cały zbiornik. a moze to byc wina przepustnicy ze jest zabrudzona.
Jak jade na bezynie to mi szarpi i nie moge jechac. Jak mu wcisne pedał gazu do konca to on gasnie a nie przyspiesza. znów jak wcisne sprzegło i dam mu gazu to wchodzi na obroty i spada i musze pompowac gazem to wtedy w miare płynnie chodzi.
Co mozna przeczyscic w gazniku. Czy silniczek krokowy w ABT sie czysci jesli tak to jak on wygląda i gdzie go szukac w gazniku. Ile pinów ma. Czy mozna go jakos miernikem sprawdzic.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2009, 17:58

Jeszcze jedno, źle ustawiona lub brak emulacji sondy podczas pracy na LPG rozwala mapę wtrysku benzyny i wtedy wtrysk przeważnie leje jak głupi. misio482, wszystko już na ten temat było opisane na forum także zrób sobie ze dwie mocne kawy i poszukaj w archiwum forum. Nie pisz o zespole wtrysku gaźnik - to wtrysk, a nie gaźnik - bo jeszcze ktoś pomyśli, że i prawda. Silnik krokowy (błędna nazwa) w ABT to nastawnik przepustnicy. Był opisywany wielokrotnie.
Zabrudzenie przepustnicy w ABT raczej bym wykluczał gdyż jest ona cały czas (przynajmniej w trakcie odpalania silnika na benzynie) obmywana przez benzynę.
Na Twoim miejscu najpierw poszukałbym i wyeliminował przyczynę złej pracy na benzynie bo może się to wiązać również z tym Twoim zwiększonym spalaniem. Przede wszystkim zrób reset ECU (opisywany wielokrotnie) i zobacz czy jest poprawa, jeśli nie odepnij sondę i jeszcze raz reset, jeśli teraz nastąpi poprawa to wiele wskazuje na sondę. Jeśli poprawa nastąpiła od razu po pierwszym resecie to winna może być emulacja lub jej brak.
Możesz też podjechać na stację diagnostyczną i zrobić analizę spalin na benzynie i gazie to będziemy wiedzieli czy mieszanka jest za uboga czy za bogata.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 09 lip 2009, 19:59

Danek,
A wiec tak odłączyłem klemę minusową od akumulatora na 30 minut. Po upływie 30 minut znów podpiłem klemę i włączyłem samochód bez żadnego obciążenia i zapalił dobrze i bez problemów chodził na wolnych obrotach na postoju aż do nagrzania silnika i później tez już dobrze było po ponownym uruchomieniu. Wiec to chyba będzie wina tej instalacji gazowej co.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2009, 21:25

Owszem może to być wina źle ustawionej emulacji sondy. Ale w takim razie nie eliminuje to problemu wysokiego spalania gazu.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 10 lip 2009, 00:43

Danek[/+b],
ostatni się bawiłem tym ustawianiem gazu sam na miernik i ustawiłem ta sąde na 0,487V na wolnych i wyższych obrotach podpinając miernik do czarnego kabla od instalacji gazowej i do masy. Raz się pomyliłem i podpiłem do czerwonego kabla miernik i do masy. Mogło to mieć wpływ na tą dziwną prace silnika i na falujące obroty na benzynie. Wiesz od czego jest ten czerwony kabel w instalacji gazowej STAG2-l

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 10 lip 2009, 00:52

Sie podepne pod temacik ;) ponownie otóż opisywałem w innym temacie moj problem z PB i hmm mozliwe ze mi sie pompa paliwa zatarła , bo mialem rezerwe i jechalem pod górke i pompa nie zaciagała dobrze PB i sie silnik dlawil teraz chodzi pompa ale czasami czuje spadek mocy tak jakby pompa dawala za slabe cisnienie to moze byc od tego ? Ogólnie jako tako jedzie ;)


I teraz kwestia gazu dzwoniłem do gazownika opisalem moj problem i mowił ze mozliwe ze trzeba zrobic u mnie emulacje sondy ? Czy to moze cos poprawic ? czytałem ze amulacje sie robi po to aby do ecu nie szły błędne dane czyli jak sie zrobi emulacje moga ustapic moje problemy z PB biorac pod uwage np ze pompa by dzialala ok ?
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2009, 01:00

Niestety nie wiem od czego jest ten czerwony ale jeśli próbowałeś mierzyć napięcie to nic nie powinno się stać bo woltomierz ma bardzo dużą rezystancję wejściową więc nie stanowi dla układu praktycznie żadnego obciążenia jak również nie zrobi zwarcia.

[ Dodano: 2009-07-10, 01:06 ]
Canibal, po czymś takim pompa może dawać ciała niestety. Zła lub brak emulacji powoduje rozsypanie mapy wtrysku i przeważnie zbyt bogatą mieszankę. Emulacja nie tylko służy do tego, żeby ECU nie łapał błędów. Ma również chronić ECU przed modyfikacją map wtrysku.
Jeśli Twoje problemy miałyby być spowodowane złą emulacją lub jej brakiem to reset ECU powinien problem wyeliminować aż do momentu kolejnego przełączenia na LPG i krótkiej jeździe na LPG.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 10 lip 2009, 06:55

Danek,
No narazie jest dobrze. Pewnie bdzie tak jak mówisz. Po 20 bede wymieniał elektryke od gazu na STAG 100 tak jak mi poleciłeś i ona ma emulacje sondy to powinno byc lepiej.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2009, 08:07

Emulację sondy musisz ustawić na "odłączona". W żadnym wypadku nie ustawiaj na "fala" bo problemy wrócą.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 10 lip 2009, 09:29

Danek,
ale to chodzi Ci juz na tej nowej instalacji tak na STAG 100 ma byc ustawiona na odłączona. A mam jeszcze jedną prośbe masz moze jakies optymalne ustawienia na gaz w instalacji STAG 100 co i jak powino byc ustawione zeby dobrze chodzilo i miało jak najlepsze osiągi. Wiesz moze ile kosztuje taka złączka zeby pózniej podłączyc tego Staga 100 pod kompa i do vago pod komputer do samochodu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2009, 09:42

misio482 pisze:ale to chodzi Ci juz na tej nowej instalacji tak na STAG 100 ma byc ustawiona na odłączona
To dotyczy każdej instalacji.
misio482 pisze:A mam jeszcze jedną prośbe masz moze jakies optymalne ustawienia na gaz w instalacji STAG 100 co i jak powino byc ustawione zeby dobrze chodzilo i miało jak najlepsze osiągi
Nie ma takiej złotej recepty, każdą instalację reguluje się indywidualnie pod konkretne autko. Fejs pod LPG to koszt ok. 50 zł. VAG to zupełnie inna bajka i również kosztuje ok. 50 zł za najprostszy model (wystarcza do diagnozy naszych B4).

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 10 lip 2009, 10:25

Danek,
Czyli w tej mojej STAG2-L tez moge ustawic emulacje sondy na odłączoną czy u mnie tego nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga